סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים
מלא פרטים וקבל מידע על לימודי הנדסאים. ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

הנדסאים
למה ללמוד הנדסאי? איפה ללמוד הנדסאי? מה ההבדל בין הנדסאי לתואר ראשון? ועוד


אתם עומדים לקראת ההרשמה ללימודים? מתלבטים איפה ללמוד, מה ללמוד וכל אותם הלבטים שכולנו נתקלים בהם לפני ההחלטה הגורלית. אז לפני שאתם מקבלים החלטה, חשוב שתכירו את המסלול שרבים הולכים עליו נוכח היתרונות הרבים שהוא מציע - מסלול לימודי הנדסאים. ההנדסאי, לא משנה באיזה תחום, הוא איש מקצוע בתחומו, שמחזיק בדיפלומה באותו התחום ובדרך כלל הוא בעל אוריינטציה מאוד טכנית, בלי כל הסוגיות האקדמיות שקשורות למחקר כמו שקורה במסלול התואר הראשון (האח הגדול של ההנדסאי) ופחות down to earth בכל מה שקשור למקצוע עצמו בשוק התעסוקה. אם נמקם את השכלת ההנדסאים, אפשר לומר שזה עומד בין מתכונות הלימוד ללימודי תעודה לבין מתכונות הלימוד של התארים הראשונים.

אתם מרגישים שלא לגמרי הבנתם את האופציה הזו של ההנדסאי בשוק הלימודים? אז תרשו לנו לעשות לכם סדר בנושא. בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע שיעשה לכם סדר בנושא – איזה תחומי לימוד מוצעים במסלול להנדסאים, מהם היתרונות של לימודי ההנדסאים על פני האופציה של התואר הראשון, המצב בשוק התעסוקה בעבור הנדסאים תוך עמידה על התחומים שבהם יש הכי הרבה משרות פנויות בשוק, מגוון של כתבות ומאמרים שנכתבו אודות מסלול לימוד זה וכן כלל מוסדות הלימוד שמציעים מתכונות ללימודי הנדסאים (אוניברסיטאות ומכללות כמובן). אז תרגישו חופשי לעיין בכל המידע שריכזנו עבורכם, ורק אז לקבל החלטה מושכלת בעבור ההשכלה שלכם ובתוך כך בעבור העתיד שלכם.

באיזה תחומי לימוד רווח התואר ההנדסאי?
תחום ההנדסאים הוא כאמור תחום עם אוריינטציה מאוד טכנולוגית, ובהתאם לכך, ניתן לומר שהמסלולים הרווחים במיוחד של ההנדסאים במוסדות הלימוד השונים הם בתחומי: הבניין, האדריכלות ועיצוב הפנים, הרכב, המכשור והבקרה, החשמל, התוכנה, התעשייה והניהול, אדריכלות הנוף, המכטרוניקה, טכנולוגיות המים, האנרגיה והגז. כמובן שיש עוד מגוון רחב של מסלולי הנדסאים, אך אלו מתבלטים במיוחד בשוק הלימודים. אז אם אחד מהתחומים הללו ממילא קרץ לכם מאוד, אנו בהחלט ממליצים לשמוע על האפשרות של ההנדסאי בתחום ולא למהר לרוץ בהכרח על התואר הראשון בתחום זה.

מהם היתרונות המרכזיים בלימודי הנדסאים לעומת תואר ראשון?

1. תנאי הקבלה נוחים יותר – זה לא סוד שתנאי הקבלה ללימודי הנדסאים הם נוחים יותר לעומת תנאי הקבלה שנדרשים לעמוד בהם כל המועמדים ללימודי תואר ראשון. במרבית ממוסדות הלימוד, בכדי להתקבל ל- לימודי הנדסאים, המועמדים נדרשים לעמוד לפחות באחד מתנאי הקבלה הבאים: זכאות לתעודת בגרות מלאה / ציוני עובר בבגרויות במתמטיקה ובאנגלית, ברמה של 3 יחידות ומעלה וכן ציון עובר בלשון והבעה או ספרות שנלמדים ברמה של 2 יחידות / מעבר מוצלח של מכינת קדם הנדסאים / מבחני התאמה פנימיים במידה ומוסד הלימוד אכן מקיים כאלה. אין ספק שמדובר בתנאי קבלה נוחים לכל הדעות, וזה בהחלט מהווה פקטור חשוב לרבים מאיתנו.

2. תקופת לימודים קצרה יותר – לימודים לתואר ראשון בדרך כלל נפרסים על פני בין שלוש לארבע שנות לימוד אקדמיות, כאשר גם אלו שאמורים לסיים את התואר בשלוש שנות לימוד הרבה פעמים נאלצים לגרור עוד סמסטר או שנת לימודים וזאת עקב העומס לאורך הלימודים. לעומת זאת, במקרה של ההנדסאים, הלימודים נפרסים על פני לכל היותר שתי שנות לימוד אקדמיות, שהן כמובן 4 סמסטרים למעשה. יש אף מקרים שבהם הלימודים יותר קצרים מזה. כלומר, מדובר בחצי ממשך הלימוד של תואר ראשון. הפקטור של משך הלימודים הוא כל מרכזי בעיקר מפני שהתקופה של הלימודים באה בדרך כלל על חשבון שנות הניסיון שניתן היה להפיק בשוק התעסוקה – ניסיון תעסוקתי שהרבה פעמים הוא המכריע בקבלה למקומות עבודה נחשקים, לא משנה באיזה תחום מדובר.
 
3. שכר הלימוד מפתה יותר – אין מה לעשות, בשורה תחתונה הכסף מדבר אלינו יותר מכל דבר אחר במציאות בה אנו חיים. וכן, לא לכולם ההורים ממנים את הלימודים. העניין הוא ששנת לימודים בתואר ראשון במוסד שמוכר על ידי המל"ג מצריכה שכר לימוד של כ-13 אלף שקלים לשנה. תכפילו את זה בארבע שנות תואר והגענו לכ-52 אלף שקלים לתואר ראשון (ועוד לא דיברנו על העלויות במכללות פרטיות). לעומת זאת, במקרה של לימודי ההנדסאים, שנת לימודים עולה בין 5 אלף ל-6 אלף שקלים, תכפילו את זה בשנתיים שבהם לוקח ללמוד הנדסאי והגענו במקרה המחמיר לכ-12 אלף שקלים לדיפלומט הנדסאי. אתם בוודאי מבינים למה זה משחק תפקיד משמעותי כשהפער בשכר הלימוד הוא כה גדול.

4. מתאפשרים גם לימודי ערב – בדרך כלל, במתכונות הלימוד של ההנדסאים ישנה גמישות רחבה למדי בכל הנוגע לשעות הלימוד. גמישות זו יכולה לעשות לכם חיים מאוד קלים במידה ואתם מתכננים לשלב לימודים ועבודה בד בבד. למעשה, יש לא מעט מוסדות לימוד בתחום ההנדסאים שמציעים לכם גם מתכונת ללימודי בוקר, גם מתכונת ללימודי ערב וגם מתכונת שמשלבת בין שתי האופציות בכך שמרכזת את הלימודים לימים בודדים מרוכזים לאורך השבוע.

5. סמכות שהיא מאוד דומה לבעלי תואר ראשון – הדוגמא הקלאסית של קריטריון זה היא ההבדל שבין הסמכויות של הנדסאי הבניין לבין הסמכויות של מהנדסי הבניין כשם שהם מוגדרים כיום בישראל. ההבדל בין השניים הוא נטו מספר הקומות של המבנה עליו הם חתומים כהנדסאים או מהנדסים – ההנדסאי בתחום זה מוסמך לפקח ולחתום על מבנה של עד 4 קומות (מכונה בשפה המקצועית "מבנה פשוט"), בעוד שהמהנדס יפקח ויחתום על כל המבנים שהם מעל 4 קומות.

6. תמיד אפשר להמשיך לתואר ראשון במתכונת מקוצרת – חשוב לציין שאם מחליטים ללכת על מסלול ההנדסאים זו לא חתונה קתולית! ההנדסאים שסיימו את מסלול ההנדסאי זוכים במרבית ממוסדות הלימוד לאופצייה מפתה במיוחד והיא האפשרות לזכאות לתואר ראשון בתחומם במסלולי השלמה מקוצרים באופן משמעותי לעומת יתר הסטודנטים בתואר הראשון. המסלול המקוצר הזה למעשה מקנה לאותם הנדסאים פטורים מהמון קורסים שממילא למדו במסגרת הלימודים שלהם להנדסאי.

באיזה תחומים ההנדסאים הכי מועסקים בשוק התעסוקה?
המשרות הפנויות המיועדות להנדסאים בשוק התעסוקה מעידות על משרות פנויות בשפע בעיקר בתחומים הבאים: הנדסאי מחשבים, הנדסאי תוכנה, הנדסאי מכונות, הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאים אזרחיים, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי חשמל והנדסאי כימיה. אז אם כבר אתם מחפשים תחום הנדסאי עם ביקוש רציני בשוק התעסוקה – כדאי מאוד שתשקלו ברצינות את אחת התחומים הללו.

כמה מרוויחים הנדסאים במשק?
נתוני השכר מאוד מושפעים כמובן מהגוף שבו ניתן להשתלב (בינלאומי או מקומי, עסק יחסית קטן או תאגיד עצום וכדומה), אבל בגדול, מהנתונים שאנו מצאנו ניכר כי השכר של ההנדסאים במשק הוא בהחלט מכובד. נראה כי השכר ההתחלתי בלא כל ניסיון תעסוקתי עומד בממוצע על בין 5 אלף שקלים בחודש ועד ל-7 אלף שקלים. בהמשך, תוך צבירת ניסיון, השכר בהחלט עולה ועומד על בין 8 אלף שקלים ועד ל-15 אלף שקלים בחודש.

חשוב שתקחו בחשבון שהנתונים שהוצגו כאן – משך הלימודים, עלויות שכר הלימוד ועוד – הם נתונים שהם דינאמיים ומשתנים במידה כזו או אחרת בין מוסדות הלימוד השונים (ממגוון סיבות – עקב שינויים בביקוש לתחום, עקב החמרות בתנאים שנדרשים במשק וכדומה). בדיוק בגלל זה, חשוב לבחון את הפרמטרים הללו באופן פרטני למול מוסדות הלימוד שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם, בתחום שמעניין אתכם ובמיקום גאוגרפי שיהיה נוח לכם.

הנדסאי כללי

לא בטוח לגבי תחום ומקום הלימודים?

התחילו בחיפוש אחר בית הספר להנדסאים ומקצוע הלימוד המתאימים לכם.

השוואת נתונים בין הנדסאים

שכר התחלתי

דירוג הביקוש

משרות פנויות ביום

מועסקים

הנדסאים אזרחיים

9991 ₪

הנדסאי מחשבים ומתכנתים

9262 ₪

הנדסאי תעשיה וניהול

7927 ₪

הנדסאי חשמל

7856 ₪

הנדסאי מכונות

7338 ₪

הנדסאי אלקטרוניקה

7239 ₪

הנדסאים אחרים במדעי הטבע

6509 ₪

הנדסאי כימיה

5987 ₪

* הנתונים נלקחו מאתר משרד הכלכלה 2013

בתי ספר מובילים להנדסאים

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא הנדסאים, כתבות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

רשימת מגזינים של הנדסאים ב-ToStudy

לפניכם מאגר מידע נרחב של מאמרים, כתבות, מדריכים וחדשות אשר נכתבו על ידי מומחי פורטל ToStudy על תחום ההנדסאים

מאמרים אחרונים במגזין הנדסאים
להיות הנדסאי מכשור רפואי
להיות הנדסאי מכשור רפואי

עולם הרפואה הולך ומתפתח ואיתו גם אנשי המקצוע הלוקחים חלק בפיתוח, התחזוק והתפעול צריכים לצעוד יחד ולהוביל אותו אל עבר שירות ואיכות טיפול ברמה הגבוהה ביותר. מחפשים מקצוע טכני שמשלב בתוכו שליחות אמיתית? המשך...

ללמוד הנדסאי תעשיה וניהול
ללמוד הנדסאי תעשיה וניהול

מתעניינים בלימודי הנדסאים? מתלבטים באיזה ממסלולי ההנדסאים לבחור? בכתבה זו סיקרנו עבורכם את המסלול המבוקש של תעשייה וניהול- התכנים שמועברים, תנאי הקבלה, ההבדל בין התואר הראשון לתואר הנדסאי בתחום ועוד. המשך...

תנאי קבלה הנדסאי אדריכלות
תנאי קבלה הנדסאי אדריכלות

רואים את עצמכם בעתיד בתחום האדריכלות? התואר בתחום ארוך וקשוח מידי עבורכם? כדאי מאוד שתשקלו את האופציה של לימודי הנדסאי אדריכלות – תנאי הקבלה יותר נוחים, משך הלימודים קצר יותר, והתוצאה אותה תוצאה. המשך...

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú