לימודי ניהול רשתות חברתיות מעניין אותך?
קורס מנהל מדיה חברתית יכשיר אתכם לאחד התפקידים החשובים ביותר כיום בזירה העסקית השיווקית. לצד השימוש הפרטי בהן, הרשתות החברתיות משמשות ככלי שיווקי מעולה, זול ומשתלם חברות ובתי עסק שונים גדולים וקטנים כאחד, ולמעשה מהווה ערוץ קשר ישיר ואפקטיבי עם קהל הלקוחות.
מעוניינים להיות מנהלי רשתות חברתיות? כאן בפורטל הלימודים ToStudy דאגנו להביא לכם את כל המידע על התחום החל מרקע כללי, דרך מידע על תכניות הלימודים ומוסדות נבחרים ועד לאפשרויות תעסוקה. בכל שלב באפשרותכם להשאיר לנו פרטים לקבלת שיחת ייעוץ מאחד מנציגנו, או לחילופין ניתן לגלול מטה, לסמן אחד או יותר מבין המוסדות המובילים המוצעים ולהשאיר להם פרטי התקשרות באופן ישיר!
רקע כללי: שיווק באינטרנט והשפעתועל השפעתו של האינטרנט על חיינו אין כל וויכוח, ואם ישנו ענף עסקי עליו נוכל להצביע ככזה אשר הושפע באופן הדרמטי ביותר מכניסתה של הרשת לחיינו, הרי שבהחלט ניתן למצב את תחום הפרסום במקומות העליונים של הרשימה.
אחד היתרונות הגדולים שהביא עמו האינטרנט הוא שבניגוד לפלטפורמות הקלאסיות הכוללות פרסומים בטלוויזיה, ברדיו ועל גביהם של שלטי חוצות, כאן יכולים בתי עסק ואנשים עצמאיים להגיע לקהלים ממוקדים הרבה יותר והכי חשוב בעלויות נמוכות בהרבה בהשוואה לאמצעי הפרסום הוותיקים. אך בואו נבחר להתמקד בצורת פרסום אחת המושכת את מלוא תשומת הלב ושמהווה את הבסיס של כל משרד פרסום דיגיטלי; אנו מזמינים אתכם לצלול איתנו אל תוך עולמה המרתק של הרשת החברתית או שמא נאמר הרשתות החברתיות שכן כמנהלי מדיה חברתית תהיו אמונים על שלל סוגיהן, כל אחת עם מאפייניה שלה.
פרסום ברשתות החברתיות - למה זה טוב בעצם?המדיה החברתית היא נכון להיום אחד מאמצעי הפרסום היעילים ביותר בעולם. מלבד היותה זולה ביחס לאמצעים מקבילים גם בעולם האינטרנט וגם מחוצה לו, היא מציעה יתרון אחד המהווה מכנה משותף לכל רשת חברתית בין שמדובר בפייסבוק, בין שמדובר בטוויטר או בכל פלטפורמה אחרת והיא – שהיא פונה אל הקהלים השונים בגובה העיניים ומאפשרת לייצר איתם אינטראקציה חיה.
מרבית הקמפיינים הפרסומיים נוהגים בתקשורת חד צדדית: הלקוח רואה, מתרשם ואז פועל או לחילופין ממשיך הלאה. כאן לעומת זאת, הלקוחות רואים את הפרסומים השונים ומגיבים להם; לעתים הלקוח מבקש להתלונן על שירות מסוים (תחום הנקרא ניהול משברים) ולעתים הוא מבקש באופן אישי לקבל עוד מידע על השירות או המוצר. כאן מצטרף יתרון בולט נוסף והוא היכולת של מנהלי המדיה החברתית ליצור תחת הדף העסקי קהילה של עוקבים אותה ניתן להגדיל בהדרגה, כמובן עם המון תשומת לב ונכונות לתחזק "מערכת יחסים".
אז בשביל מה צריך קורס מנהל מדיה חברתית? ובכן, כי מדובר במלאכת מחשבת מורכבת וסבוכה הכוללת ביצוע מחקר אודות אפיון קהלי היעד, קופירייטינג קדחתני, המון יכולות יצירתיות ולצדן גם יכולות אנליטיות מעולות באמצעותן ניתן לבדוק האם הקמפיינים הממומנים מניבים תוצאות או שאולי רצוי להחליפם או לשפר את הקיים. מרגישים שאתם מתאימים? תמיד אמרו לכם שאתם יצירתיים? הגיע הזמן להפוך את זה למקצוע! כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודות תחום ניהול המדיה החברתית, אודות תכנית הלימודים, תנאי הקבלה, קהל היעד, נושאי הלימוד ועוד. מרגישים שעדיין לא מצאתם את כל התשובות? אין שום בעיה – השאירו פרטים ונציגי פורטל לימודים ישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
מדיה חברתיתבראייה לאחור, מרבית משתתפי הקורס אם לא כולם מעידים על כך שבעוד שהם חשבו שהם מכירים את המדיה החברתית על בוריה, הסתבר להם שהם ראו רק את קצהו הקטן והעליון של הקרחון. בסופו של יום, איננו משתמשים בכל הפיצרים שהרשתות החברתיות מנגישות לנו ועל אחת כמה וכמה איננו עושים שימוש בכל הרשתות החברתיות בין שמדובר באינסטגרם ופייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד. כל רשת שכזו מחזיקה במאפיינים הייחודים לה ובהתאם לכך גם מצריכה "סלנג" שיתאים לה. כדוגמא ניתן לציין את האינסטגרם המתבססת על תמונות וככל שהן איכותיות ומושכות יותר את העין, כך הן מגבירות את התנועה.
המסקנה היא שחשוב לדעת כיצד לפרסם פוסט בכל אחת מן הרשתות וכיצד לדבר אל הקהלים שעושים בו שימוש תכוף כך שזה ייראה להם כמו חלק בלתי נפרד מהפיד. המטרה היא להעניק לקהלי היעד את תחושת החופשיות להשתתף בשיח שאתם יוצרים בפוסט ובכך לשחק עם היתרון הגדול ביותר של הרשתות – האינטראקטיביות – המפתח להרחבת הקהילה שתעקוב אחריכם ותבקש לצרוך את השירותים שלכם.
קורס מנהל מדיה חברתיתבמסגרת תכנית הלימודים נחשפים המשתתפים למגוון רחב של תכנים עיוניים ומעשיים כשהדגש העיקרי הוא על ההתנסות המעשית בשלל הפלטפורמות הפנימיות השונות להקמת קמפיינים ממומנים והמעקב אחריהם. חשוב לציין שתכני הלימוד משתנים כל העת וזאת בשל העדכונים, השיפורים והשינויים החלים על המערכות הפנימיות של הרשתות החברתיות מפעם לפעם. בין היתר תתנסו בביצוע מחקר אחר קהלי יעד, תלמדו כיצד לייצר אינטראקציה ראשונית וכיצד לתחזקה כדי ליצור קהלים נאמנים. לצד יכולות התקשורת המצוינת והצורך ביצירתיות עבור פוסטים שיניעו לפעולה, תכנית הלימודים שמה דגש נרחב גם על הצד הפרסומי הממומן וזאת בעזרת יצירת קמפיינים שבמהלכם תתנסו בהקמתם, בקריאת הנתונים השונים ובביצוע אופטימיזציה לצורך מקסום הרווחים.
נושאי לימודחשוב לדעת שישנם מוסדות המציעים
קורס מנהל מדיה חברתית מעמיק בו תזכו להכיר את כל הרשתות החברתיות המובילות בעולם ומן הצד השני ישנם מוסדות המציעים קורסים בסיסיים וממוקדים יותר. אי לכך ייתכנו שינויים מסוימים בין תכני הלימוד של כל קורס וקורס. כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את התכנים העיקריים המאפיינים את מרביות תכניות הלימוד והם להלן:
- מבוא לרשתות חברתיות
- אסטרטגיות שיווק
- מחקר ואפיון קהל יעד
- מבוא קופירייטינג
- ניהול תכנים
- ניהול דף עסקי
- יצירת אירועים
- ניהול משברים
- כלים שיווקיים אינטרנטיים
- שימוש במולטימדיה
- ביסוס קהילות במדיה החברתית
- היכרות עם הרשתות החברתיות השונות
- יצירת קמפיינים ממומנים
- ביצוע אופטימיזציה
- ועוד.
איפה מלמדים קורס מנהל מדיה חברתית?את העלייה בביקוש למנהלי מדיה חברתית זיהו מכללות מוסדות לימוד רבים ללימודי האינטרנט והמדיה וכיום תכנית לימודים זו מוצעת בפריסה ארצית נרחבת. חשוב לבדוק את הסילבוס של מספר מכללות בטרם ההחלטה להירשם וזאת כדי שתוכלו להחליט היכן המוסד שמעמיק בצורה הטובה ביותר עבור מטרתכם. בין המכללות השונות המציעות קורס מנהל מדיה חברתית ניתן לציין את המכללה לניו מדיה, מכללת האקר יו בסניפיה שברמת גן ובחיפה, היחידה ללימודי חוץ, והמכללה האזורית אשקלון היחידה ללימודי חוץ.
קהל יעדאם אתם נושמים את הרשתות החברתיות, חיים את המילה הכתובה ויצירתיים במיוחד אז אנחנו כאן לספר לכם שאת המיומנויות הללו תוכלו להפוך למקצוע נדרש וחשוב בתעשיית הדיגיטל בארץ ובעולם! מלבד אנשים ללא רקע קודם בתחום, תכנית הלימודים גם פונה לקהלים נקודתיים יותר דוגמת מנהלי דיגיטל המבקשים להכיר את התחום על בוריו, אנשי רשתות חברתיות המגיעים מתוך התחום, מנהלי אתרים ואנשים עצמאיים המבקשים לפרסם את בית העסק שלהם.
תנאי קבלהמוסדות הלימוד אומנם אינם מתנים את הקבלה ברקע מקצועי קודם, אך מומלץ להגיע עם מיומנויות מחשב בסיסיות טובות וזיקה לרשתות החברתיות. מרבית המוסדות מתנים את ההרשמה במעבר ראיון קבלה במסגרתו נבדקת מידת רצינותו של המועמד ויכולותיו בין היתר בכתיבה.
משך הלימודיםהיקף הלימודים עשוי להשתנות בצורה ניכרת בין כל מוסד ומוסד. ישנם מוסדות המציעים קורסי בסיס קצרים המתפרשים על כ-8 מפגשים בממוצע וישנם מוסדות המציעים קורסים מעמיקים המתפרשים על גבי כ-12-15 מפגשים. מומלץ לערוך סקר בין מספר מוסדות בטרם ההרשמה.
תעודת הסמכהבוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה ויעמדו בכל הפרויקטיים הנדרשים על פי תנאי המוסד, יקבלו תעודת בוגר קורס מנהלי מדיה חברתית.
אפשרויות תעסוקה
במציאות המאתגרת והתחרותית של ימינו, כל עסק קטן וגדול כאחד זקוק לשירותיהם של מנהלי מדיה חברתית שיבליטו אותו מעל המתחרים ושישווקו אותו בצורה נכונה ובעלות מינימלית. את הביקוש הזה ניתן לראות בדמות משרדי פרסום דיגיטלי רבים התרים אחר מנהלי מדיה מקצועיים ובחברות פרטיות המעסיקות מחלקת מדיה משלהן. בנוסף לכך, מנהלי מדיה חברתית יכולים לעסוק בתחום כעצמאיים.