סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים
îçùáåï áâøåéåú
רון, כתב הלימודים של פורטל ToStudy, ממשיך לספר לכם על חוויותיו מהקורס למסחר יומי במכללת פסגות. הפעם תוכלו לקרוא על המשך התחושות לקראת השיעור השני, על האסטרטגיות שנלמדו בשיעור ועל התרגול בבית שנעשה לאחר>
מגזין שוק ההון והשקעות Article Image

מסחר יומי בפסגות- שיעור 2

רון, כתב הלימודים של פורטל ToStudy, ממשיך לספר לכם על חוויותיו מהקורס למסחר יומי במכללת פסגות. הפעם תוכלו לקרוא על המשך התחושות לקראת השיעור השני, על האסטרטגיות שנלמדו בשיעור ועל התרגול בבית.
  • |
  • |
  • 13:43
  • |
  • 3123 צפיות
לכתבה ראשונה על השיעור הראשון לחץ כאן

במהלך השבוע שעבר לאחר סיימתי את המפגש הראשון ללימודי מסחר תוך יומי במכללת פסגות, עסקתי לא מעט בחזרות ושינון החומרים אותם למדתי במהלך השיעור הראשון (עליהם סיפרתי בכתבה הראשונה), תוך שימת דגש על זיהוי רחב ככל הניתן של תבניות, מגמות וכו. צורת העבודה בה עבדתי היתה לפתוח גרף המתמקד במסחר יומי כלשהו ולחפש קבוצות של נרות שמספרים לנו סיפור כלשהו עליהן, ממש כפי שלמדנו ותרגלנו בשיעור הראשון בכיתה. במהלך הדרך הצלחתי לזהות מספר אלמנטים שחזרו על עצמן במספר רב של גרפים שאותם בדקתי (לפחות 70 גרפים אקראיים סקרתי במהלך השבוע הזה). אין ספק שככל שמצאתי יותר אלמנטים בגרף כגון: נקודות היפוך קווי מגמה וכו' שניראו לי בתחילה קשים לאיתור, הבטחון העצמי עלה וכמו כן גם תחושת המסוגלות לקראת האתגרים שיעמדו בפני בשיעורים הבאים ובתרגולים הבאים. 

יאללה מתחילים את השיעור מס 2
כפי שסיפרתי לכם בכתבה הראשונה, את השיעור הראשון סיימנו עם מספר תובנות כלליות הקשורות ל"פסיכולוגיה שמאחורי המסחר והסוחר התוך יומי", תוך מבט כללי על הטעויות הנפוצות והדברים שמהם כדאי להימנע וצריך לקחת בחשבון עוד בטרם נתחיל להיות סוחרים (כגון: דגש על אמוציות, קשיים עם משמעת עצמית ועוד). השיעור השני כבר נגע בנקודה יותר ממוקדת שנוגעת ישירות בפן הפסיכולוגי והיא: הסיכונים מול הסיכויים וההתנהלות לפיהם. המורה קבע כי סוחר מקצועי חייב לקחת בחשבון קודם כל את נושא הסיכון ורק אז את נושא הסיכוי. נקודת הסיכוי צריכה להיות במצב אופטימליות בערך פי 2 מנקודת הסיכון (למשל עלייה של 16 סנט סיכוי לעומת ירידה של 8 סנט סיכון), בעוד נקודת הסיכוי השניה על הגרף (במידה ומצאנו כזו), צריכה להיות במרחק של פי 3 מהסיכון (24 לפי 8 נקודות סיכון). לאחר מכן נגענו במחירי הסיכון שאותם יש לקחת בהתאם לגודל הסיכון מול הסיכוי. אין ספק שזהו אולי אלמנט הקנייה החשוב והבסיסי ביותר שיאפשר לנו בהמשך גם לסנן את אותם העסקאות שנחליט לא לבצע.

סוחר מקצועי בודק קודם את גודל הסיכון ורק לאחר מכן את גודל הסיכוי
סוחר מקצועי בודק קודם את גודל הסיכון ורק לאחר מכן את גודל הסיכוי

חיבור אלמנטים ללקיחת עסקה.
בשלב זה, נקדנו במספר נקודות חשובות שבמידה ונשלב אותם, נוכל לחזק את ההחלטה על לקיחת העסקה. הנקודות הללו הדגישו לי שכמו כל דבר בחיים, חשוב מאוד לבצע החלטה המבוססת על אלמנטים שונים שלא ממש קשורים אחד לשני, כך שבמידה ואנו יכולים לזהות מספר "חצים" שונים שמצביעים לנו על אותה החלטה, ייתכן וזו תהיה ההחלטה הנכונה עבורנו וכדאי יהיה לקחת אותה (האנלוגיה שלי היא להחלטות של שופט בבית משפט: כמו החלטה של שופט בבית משפט, אשר זה עתה קיבל מהתובע מספר עדויות שונות שהוצלבו כגון: עדות צילום שתומכת בעדות שמיעה מאדם שהיה באירוע שתומכת בעדות של הקלטה). לאחר מכן התחלנו לגעת במספר אסטרטגיות שונות כאשר כל אחת מהן מבוססת על לפחות 3 נקודות ציון שונות שצריכות לקרות על מנת שנוכל לקבל החלטה על כיוון מסויים שתומך באסטרטגיה הזו. 

כמות רבה של אסטרטגיות בשם ריוורסל
ריוורסל הינה שם כללי לאסטרטגיה המשלבת מספר שונה של אלמנטים שצריכים להופיע על הגרף, כאשר יש מספר ריוורסלים שונים בעלי מאפיינים שונים. לדוגמא אסטרטגיית "ריוורסל נר אחד" מתרכזת בחיפוש אחר נר אחד שהופך לנו את המגמה. "ריוורסל התכנסות", שם דגש על מספר נרות שבאים אחרי עלייה ויוצרים יחד מגמה סטטית (חלק מהנרות עולים מעט וחלק יורדים מעט), "ריוורסל איסוף סחורה" מתרכזת בנקודת הקיצון שלילית המעידה על כך ש"המכונות החכמות" נכנסו זה עתה לפעולה והגיעו לנקודה זו על מנת לקחת את הכסף הרב שנכנס מהמשקיעים הפשוטים שנכנסו לעסקה לא מזמן, כך שמשם אפשר להתחיל לצמוח שוב. ישנם ריוורסלים גם ברורים ומדוייקים יותר כמו ריוורסל גאפ, בו יש לחפש היפוך מאוד מסויים של נרות.

אסטרטגיית ריוורסל: משלבת מספר אלמנטים שמצביעים ביחד על מגמה
אסטרטגיית ריוורסל: משלבת מספר אלמנטים שמצביעים ביחד על מגמה

אסטרטגיות נוספות
אסטרטגיית R בה נתקלנו, מאפשרת לסוחר במצב של הצלחה בעסקת מסחר יומי לשפר באופן מדוד ועקבי את נקודת הסיכוי כלפי מעלה במידה ואכן המניה התקרבה למימוש. אסטרטגיה זו בעצם מאפשרת למי שיצא לדרך עם עסקה, לשפר עמדות ואולי אפילו להרוויח פעמיים בעצם מהעסקה, גם על נקודת הרווח הראשונה בה רצה לצאת וגם מהנקודה השניה לאחר שנשבר הרף. ההבנה פה היא בעצם שיש חובה לעקוב אחר יצירת הנרות המגמה שמתווצרת לאחר הוצאת העסקה לדרך – הרי ניתנת לנו ההזדמנות לקדם עצמנו ולשפר עמדות להרוויח קצת יותר ממה שחשבנו. אסטרגיית 1 shot 1 kill (המפחידה משהו) הינה אסטרטגיה יומית המחפשת אחר נסיונות לפרוץ את קווי ההתנגדות או התמיכה, כאשר כלל הברזל הוא: ככל שהנרות ניסו יותר פעמים לפרוץ את הקו ללא הצלחה, אזי סיכוי טוב יותר לקחת את העסקה) – זאת אומרת שאם בגרף יש נקודה שבה הנרות מגיעים במשך מספר אל נקודה ומשנים מגמה, אזי רוב הסיכויים שבפעם הבאה הנקודה תיפרץ.

אסטרטגיית 'וואן שוט וואן קיל' - כמה פעמים הגרף נוגע בקו ההתנגדות?
אסטרטגיית "וואן שוט וואן קיל" - כמה פעמים הגרף נוגע בקו ההתנגדות?

עניין לא פשוט – המון לזכור – הרבה ללמוד
באופן אישי ניתן לומר כי השיעור השני היה מורכב וקשה הרבה יותר מהשיעור הראשון, הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה, שהשיעור הראשון בעצם לימד אותנו כללים, אלמנטים ועקרונות בסיסיים בלבד בעוד בשיעור השני, היינו כבר היינו צריכים להגיע לנקודות מחשבה שהסתמכו על הבנת מספר אלמנטים שונים שלמדנו בשיעור הראשון. כך שגם אם למדתי את הנושאים כמו שצריך בשיעור הראשון, אני מרגיש עדיין צורך כל הזמן לחזור וללמוד את הבסיס שנלמד בשיעור הראשון ולתרגל אותו באופן יעיל.

צפייה לשיעור השלישי
בשיעורים הבאים, כבר נתחיל לתרגל את טכניקות המסחר עם המורה בזמן אמת באמצעות תוכנות המסחר התוך יומיות בכיתה, דבר שלהערכתי יעזור לתלמידים לתרגל בצורה יעילה וטובה את הדברים שנלמדו. כמו כן אשתדל להשתתף בשיעורי אונליין עם המרצה במהלך השבוע וכך לצפות במסחר תוך יומי "לייב", דבר שיאפשר לי להבין יותר את התחושות מאחורי הקלעים והאופן בו עלינו להתנהג.

לכתבת ההמשך של רון על שיעור שלישי בקורס מסחר יומי בפסגות לחץ כאן
למידע על קורס מסחר יומי במכללת פסגות לחץ כאן

מוסדות המלמדים קורס מסחר יומי

סנן מוסדות לימוד לפי אזורים:

קבל מידע על קורס מסחר יומי ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד mark mosadot

מוסדות המלמדים קורס מסחר יומי

תגובות הגולשים למאמר

רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת? הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

addtguva

מסחר יומי: לימוד בזמן אמת

מסחר יומי: לימוד בזמן אמת

שוק ההון מושך אליו מאות תלמידים מדי שנה הפוקדים את מוסדות הלימוד הפיננסי השונים ומבקשים ללמוד כיצד לייצר הכנסה נוספת דרך הבורסההמשך...

סיבות ללמוד על ביטקוין

סיבות ללמוד על ביטקוין

כיום כבר אין ספק שהביטקוין מיצב את עצמו כאחד מן המטבעות המבטיחים של המאה הנוכחית וכהשקעה ראויה. רוצים להשקיע בביטקוין? את הצעד המשך...

מכללת פסגות - מבט מבפנים!

מכללת פסגות - מבט מבפנים!

עם פעילות שוטפת מזה 12 שנים, מרצים וותיקים בעלי ניסיון רב ופריסה ארצית של 6 סניפים, מכללת פסגות מיצבה את עצמה כאחד מן המוסדות להמשך...

ללמוד לנהל הון

ללמוד לנהל הון

עולם המסחר בשווקי ההון העולמיים מסקרן אתכם? רוצים להשתלב מבחינה מקצועית בעולם שוק ההון? בכתבה זו ריכזנו במיוחד עבורכם מידע מורחהמשך...

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú