סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס בקרים מתוכנתים
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס בקרים מתוכנתים

קורס בקרים מתוכנתים הינו אחד הקורסים היותר יוקרתיים בתחום המכונאות בשוק הלימודים, וזאת נוכח הביקוש לתחום בתעשייה הישראלית המפותחת. קורס זה מציב אחריות רבה על כתפו של התלמיד וזאת עקב חיוניות התפקוד שלו בעבודה. בקר מתוכנת חייב להיות בעל כישורים גבוהים בכל הנוגע לתפקוד הן תחת לחץ והן בשגרה. אם אתה מחפש אחר מקצוע מעניין ומשתלם, פנה עוד היום אל בתי הספר המלמדים קורס בקרים מתוכנתים והתחל בלימודים.

קבל מידע על קורס בקרים מתוכנתים ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס בקרים מתוכנתים

במציאות של ימינו, הרגולציה ותהליכי הבקרה על איכות המוצרים ועל תפקוד המערכות בתעשייה כבר ממש לא מתבצעים על ידי בני אדם באופן ידני. מה שתפס את המקום הזה בכל הליך הבקרה זה מערכות הבקרים המתוכנתים – מערכות ממוחשבות שתוכננו מבעוד מועד לבצע את כל הבדיקות שיש לערוך לכל אורך הליך הייצור ובפסי הייצור השונים. מי שמתכנתים את הבקרים המתוכנתים בגופי התעשייה השונים הם המתכנתים והמתכננים שהוכשרו במיוחד לשם כך. מדובר באנשי מקצוע שמבינים בתכנות של פקודות למערכת ממוחשבת, בקיעים בחשמל וכמובן מביני? את התעשייה באופן כללי וכן באופן ספציפי ולפרטי פרטים את הגוף ואת פס הייצור אליו מיועד הבקר המתוכנת. מדובר במקצוע מאוד נחשק בתעשייה שמשלב בצורה קלאסית בין טכנולוגיה לתעשייה. המתכנת של הבקרים המתוכנתים צריך להכיר באופן מעמיק גם את התוכנה של המערכת וגם את החומרה שלה, שכן הוא יהיה האחד שגם ידע לתחזק אותה במידת הצורך.

מידע כללי אודות מסלול לימוד בקרים מתוכנתים
מיותר לציין שבכדי להפוך למתכנת או מתכנן של בקרים מתוכנתים יש ללמוד את התחום באופן מקצועי, והדרישה הבסיסית בשוק התעסוקה היא כמובן תעודת גמר לימודים בתחום. אז אם התחום מרתק אתכם ואתם מבינים שזו הדרך הבטוחה להשתלב בתעשייה בתפקיד מפתח, הגעתם למקום הנכון. בעמוד זה ריכזנו עבורכם את כל המידע שהכי חשוב להכיר לפני הלימודים בתחום הבקרים המתוכנתים PLC (Programmable Logic Controller) – תכני הלימוד שנכללים בקורס, מוסדות הלימוד שמציעים אותו והפריסה הארצית שמוסדות אלו מציעים, קהל היעד שהתחום בעיקר יכול להתאים לו, תנאי הקבלה ללימודים אלו, משך הלימודים, תעודת ההסמכה שמוענקת בסיום הלימודים ועוד.

מה כוללים תכני הלימוד בקורס בקרים מתוכנתים?
התכנים שנלמדים לאורך קורס בקרים מתוכנתים משתנים ברמה כזו או אחרת בין המוסדות השונים שמציעים מסלול לימוד זה. דבר שבדרך כלל מושפע מהרמה המקדימה של רקע שדורשים מהמועמדים ללימודים, בהתאם לסוגי המערכות המחשוביות שיש במוסדות הלימוד, בהתאם לשיטות הלימוד השונות שכל מוסד לימוד מאמין בהן ועוד. יחד עם זאת, ניכר כי תכני הלימוד הבאים קיימים במרבית מהאופציות שעומדות לרשותכם: השפות באמצעותן ניתן לתכנת את הפונקציות השונות שהבקר אמור לבצע בהליכי הבקרה השונים, היכרות מקיפה עם כרטיבי הבקר השונים שקיימים במשך והם הרכיב הבסיסי והמרכזי בבקרים המתכנתים, לומדים כיצד לבצע מעקבים על הבקרים עצמם (מה לעשות, מדובר עדיין במכשיר ולא במוח האנושי), לומדים כיצד לתעד את עבודתו של הבקר המתוכנת, כמובן לומדים את כל החומרה והתוכנה של הבקרים לפרטי פרטים, את ההיבטים התקשורתיים שנחוצים לשם תפעול תקין של הבקר, כיצד לטפל בתקלות במידה והן צצות, התמקצעות על סוגי הבקרים השונים שקיימים במשק הישראלי ועוד. יתרה מכך, מלמדים גם לרמה הפרקטית את כל מה שצריך להכיר לפני שמגיעים למפעל או פס ייצור כזה או אחר בתעשייה – סוגי המונים והטיימרים, הסוגים השונים של פסי הייצור, חיישנים שקיימים לאורכו, מסני ה-HMI, שערים לוגיים, אוגרי הזזה וכדומה.

איפה ניתן למצוא מתכונת ללימודי בקרים מתוכנתים?
לימודי הבקרים המתוכנתים הם כאמור תחום נחשק בתעשייה, אבל עדיין לא זכה להיצע מאוד מאוד רחב בשוק הלימודים. כלומר, בהחלט ניתן למצוא את התחום במוסדות בולטים מאוד, אבל תקחו בחשבון שאולי תצטרכו לסוע קצת ללימודים – זה בהחלט שווה את זה. מבין מוסדות הלימוד הבולטים בתחום זה תוכלו למצוא בין היתר: את המרכז להשתלמויות רופין שמציעים את הלימודים בעמק חפר שממוקמת בין חדרה לנתניה, את מכללת ארז שמציעה את הלימודים בשלומי, את מכללת מישלב שמציעה את תכנית לימודים זו בסניף שלה בתל אביב, את מכללת MBC שמציעה את הלימודים בחצור הגלילית, את היחידה ללימודי חוץ של המכללה הטכנולוגית תל חי שמציעה את הלימודים בתל חי כמובן, את מכללת עתיד שמציעה את הלימודים בפריסה מאוד רחבה הכוללת את הערים תל אביב, חיפה, קריית מוצקין, מעלות, באר שבע, כרמיאל, קריית ביאליק, אום אל פחם, לוד וירכא, וכן בסניפים של המכללה למינהל בראשון לציון ובחיפה.

קהל היעד שמתאים לו ללמוד בקרים מתוכנתים?
לימודי הבקרים המתוכנתים עשויים להתאים לכמה קהלי יעד אופציונליים מרכזיים: תחילה, מסלול לימוד זה יכול להתאים לכל אלו שיש להם אוריינטציה לתחומים כדוגמת אלקטרוניקה, חשמל, תכנות של אלגוריתמים ופקודות ומחפשים לשדרג את התמחותם למקצוע נחשק בשוק התעסוקה. כמו כן, לימודי בקרים מתוכנתים יכולים מאוד להתאים לאנשים שלאו דווקא מגיעים ללימודים עם רקע בחשמל או אלקטרוניקה, אבל בהחלט מחפשים ללמוד מקצוע טכנולוגי מבוקש להשתלב באמצעותו בתעשייה הישראלית.

האם יש תנאי קבלה שצריך לעמוד בהם בכדי ללמוד בקרים מתוכנתים?
מבחינת תנאי הקבלה ללימודים בתחום, במרבית ממוסדות הלימוד, הקורס מיועד לאנשים בעלי רקע רלוונטי בתחום. זה יכול להיות רקע של חשמלאים, טכנאים, של הנדסאים, של אנשי בקרת איכות וכדומה. במקרים כאלה, בדרך כלל ידרשו רישיונות או תעודות שמעידים על הרקע במדובר. יחד עם זאת, יש גם לא מעט מוסדות לימוד שמציעים את התחום לקהל הרחב ואולי כן ידרשו תנאים כמו 12 שנות לימוד וכדומה. מדובר בנתון שהוא כמובן מאוד דינאמי ומשתנה ממוסד לימוד, מתקופה לתקופה, וממתכונת לימוד אחת לאחרת (אם קיימת למשל חלוקה ללימודי מתחילים וללימודי מתקדמים).

כמה זמן נמשכים לימודי PLC?
משך תקופת הלימודים בתחום הבקרים המתוכנתים משתנה ממוסד לימודים אחד לאחר, וזאת באופן טבעי נוכח השוני של מוסדות הלימוד השונים שקיימים בשוק הלימודים באופן כללי. יחד עם זאת, ניתן לומר שבמרבית מהמקרים, הלימודים בתחום זה הם לא ארוכים ביחס לממוצע אך חשוב לשים לב לשוני שיש במתכונות הלימוד המוצעות במוסדות השונים. למשל, בחלק ממוסדות הלימוד תוכלו למצוא תכנית לימודים הכוללת משהו כמו 40 שעות לימוד אקדמיות, בעוד שבחלק אחר מהמוסדות תמצאו תכנית לימודים שכוללת כ-80 שעות לימוד (שזה כפול מהאופציה הראשונה). יתרה מכך, בחלק אחר ממוסדות הלימוד אפשר אף למצוא מתכונת לימוד שכוללת כ-120 שעות לימוד. זהו בהחלט טווח שעות לימוד רחב למדי והוא מושפע משיטות הלימוד השונות של מוסדות הלימוד, ממידת ההיקף שהם מציעים וכדומה. זו גם הסיבה שחשוב מאוד לבחון את נתון תקופת הלימודים באופן ספציפי למול כל אחד ממוסדות הלימוד שעשויים להיות רלוונטים עבורכם.

יתרה מכך, חשוב לקחת בחשבון שבמרבית מבתי הספר שמציעים את התחום, מוצעת לתלמידים האופציה ללימודי ערב. מסלול לימודי ערב בתחום זה הוא קריטי וחשוב וזאת מפני שמרבית התלמידים בבקרים מתוכנתים הם אנשים שכבר עובדים, חלקם אנשי אלקטרוניקה, חלקם אנשי חשמל, חלקם מגיעים מענף בקרת האיכות, ועליהם להצליח לשלב את הלימודים לצד העבודה.

איזו תעודת הסמכה מוענקת בסיום קורס PLC?
עם סיום הקורס, התלמידים שעמדו בהצלחה לכל אורכו ועמדו בדרישות שהציב מוסד הלימודים, יקבלו תעודת הסמכה רשמית מטעם מוסד הלימוד בו סיימו את הלימודים.

אפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים
עם תם הלימודים, בוגרי קורס בקרים מתוכנתים יכולים למעשה להשתלב במשרת מתכנתי בקרים בחברות שונות שמחזיקות בפסי ייצור ברחבי ישראל – ותודה לאל לא חסרים כאלה בכל רחבי הארץ, מחברות קטנות ועד גופי ענק במשק.

מאמרים מקצועיים בנושא קורס בקרים מתוכנתים

  • ללמוד בקרים מתוכנתים
    ללמוד בקרים מתוכנתים
    התחום היותר אקסקלוסיבי בענף המכונאות הוא תחום הבקרים המתוכנתים – התחום שבלעדיו תעשייה לא יכולה להצליח. רוצים להפוך לאלו שבונים ומפעילים בקרים מתוכנתים? קורס לימודי קצר יקנה לכם את המקצוע הנחשק....המשך
  • מה זה בקר מתוכנת
    מה זה בקר מתוכנת
    בקר מתוכנת הינו אחד מן המרכיבים הבסיסיים והחשובים בעולם התעשייה הטכנולוגית המודרנית. הבקר המתוכנת הוא שילוב של תוכנה וחומרה, כשהמרכיבים בו משתנים על פי מטרת השימוש שלו, והתכנות קובע את סדר הפעולות וגם...המשך
  • קורס בקרים מתוכנתים
    קורס בקרים מתוכנתים
    מהו בקר מתוכנת? בקר מתוכנת הוא התקן המבוסס על מיקור מחשב, כשתפקידו העיקרי הוא לבקר ולשלוט על תהליכים שונים במכונות. אולם לבקר תפקיד חשוב נוסף והוא איסוף מידע על זמני הריצה, שגיאות, וכדומה, בעת ההרצה...המשך
  • רופין מכשירה בקרי סימנס
    רופין מכשירה בקרי סימנס
    בעוד קורסים לבקרים מתוכנתים פועלים בארץ מזה שנים, כשכל בקר ובקר המתחדש עלינו לטובה זוכה להלמד בקורס מיוחד. חברת סימנס, מייצרת את הבקרים החדישים S7-1200, ומכרה למכללה הטכנולוגית ברופין ...המשך
  • מה זה PLC
    מה זה PLC
    PLC – Programmable Logic Controller, או בעברית בקר בר-תכנות, הוא מחשב דיגיטאלי אשר משמש עבור אוטומציה של תהליכים אלקטרו-מכאניים, כגון שליטה על מכונות של קוויי ייצור במפעל, מסלולי שעשועים...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú