סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס גישור משפחתי
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס גישור משפחתי

לימודי גישור משפחתי: הרחיבו ארגז הכלים המקצועי


קורס גישור משפחתי מכשיר מגשרים בפועל לעסוק בתחום המשפחתי, אחד מן הענפים הנחשבים לרגישים, הסבוכים והמורכבים שבעולם הגישור. במסגרת הלימודים תרכשו ידע חיוני לגישור על מחלוקות משפחתיות ובכפוף לדרישות שהציבה המערכת המשפטית בישראל ותקבלו תעודת גישור משפחתי יוקרתית להשתלבות בענף הזוכה לביקוש נרחב בעולם הגישור ופתרון הסכסוכים.

במאמר שלפניכם ריכזנו את כל המידע אודות לימודי גישור משפחתי בדגש על רקע אודות הענף, מידע אודות מבנה תכנית הלימודים, נושאי לימוד, תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה. לקבלת הכוונה וייעוץ ניתן להתקשר אלינו במספר הטלפון 03-6958791 או להשאיר פרטי התקשרות ואנו נחזור אליכם בהקדם. כמו כן, בסוף המאמר תוכלו למצוא מוסדות לימוד מקצועיים להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ והרשמה.

מה זה גישור משפחתי?


גישור משפחתי הינו הליך תיווך המועבר על-ידי צד שלישי ניטרלי במטרה לגשר על פערים, סכסוכים ומחלוקות הנוגעים למשפחה ובעיקר לתחום הפרידה והגירושין.

לא פעם לאור הנסיבות הקשות, פירוק התא המשפחתי עלול להוביל לנתק בין הצדדים וליצירת פערים המגיעים במקרים רבים למפתן בית המשפט. מטרתם של המגשרים המשפחתיים היא לסייע לצדדים להגיע להסכמה על תפקידם המשותף כהורים, על חלוקת רכוש ועל גיבוש משא ומתן למציאת פתרונות המוסכמים על כל אחד מן הצדדים.

האתגר של מגשרים משפחתיים


גישור משפחתי נחשב לאחת מן ההכשרות המתקדמות היוקרתיות והנחשקות שבעולם הגישור. במסגרת תכנית הלימוד תיחשפו להיבטים המורכבים של התא המשפחתי וכיצד לזהות אינטרסים משותפים שיובילו לגיבוש הסכם שיספק את הצדדים ולעתים גם את יתר בני המשפחה. בחלק מן המקרים תיאלצו לעבור יחד עם בני הזוג תהליך ארוך וממושך שאיננו לקוח בחשבון את "רעשי הרקע" של בני המשפחה.

גישור משפחתי מקצועי הוא תחום שבו איש או אשת תיווך מסייע לצדדים לגבש הסכם על נושאים דוגמת:
  • הסדרי משמורת על ילדים משותפים
  • סידורי חגים
  • הסדר תשלומי דמי מזונות
  • חלוקת רכוש משותף
  • חובות וכספים
מקרים אלו ורבים נוספים, עלולים להוביל במהרה ליצרים הרסניים בקרב הצדדים, לתחרותיות וקרב ארוך, מתיש וממושך בו למעשה אין באמת מנצחים. חשוב להבין כי מגשר משפחתי איננו יועץ זוגיות, הוא איננו בא במטרה לשמר על הזוגות יחדיו, אלא מסייע לצדדים להתקדם לשלב הבא בחייהם בנפרד.

מטרות ומבנה קורס גישור משפחתי


לימודי גישור משפחתי הם לימודים ממוקדים וקצרים המתאימים לבוגרי קורס גישור בסיסי שצברו רקע וניסיון תעסוקתי בתחום.

צעד אחר צעד, תלמדו בעזרת לימודי רקע מרתקים וסימולציות מעשיות על המורכבות של הגישור בתא המשפחתי בעזרת רכישת כלים מקצועיים ביסוס תשתית נרחבת החיונית לפתרון סכסוכים ומחלוקות בין בני זוג הנמצאים בהליך פרידה. בין היתר תלמדו כיצד לבסס יחד עם הצדדים ראייה מציאותית ומתונה באשר להשפעת ההחלטות על עתידם המשותף קרי ילדים, רכוש ואורח חיים.

תכנית הלימוד מתחלקת למספר נושאים שיחד מרכיבים תמונה מקיפה ומלאה וביניהם: גירושין ופרידה, היבטים משפטיים חשובים, הסדרי משמורות, רכוש משותף, גיבוש הסמכות והסכמים, גיבוש סדרי עדיפויות ועוד.

לקריאה נוספת:

נושאי לימוד עיקריים



בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי גישור משפחתי ניתן למנות:
  • מבוא לגישור משפחתי
  • מבנה התא המשפחתי
  • גירושין בישראל: נתונים וסטטיסטיקה
  • פרידה מתוך נקודת מבט רגשית
  • שלבי פרידה וגירושין
  • גירושין ומערכת המשפט
  • יצירת גבולות וקווים אדומים
  • משמורת על ילדים משותפים
  • חלוקת רכוש, סוגי רכוש וממון
  • שלבי גישור בזוגיות
  • אלימות במשפחה
  • תעדוף נושאים לטיפול
  • ביצוע הסדרים תקופתיים וקבועים
  • דמי מזונות
  • גיבוש דיון וסביבה להתדיינות
  • התמודדות עם משברים
כלל נושאי הלימוד שצוינו לעיל זוכים במסגרת תכנית הלימודים לגיבוי מעשי בדמות סימולציות ודיונים כיתתיים.

מוסדות לימוד מקצועיים


כיום ישנם מספר מוסדות לימוד ברחבי הארץ המציעים לימודי גישור משפחתי מקצועיים ומקיפים. כאן בפורטל ToStudy תוכלו למצוא מוסדות לימוד להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר. נציגי המוסד הלימודי יחזרו אליכם בהקדם עם מידע מקיף אודות תכנית הלימוד, סילבוס התכנית, שכר לימוד ויתאמו עמכם פגישת היכרות והכוונה.

לרשימת מוסדות הלימוד המלאה לחצו כאן.

תנאי קבלה


על המעוניינים להירשם לקורס גישור משפחתי להיות בעלי רקע תעסוקתי בגישור בסיסי. לפיכך, על כל מועמד ומועמדת להציג תעודת גישור בסיסית, ולעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימוד לצורך בדיקת מידת ההתאמה לאופי התכנית.

קהל יעד


לימודי גישור משפחתי מתאימים למגשרים המעוניינים להרחיב את סל הכישורים הנוכחי ולקחת חלק באחד מן התחומים המאתגרים, הרגישים והחשובים ביותר בהם נוגעים מגשרים.

בין היתר ניתן למצוא בתכנית הלימודים יועצים חינוכיים, משפטנים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים ועוד.

אם אתם מעוניינים לעזור לזולת ולהוביל זוג פרוד אל עבר עתיד טוב יותר עבורם ועבור ילדיהם, הרי שתכנית לימוד זו תתאים לכם במידה רבה. חשוב לציין כי גישור משפחתי דורש קור רוח, עמידות לתרחישים רגישים ולעתים קרובות גם לא נעימים וזיקה לעולם המשפט.

משך הלימוד


בניגוד ללימודי הבסיס, קורס גישור במשפחה נחשב לקצר וממוקד יותר והוא אורך בין 40 ל-50 שעות לימוד בלבד, סך הכל כ-8-10 מפגשים חד שבועיים.

כל מפגש אורך בין 3.5 ל-5 שעות, נתון המשתנה בהתבסס על המוסד הלימודי הנבחר, ובמהלכו נלמדים תחומים חדשים ומקיימים דיונים מקיפים.

מרבית תכניות הלימוד מתקיימות במתכונת לימודי ערב משעות אחה"צ מתוך ההבנה כי קהל היעד מגיע מתוך מקום עבודה קיים המצריך שעות גמישות ונוחות.

תעודות והסמכה


בוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה, יעמדו בכל הבחינות מטעם המוסד הלימודי שבו למדו ונכחו במרבית השיעורים, יקבלו תעודת סיום יוקרתית לגישור משפחתי.

חשוב לוודא מול המוסד הקיים כי הקורס מותאם להמלצות ועדת גדות ומשרד המשפטים שקיבעה את נושא ההכשרה בתחום הגישור וקבעה את תנאי הסף הנדרשים להקניית כישורי גישור.

אפשרויות תעסוקה למגשרים משפחתיים


בוגרי קורס גישור משפחתי בוחרים בתכנית לימוד זו כדי להרחיב את ארגז הכלים המקצועי הקיים ולקחת חלק בתהליכים נוספים הזקוקים לגישור ותיווך.

אפשרויות לימוד נוספות


תמיד רציתם לעזור לזולת ובדגש על זוגיות? יש לכם תואר ראשון בנושאי טיפול או לימודי מדעי החברה? אנו ממליצים לכם לקבל פרטים נוספים אודות קורס ייעוץ זוגי – תכנית מקצועית ומקיפה שתכשיר אתכם ללוות זוגות על עבר זוגיות בריאה וטובה יותר.

השירות שלנו


אנו בפורטל ToStudy דואגים לרכז עבורכם את כל המידע אודות עולם ההשכלה והלימודים בישראל.

באתרנו תוכלו למצוא מידע מקיף עבור לימודי תעודה, תארים אקדמיים, לימודי העשרה, לימודים בחו"ל ועוד. אם נותרה לכם התלבטות או שאלה שלא קיבלה מענה מקיף באתרנו, ניתן ליצור עמנו קשר ולהשאיר פרטי התקשרות בשדות צור הקשר השונים הפזורים ברחבי האתר. נציגינו יעשו את מירב המאמצים לחזור אליכם בהקדם האפשרי ולספק הכוונה עבור נושאי לימוד שונים ומוסדות רלוונטיים.

מאחלים לכם המון בהצלחה ומקווים שקיבלתם את המענה המקיף ביותר

צוות פורטל ToStudy

לצערנו לא נמצא באינדקס ToStudy אף מכללה אשר מלמדת את מה שחיפשת

השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה

שם:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס גישור משפחתי

רובנו תופסים את היחידה המשפחתית כיחידה חברתית הרמונית ושלמה ברמת האידיאל, אבל כשנכסים לעובי הקורה וחושבים על כך לעומק – קשה מאוד למצוא משפחה בישראל שאין לה איזשהו סכסוך משפחתי. הסכסוך יכול להיות על רקע סוגיות של ירושה וחובות כספיים, על רקע עסקי באם ישנו עסק משפחתי משותף, על רקע בגידות, על רקע גירושין של בני זוג שבדרך כלל מפצלים את המשפחה המורחבת ועוד מגוון פערי תקשורת ומחלוקות שמתקיימות בין בני המשפחה. למרות קשר הדם שהוא על פניו כה מחייב, ואולי דווקא בגללו, הגישור בענייני משפחה הוא גישור מאתגר במיוחד, שמצריך שילוב של היבטים בין אישיים לצד היבטים משפטיים. מדובר במתח מתמיד לאורך כל הליך הגישור המשפחתי המורכב, וזאת כאמור נוכח הדינמיקה שנוצרת באופן טבעי במרבית מהמקרים. בדיוק בגלל זה, תחת ענף הגישור הרחב נוצר תת ענף המתמחה באופן ספציפי בגישור בענייני משפחה. רוצים להשתלב בענף ממוקד זה ולקחת חלק מכריע בהליכי גישור מורכבים ונפיצים שנוגעים בנקודות הרגישות ביותר בקרב משפחות רבות בישראל? לצורך כך, יהיה עליכם ללמוד את התחום ולהתמחות בסוגיות המשפחתיות. אם זה נשמע לכם אז אין ספק שהגעתם לעמוד הנכון. בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע השימושי ביותר אודות מסלול לימוד זה.

קצת אודות הקורס
מסלול הלימוד של מגשרים משפחתיים נועד להכשיר את התלמידים לעסוק במקצוע יישוב הסכסוכים המשפחתיים – של בני זוג, של הורים וילדיהם, של אחים וכדומה. מדובר במסלול לימוד ממוקד ומקצועי אשר משלב גם את מיומנויות הגישור הרגיל וגם את הניואנסים המאוד חשובים של תת הענף המשפחתי בעולם הגישור. מדובר במתכונת לימוד שמשלבת במרבית מהמקרים גם הרצאות פרונטליות עם רקע תאורטי נרחב וגם לא מעט דיונים, שלל התנסויות וסימולציות ולעיתים אף סיורים מקצועיים אשר רלוונטיים לתחום.

התמחויות נוספות בעולם הגישור
כאמור, הגישור המשפחתי מהווה תת ענף תחת הענף הנרחב של הגישור. לצד התמחות זו של הגישור המשפחתי ניתן למצוא מגוון התמחויות נוספות ששווה להכיר – ולכל אחד מהם ניתן למצוא קורס ייעודי בשוק הלימודים: קורס גישור בבתי ספר ובמסגרות חינוכיות, קורס גישור בדיני עבודה, קורס גישור זוגי וקורס גישור עסקי.

מה כוללים תכני הלימוד בקורס מגשרים משפחתיים?
גישור משפחתי נועד למעשה להעניק לתלמידיו התמחות מלאה בכל ענייני המשפחה, ובכך להכשירם לקראת התעסוקה בתחום. לשם כך, במרבית ממוסדות הלימוד, תוכלו למצוא תכנית לימודית הכוללת בין היתר את תכני הלימוד והכלים הבאים: סוגיות אתיות וסוגיות ערכיות עימן מתמודד המגשר בענף הגישור באופן כללי ובענף המשפחתי באופן ספציפי, היכרות מלאה עם כלל ההיבטים המשפטיים שקשורים לסוגיות עימן מתמודד המגשר המשפחתי – דיני גירושין, דיני תשלום המזונות, דיני קניין וכדומה, סוגיות של טובת הילד ומעמדו המשפטי, היכרות עם ההשלכות השונות של הגישור המשפחתי, כיצד יש לבנות הסכם גישור תקין ואפקטיבי ועוד. נוסף על כך, לומדים ברמה מעמיקה את הרצף הארוך של הליך הגירושין בישראל (על היבטיו המשפטיים ועל היבטיו למול הרבנות), התייחסות מקיפה לסוגיות הרגשיות שמלוות את המעורבים בתהליך הגירושין – גם בני הזוג וגם הילדים המשותפים שלהם, היכרות עם סוגיית האלימות במשפחה ולמעשה לאורך הקורס כולו יתקלו התלמידים בכל סוגייה משפחתית שעשויה להוביל בסופו של דבר להליך של גישור.

איפה ניתן למצוא לימודי גישור משפחתי?
ניתן למצוא מתכונת לימוד בתחום הגישור המשפחתי במגוון מוסדות לימוד ברחבי הארץ, וביניהם ניתן למצוא בין היתר את מוסדות הלימוד המובילים הבאים: ראשית, מכון גבים מציאים את הלימודים בפריסה רחבה הכוללת את הרצליה, חיפה, באר שבע, ירושלים, מודיעין, אריאל, שדרות, תל חי וכנרת. שנית, היחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת בן גוריון בנגב מציעה את הלימודים בבאר שבע. כמו כן, האקדמית גליל מערבי מציעה את הלימודים בעכו. ובנוסף, יש את מכללת יוזמות שמציעים את הקורס גם הם בעיר באר שבע.

קהל היעד ללימודי גישור בענייני משפחה
לימודי גישור משפחתי יכולים להתאים למספר גדול של קהלי יעד, וביניהם לעורכי דין שרוצים להתעמק בהליך הגישור ושוקלים לעסוק בתחום באופן מקצועי, לעובדים סוציאליים או לאנשי חינוך שנתקלו לא מעט במשפחות הרוסות לאורך השנים ורוצים לעבור מעין הסבה לענף הגישור המשפחתי, לפסיכולוגים שמכירים בחשיבות ענף הגישור ומעוניינים לקחת בו חלק, לאנשי טיפול ואימון אישי או קבוצתי שרוצים להתמקצע גם במיומנויות של ניהול משא ומתן וגישור, למגשרים מענפים אחרים שרוצים להתמקצע גם בענף המשפחתי ועוד.

מהם תנאי הקבלה לקורס גישור משפחתי?
בחלק ממוסדות הלימוד, קורס מגשרים משפחתיים מוצע רק לבעלי רקע רלוונטי – של הפן הטיפולי או של הפן המשפטי. כלומר, על המועמדים להיות עורכי דין, יועצי חינוך, אנשי עבודה סוציאלית, פסיכולוגים וכדומה. במסלול זה מתמקדים למעשה במיומנויות הגישור ולא ביתר המבואות, וזאת נוכח הרקע של האנשים. לעומת זאת, בחלק אחר ממוסדות הלימוד, קורס גישור משפחתי מוצע לאנשים שלא בהכרח מחזיקים ברקע הטיפולי או המשפטי, אך הם כן מחזיקים בניסיון או בהסמכה של גישור. במקרה זה, ובניגוד לאופציה הקודמת, מסתמכים על הרקע והידע בגישור, ומעניקים בעיקר את הרקע המשפטי ואת הסוגיות הרגשיות והטיפוליות. כמובן שיש מוסדות לימוד, בדרך כלל גדולים, שמציעים את גם מסלול שכזה וגם שכזה. למעשה, תנאי הקבלה מושפעים בעיקר מאופיו של הקורס ומהחלוקה שהוצגה. כמו כן, יצויין כי בחלק ממוסדות הלימוד מקבלים לקורס גישור משפחתי רק אקדמאים בעלי תואר ראשון, ואילו בחלק אחר זהו לא תנאי הכרחי.

כמה זמן נמשך קורס מגשרים משפחתיים?
משך הקורס בתחום הגישור המשפחתי מושפע גם הוא באופן ישיר ממתכונת הקורס ומההיקף המוצע מצד מוסד הלימוד – האם התחום נלמד מ-א ועד ת או שמא נשען על רקע וניסיון מסויים. מתכונת לימודים קצרה מכילה בדרך כלל בין 30 ל-50 שעות לימוד אקדמיות אשר נפרסות על פני כ-7 מפגשים, בדרך כלל אחת לשבוע. הקורס במתכונת לימודים ארוכה יותר מכיל בין 100 ל-110 שעות לימוד אקדמיות, אשר נפרשות על פני כ-16 מפגשים, בדרך כלל אחת לשבוע. שעות לימוד אלו כוללים גם את שעות ההרצאות הפרונטליות והדיונים, וגם את התרגולים השונים או הצפייה בסרטים שמתקיימים לאורך הקורס. יצויין, כי בחלק נכבד ממוסדות הלימוד מוצע הקורס גם במסלול ללימודי בוקר וגם במסלול ללימודי ערב. וזאת מתוך הרצון ללכת לקראת כל אותם תלמידים שעובדים במקביל ללימודים ולא יכולים שדבר אחד יבוא על חשבון השני.

איזו תעודה מוענקת בסיום הקורס?
עם סיום הלימודים, בוגרי הקורס אשר עמדו בהצלחה בכלל הדרישות שהציב מוסד הלימוד (אחוזי נוכחות, בחינות פנימיות וכדומה), מקבל תעודת הסמכה של מגשר לענייני משפחה מטעם מוסד הלימוד עצמו. כמו כן, במרבית ממוסדות הלימוד תעודת הגמר מתקבלת בהתאם למתכונת המומלצת של "וועדת גדות" ומשרד המשפטים.

אפשרויות התעסוקה שעומדות בפני בוגרי הקורס
בוגרי קורס גישור משפחתי יכולים להשתלב במגוון אפשרויות תעסוקה עם סיום הקורס, כאשר המרכזית בהן היא ההשתלבות במכוני הגישור השונים או לחלופין בהתאחדות הגישור הישראלי. כמו כן, ניתן כמובן לעסוק בתחום באופן עצמאי.

מאמרים מקצועיים בנושא קורס גישור משפחתי

  • מה לומדים בגישור משפחתי?
    מה לומדים בגישור משפחתי?
    גישור מתגלה לא פעם כדרך נהדרת לפתרון סכסוכים ומחלוקות ואמצעי להימנעות מהגעה על מפתן דלתות בית המשפט. אחד התחומים הרגישים ביותר שזוכים לקורס נפרד וממוקד הוא עולם הגירושין והפרידה במשפחה....המשך
  • קורס מגשרים משפחתיים
    קורס מגשרים משפחתיים
    על כך ששלום בית הוא עניין מרכזי וקדוש אין עוררין. רוצים להיות אלו שאוכפים זאת? אלו שמצליחים לשמור על משפחה שחלילה לא תתפרק? מדובר בתחום רגיש ובעל חשיבות עצומה – הכל בכתבה הבאה....המשך
  • לימודי יעוץ משפחתי
    לימודי יעוץ משפחתי
    תפקידם של היועצים המשפחתיים הוא לעזור לאנשים ולנהל ולהתגבר על ההפרעות הנפשיות והרגשיות, שכרוכות ביחסים עם המשפחה ויחסים באופן כללי. מעוניינים לעשות תפקיד משמעותי ולעזור לזולת? הכנסו לפרטים על הקורס!...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú