סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים
îçùáåï áâøåéåú
מעוניינים בלימודי הנדסת כימיה? בכתבה הבאה, תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות מסלול הלימודים! הכנסו עכשיו לפרטים!>
מגזין הנדסה Article Image

תואר בהנדסה כימית

תפקיד המהנדסים הכימים הוא ליישם עקרונות כימיה, ביולוגיה, פיזיקה ומתמטיקה בכדי לפתור בעיות הקשורות לייצור או שימוש בכימיקלים, תרופות, מזון ועוד. מעוניינים בלימודי הנדסת כימיה? הכנסו לכתבה לפרטים!
  • |
  • |
  • 15:06
  • |
  • 7020 צפיות
תהליך ייצור הכימיקלים באחריות מספר גורמים, בעלי מקצוע שרכשו השכלה מתאימה בתחום. כימאי הוא זה שמפתח במעבדות הרלוונטיות את תהליך הפקתם של הכימיקלים, ובכדי להפוך את תהליך ההפקה לתעשייתי יעיל וכלכלי, נכנס לתמונה המהנדס הכימי שאחראי על תחום זה. מהנדסי הכימיה, הנקראים גם מהנדסי תהליך, בעלי תפקיד חשוב מאוד, הרי שמה הטעם בייצור כימיקלים אם אין אפשרות להשתמש בהם בצורה חיונית ותעשייתית. בעזרת הכלים שרוכשים המהנדסים הכימיים במהלך הלימודים, הם למעשה מתרגמים את הכימיה לשימושים היעילים, שעליהם דיברנו קודם לכן. בין המוצרים שעשויים מכימיקלים, שהופכים לתעשייתים בזכות מהנדס הכימיה ניתן למצוא: נפט, דלק, גז בישול, תרופות ועוד.. כל מוצר חשוב יותר מהאחר. מעוניינים בלימודים הכל כך מעניינים בהנדסת כימיה? אנחנו כאן בכדי להגיש לכם את כל הפרטים הרלוונטים על מסלול הלימודים! החל מתנאי הקבלה, קהל היעד, הנושאים והמוסדות הרלוונטים בתחום, ועד לכישורים והתכונות ההכרחיות שיהיו למועמדים ללימודים. לכל הפרטים..

מה כוללת עבודתו השוטפת של המהנדס הכימי?
במהלך עבודתו, המהנדס הכימי אמון על מספר נרחב של פעולות חשובות, שביניהן ניתן למצוא: עריכת מחקרים למען ביצוע תהליכי ייצור חדשים ומשופרים, פיתוח נהלי בטיחות עבור הכימאים, פיתוח תהליכים כימיים שונים, עיצוב ותכנון פריסת הציוד המתאים, בדיקה ופיקוח על תהליכי הייצור, פתרון בעיות בתהליכי הייצור, הערכת עלויות, עמידה בתקני הבטיחות ועוד..

מהנדסי כימיה אחראים על תהליך הייצור והעיצוב על כימיקלים בתור חומרי גלם
מהנדסי כימיה אחראים על תהליך הייצור והעיצוב על כימיקלים בתור חומרי גלם


לרשימת מוסדות ללימודי הנדסה כימית באתר הלימודים ToStudy לחצו כאן

תכנית הלימודים
תכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסת כימיה יכולה להשתנות ממוסד למשנהו, ומשלבת בין לימודים עיוניים בתחומי המדעים המדוייקים דוגמת פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומתמטיקה, לבין התנסות מעשית וביצוע ניסויים שונים במסגרת הלימודים, לקבלת ניסיון מסויים והכרת החומרים לעומק. בין הנושאים הנלמדים בתואר ניתן למצוא: ריאקציות כימיות, כימיה אורגנית, כימיה אי אורגנית, מדע החומרים, מכניקת מוצרים, עיבודם של חומרים, תכונות ואופיים של חומרים ועוד.. משך הלימודים בדרך כלל עומד על ארבע שנים, בהתאם ללימודי הנדסה. בסיום הלימודים, תוענק לזכאים תעודת תואר ראשון בהנדסת כימיה, וזאת מטעם המוסד בו בחרו ללמוד.

תנאי קבלה
ברוב מסודות הלימודים ללימודי תואר בהנדסת כימיה ידרשו הסטודנטים לעמוד בתנאי קבלה שמשלבים בין ממוצע ציוני בגרות לבין ציון פסיכומטרי מסויים. חלק ממוסדות הלימוד יציעו לאלה שלא יעמדו בתנאי הקבלה, מכינה קדם אקדמית. 

כישורים ותכונות הכרחיות למועמדים ללימודי הנדסת כימיה
ישנם מספר כישורים הכרחיים למהנדסי הכימיה העתידיים, החשובים שבהם כוללים: יכולות אנליטיות - מהנדסים כימיים חייבים להיות מסוגלים לפתור פיתוחים שלא עובדים כמתוכנן. 
יְצִירָתִיוּת - מהנדסים כימיים חייבים להיות מסוגלים לחקור דרכים חדשות של החלת עקרונות הנדסיים.
כישורים בין-אישיים - בגלל שתפקידם הוא לישם עקרונות מדעיים בענפי התעשייה, מהנדסי הכימיה חייבים לפתח יחסי עבודה טובים עם עובדים אחרים המעורבים בתהליכי הייצור.
כישורי מתמטיקה - על מהנדסים כימיים להשתמש בעקרונות של חישוב ונושאים מתקדמים אחרים במתמטיקה לניתוח, תכנון ופתרון בעיות בעבודתם.
 
לכתבות מומלצות נוספות
>>> מה לומדים בהנדסה כימית?
>>> תפקידו של מהנדס כימיה
>>> B.Sc בכימיה
>>> להיות מהנדס כימיה

מוסדות המלמדים תואר ראשון בהנדסה כימית

קבל מידע על תואר ראשון בהנדסה כימית ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד mark mosadot

מוסדות המלמדים תואר ראשון בהנדסה כימית

תגובות הגולשים למאמר

רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת? הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

addtguva

הודעות אחרונות בפורום הנדסה

מנהל/ת פורום:עופר אטלס

תפקיד:מנהל תוכן- פורטל הלימודים ToStudy

פורטל הלימודים TOSTUDY
עופר
עופר אטלס, עורך התוכן ומנהל פורטל הלימודים ToStudy. אשמח לענות על כל שאלה.

נושא ההודעה

 

מחבר

תאריך

אייל טיגרןאייל טיגרןמישהו אולי יודע
אייל טיגרן10:18 07-04-2014
אני מתעניין בלימודי הנדסה אזרחית, מישהו יודע מתי הימים הפתוחים של הטכניון ושל אוניברסיטת אריאל?
מנימנימכללת עזריאלי
מני14:18 31-03-2014
יש למישהו את הסילבוס של שנה א הנדסת תוכנה

תנאי קבלה להנדסת חשמל

תנאי קבלה להנדסת חשמל

הנדסת חשמל ואלקטרוניקה נחשבת לתחום ההנדסה היוקרתי ביותר בקרב מוסדות הלימוד בישראל. אז אם אתם רוצים להשתלב במיטב הגופים בתעשייה המשך...

הנדסת בניין – נעים להכיר

הנדסת בניין – נעים להכיר

עם תכניות כמו "מחיר למשתכן" ו"מחיר מטרה", ניתן לומר שתחום הבנייה הוא התחום הבולט והמשמעותי במשק הישראלי בעשהמשך...

פרטים על הנדסת מכונות

פרטים על הנדסת מכונות

הנדסת מכונות נחשבת לאחת מהדיסציפלינות ההנדסיות הרחבות ביותר. היא כוללת מחקר, עיצוב, פיתוח, בניה ובדיקה של חיישנים ומכשירים מכניהמשך...

תואר בהנדסה אזרחית

תואר בהנדסה אזרחית

תפקידם של מהנדסים אזרחיים לבנות, לפקח, להפעיל ולתחזק פרויקטים של בניה ומערכות במגזר הציבורי שכוללים: כבישים, בניינים, שדות תעופהמשך...

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú