סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס הכשרת מדריכי בטיחות
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס הכשרת מדריכי בטיחות

מחפשים מידע על הכשרת מדריכי בטיחות?

קורס הכשרת מדריכי בטיחות נלמד במספר מכללות מובילות ברחבי הארץ ומכשיר את משתתפיו לאחד מן התפקידים החשובים והנדרשים ביותר בכל מפעל ותעשייה המתאפיינים בסביבת עבודה יצרנית.

כאן באתר הלימודים ToStudy דאגנו לאגד עבורכם את כל המידע על הסמכת מדריכי בטיחות במקום אחד החל מתנאי קבלה, מבנה תכנית הלימודים ונושאי לימוד, דרך מוסדות לימוד מובילים ועד לפרטים על ההסמכה עצמה ואפשרויות התעסוקה המצפות לבוגרי התכנית. בכל שלב באפשרותכם להשאיר לנו פרטי התקשרות לצורך קבלת ייעוץ מאחד מנציגינו, או לחילופין להשאיר פרטים ישירות למוסדות המצויים ברשימה שבתחתית המאמר לצורך קבלת ייעוץ והכוונה.

מדריכי בטיחות: רקע מקדים ותקנות

כיום על פי חוק, מדינת ישראל מחייבת כל ארגון בעל סביבת עבודה יצרנית לשמור על התקנות הבטיחותיות המחמירות והקפדניות ביותר וזאת על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים בכל רגע נתון. בשל כך, נדרשים בעלי העסקים להכשיר ?ושאי משר?ת כך שיהיו ממונים ואחראים על כל ענף הבטיחות שבארגון.

מבין תפקידיו השונים של ממונה הבטיחות ניתן למנות ביצוע ביקורת וניטור אחר השמירה על תקנות הבטיחות השונות, הערכת ליקויים, סקירת הסיכונים הפוטנציאליים, מילוי טפסים ודו"חות מעקב ובראש ובראשונה - ביצוע הדרכה לכלל העובדים בשוטף כך שיידעו כיצד לצמצם את היתכנותם של אירועים מסכני חיים. עם זאת, למרות הידע הרב שבו מחזיקים ממוני הבטיחות, לא כולם ניחנו ביכולות הדרכה מוכחות שיספקו להם את היכולת להקנות לכלל העובדים את הידע הנדרש.

מדוע ההכשרה הזאת חשובה כל כך?

כולנו חווינו זאת בצורה כזו או אחרת – אדם שמחזיק בידע רב ויכול לסייע לנו בצורה משמעותית עם ידיעותיו, אך למרות כל הידע הרב הזה הוא איננו יודע כיצד להעביר זאת אלינו בצורה נקייה, ברורה וחדה. ובכן, ידע לחוד ויכולות הדרכה לחוד, הם אמנם נדמים כאילו הם הולכים יד ביד, אך בסופו של דבר לא כולנו נולדנו עם המיומנות להעבירו הלאה לחברינו.

בדיוק מסיבה זו, מכללות רבות להכשרה במקצועות הבטיחות פתחו שעריהן ומציעות כיום קורס הכשרת מדריכי בטיחות. מטרתה של תכנית לימודים קצרה אך מרוכזת זו, היא לסייע לבוגרים המוסמכים במקצועות הבטיחות לרכוש את ארגז הכלים המקצועי, המקיף והשלם ביותר בכל הנוגע למיומנויות הדרכה.

על דרך של הקניית חומר תיאורטי עיוני רב ויישומו בעזרת שלל תרגולים וסימולציות מעשיות, גם אתם תוכלו לשדרג באופן משמעותי את יכולותיכם כממוני בטיחות בעבודה ולוודא שאכן הידע הרב שבו אתם מחזיקים מועבר על הצד הטוב ביותר אל עמיתיכם לעבודה כך שידעו כיצד להישמר מפני סכנות המאפיינות לא מעט ארגונים יצרניים שונים.

מה עושה ממונה בטיחות בעבודה?

תפקידו של ממונה הבטיחות בעבודה הוא ללא ספק מבין התפקידים החשובים ביותר בכל ארגון יצרני, והוא נדרש במפעל ובתעשיות בהם מועסקים למעלה מחמישים עובדים. תפקידיו של הממונה הם רבים ומגוונים כשהוא משמש כעיניים של הדרג המנהלי ומבטיח שכלל הפעילות בארגון נאכפת על פי התקנות והחוקים המחמירים עליהם החליטה מדינת ישראל ומספק עבורו ייעוץ באשר לליקויים, סיכונים ושיפור התקנות. כמו כן, ממונה הבטחות בעובדה מפקחי ומנטר אחר הציוד, התהליכים והחומרים השונים שבארגון ומבטיח כי הכל נעשה על פי התחיקות המחמירות בתחום. אך על אף כל אלו, אין יותר חשוב מאשר ביצוע ההדרכה בשוטף לגורם האנושי שהוא זה אשר עלול בתום לב לגרום לאסון גדול עקב חוסר ידיעה או אי ההבנה עד כמה ההשלכות של מעשיו יכולות להיות גדולות.

קורס הכשרת מדריכי בטיחות

בניגוד לקורס ממונה בטיחות בעבודה, קורס הכשרת מדריכי בטיחות הינו השתלמות בת מספר ימים בודדים בלבד. עם זאת, על אף היקפה הקצר, היא עמוסה במגוון רחב של חומרים תיאורטיים ומעשיים שמטרתם להקנות למשתתפי התכנית את סך הכלים המקצועיים הנדרשים על מנת שיהיו מסוגלים להדריך את סגל העובדים בצורה מקצועית ונהירה. במסגרת תכנית הלימודים רוכשים המשתתפים ידע אקטיבי אודות העקרונות הנדרשים לביצוע הדרכה יעילה תוך שימוש בשפת גוף, כלים לעבודה עם קבוצות מרובות משתתפים ושימוש במגוון רחב של עזרים שונים תוך פרזנטציות.

אחת מן המטרות העיקריות של התכנית היא לספק לממוני הבטיחות את הכלים באמצעותם ייצרו עניין בקרב העובדים ולהבטיח כי אכן הידע המועבר אליהם יוטמע בקרבם וייושם בשטח. תכנית לימודים זו נלמדת במכללות העוסקות גם בהכשרת ממונים לבטיחות בעבודה וזאת כדי להבטיח שהתלמידים יזכו להכשרה הטובה והמקצועית ביותר בתחום.

מה לומדים בהכשרת מדריכי בטיחות?

בנוסף להרצאות הפרונטליות שבתכנית, כל אחד ממשתתפיה זוכה להתנסות מעשית במטרה לדמות את יום עבודתו של ממונה הבטיחות בשוטף. הכוונה היא לא רק היכולת להעביר את הידע בזכות מיומנות עמידה מול קהל, אלא גם ההכנה לקראת ההדרכה וההשתלמות המצריכה שימוש בעקרונות הדרכה תיאורטיים שונים. יש לציין שתכנית לימודים זו איננה מחייבת על פי חוק, אך בוגרים רבים אשר סיימו אותה בהצלחה, העידו על תחושת ביטחון גבוהה יותר וסיפוק רב יותר בביצוע עבודתם השוטפת כממוני ביטחון. נושאי הלימוד בין מוסד למוסד עשויים להשתנות במידה מסוימת, כאן בפורטל הלימודים ToStudy קיבצנו עבורכם את שלל הנושאים המאפיינים את מרבית המכללות:

- עקרונות להדרכה יעילה
- שימוש נכון בשפת גוף
- יצירת פזנטציות ב-Power Point והסתייעות באמצעים ויזואליים
- הפעלת קבוצות
- עמידה מול קהל והתמודדות עם פחד במה
- התמודדות עם התנגדות
- תפעול מערך הדרכה אפקטיבי
- התאמת ההדרכה לאירועים אחרונים ויצירת תחושת רלוונטיות
- סגנונות הדרכה
- ועוד.

איפה ניתן ללמוד את התחום?

יותר ויותר מעסיקים מכירים בחשיבות הרבה של הקניית מיומנויות הדרכה לממוני הבטיחות לצורך התייעלות ושיפור העמידה בכללי הבטיחות עליהם החליטה מדינת ישראל. מסיבה זו, מכללות רבות העוסקות בהכשרת ממוני בטיחות בתחומים שונים, פתחו את שעריהן ומציעות כיום קורס הכשרת מדריכי בטיחות מקצועי וממוקד. באתר הלימודים ToStudy תוכלו למצוא מכללות מובילות בתחום זה ולקבל פרטים על תכנית הלימודים, שעות הלימוד, דרכי הגעה, סביבת לימודים ועוד. מבין המכללות ניתן למנות את: שחר הנדסת בטיחות הממוקמת בלוד ואת כרמל בטיחות הממוקמת בעיר חיפה.

תנאי קבלה

תכנית לימודים זו פתוחה בפני ממוני בטיחות מוסמכים שעברו קורס ממונה בטיחות בעבודה בהצלחה ומחזיקים באישור בתוקף. במסגרת ההרשמה, ייתכן והמוסד הלימודי אליו תהיו מעוניינים להירשם יתנה זאת במעבר ראיון קבלה ראשוני. התכנית איננה פתוחה בפני אנשים חסרי רקע ושאינם עברו את הקורס הבסיסי.

קהל יעד

אם אתם מרגישים שאתם חווים קשיים במילוי תפקידכם כממוני בטיחות ומבקשים להתגבר על המכשולים השונים בקלות וביעילות, הרי שתכנית לימודים זו תתאים עבורכם במידה רבה. רבים מבוגרי הקורס מעידים על שינוי ניכר ביכולתם להניע תהליכים בארגונם, דבר המאפשר להם להקצות לכך פחות משאבים נפשיים ובכך למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

משך הקורס

קורס הכשרת מדריכי בטיחות נחשב לתכנית השתלמות קצרה יחסית הנפרשת על גבי כ-4-5 ימים. המפגשים הינם מפגשים חד שבועיים אשר אורכים בין 5 ל-8 שעות לימודיות בממוצע. חשוב לציין שבשל אופיו של קהל היעד הנשלח ממקומות עבודה שונים, ישנם מוסדות המאפשרים מתכונת לימודי ערב. מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני וממוקד מול המוסד הלימודי הנבחר בו אתם רוצים ללמוד.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה ושיעמדו בכל המטלות השונות, יקבלו תעודת מדריך בטיחות מטעם המכללה בה הם למדו. מומלץ לבדוק אם ימי התכנית מוכרים כימי כשירות.

קבל מידע על קורס הכשרת מדריכי בטיחות ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

מאמרים מקצועיים בנושא קורס הכשרת מדריכי בטיחות

  • להיות אחראי רעלים
    להיות אחראי רעלים
    בשנים האחרונות עובדים בכל העולם על שיפור איכות הסביבה, כאשר המטרה היא ליצור סביבה אקולוגית מודעות לסביבה. בכל מקום שמתעסקים עם חומרים רעילים, הרי חייב להיות אדם שאחראי על כך באופן מקצועי....המשך
  • להיות כבאי
    להיות כבאי
    חוק שירותי הכבאות משנת 1959 מגדיר את תפקידיו שירותי הכבאות וההצלה בישראל. על אף תקציב נמוך לשירותי הכבאות ביחס לזה של המשטרה, עדיין מדובר על ממוצע שכר גבוה גם משכרם של עובדי מדינה שונים אחרים. ...המשך
  • תכני קורס ממונה בטיחות
    תכני קורס ממונה בטיחות
    תפקידו של ממונה על הבטיחות במקום העבודה והדרישות לתפקיד נקבעו בחוק משנת 1954, וכן בתקנות ארגון הפיקוח משנת 1996 – וביניהם גם האחריות המשפטית שהוא נושא בכפיו. הדרישה לממונה בטיחות ...המשך
  • למה צריך ממונה בטיחות
    למה צריך ממונה בטיחות
    מקצועו של ממונה בטיחות בעבודה שוקל אחריות כבדה על כתפיו. מדינת ישראל חוקקה והתקינה תקנים ותקנות רבים, כדי למנוע ככל שניתן תאונות עבודה, מחלות ותקלות למיניהן במהלך עבודתו של אדם בעל סוג של עיסוק, וכאשר...המשך
  • ממונה בטיחות בעבודה
    ממונה בטיחות בעבודה
    האחריות הגדולה בתפקיד זה צמח בעקבות מספר תאונות עבודה רחבות הקיף אשר גבו מספר רב של חיי אדם. ארגון הפיקוח ותקנות הפיקוח במדינת ישראל מחייבות על פי חוק למנות בארגונים וגופי תעשייתיים אדם אשר ממונה ...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú