סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס מטפלות לגיל הרך
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס מטפלות לגיל הרך

קורס מטפלות מוסמכות מעניין אותך?

קורס מטפלות לגיל הרך יעניק לכם את ההסמכה הרשמית מטעם משרד הכלכלה לעבודה עם פעוטות מגילאים שלושה חודשים-שלוש שנים, איתה ניתן להשתלב במגוון מעונות יום ברחבי הארץ. תכנית הלימודים מקיפה מגוון רחב של נושאים מרתקים החל ממחקרים התפתחותיים, דרך תפעולו השוטף של מעון יום ועד לשיטות למידה שונות המשפיעות באופן ישיר על הפעוט.

כאן בפורטל הלימודים ToStudy הכנו עבורכם את המדריך השלם והמקיף ביותר על שתי ההכשרות הקיימות בתחום - מטפלות סוג 1 וסוג 2. לקבלת ייעוץ טלפוני ניתן להתקשר למוקד היועצים שלנו או לחילופין להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם. כמו כן, בתחתית המאמר תמצאו רשימה של מגוון מוסדות לימודיים המכשירים מטפלות מוסמכות. ניתן לסמן אחד או מספר מוסדות במקביל ולשלוח לנציגיהם פרטי התקשרות כדי שיחזרו אליכם לקביעת פגישת ייעוץ ולמתן מידע נוסף אודות תכנית הלימודים.

תמיד אמרו שיש לך גישה טובה לילדים?

מחפשים להפוך אהבה גדולה למקצוע שנהנה מדרישה גבוהה? אנו מזמינים אתכם לקבל את כל הפרטים אודות המסלול להסמכת מטפלות לגיל הרך. תכנית לימודים זו תכשיר אתכם להשתלב במעונות יום ולקחת חלק בלתי נפרד בהתפתחותם של תינוקות ופעוטות בשלבים הקריטיים של חייהם.

העבודה עם ילדים דורשת אחראיות רבה ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגילאים אלו. אי לכך, הצורך במטפלות לגיל הרך נמצא בעליה מתמדת עם מספר דרגות והסמכות. התחום נלמד במגוון מכללות ובתי ספר מקצועיים ברחבי הארץ ועם סיומו מקבלים בוגרי התכנית תעודת הסמכה מקצועית המוענקת מטעם משרד הכלכלה (התמ"ת לשעבר).

חשוב לדעת: תחום הטיפול בגיל הרך נקרא לרוב "מטפלות לגיל הרך" וזאת בשל הרוב המוחלט של נשים הממלאות תפקידים אלו. המשך המאמר יפנה לנשים אך יש לציין כי הוא בהחלט תקף עבור שני המינים.

קורס מטפלות לגיל הרך סוג 1

אם את מעוניינת להשתלב בתחום כשכירה או כעצמאית, נקודת הזינוק הראשונית שלך בדרך להיותך מטפלת לגיל הרך מתחילה בקורס מטפלות בסיסי סוג 1. תכנית לימודים זו נלמדת במספר מכללות ברחבי הארץ שבנו תכנית לימודים קפדנית ובתאם להנחיותיו של משרד הכלכלה. במסגרת הקורס לומדות המשתתפות כיצד לתת מענה מקצועי ומקיף על שלל הצרכים הבסיסיים והנקודתיים של התינוקות והפעוטות.

מלבד החלפת חיתולים, האכלה והקפדה על מתן שעות שינה מספק, על המטפלות להחזיק בידע מספק במגוון רחב של תחומים דוגמת קשיים התפתחותיים, יצירת סביבה לימודית מותאמת, תנועה לגיל הרך, פיתוח יכולות תקשורת בין אישית, שמירה על בטיחות סביבת המעון ועוד.

החשיבות הרבה של הניסיון המעשי נלקחת בחשבון, ובמסגרת התכנית ישנו דגש נרחב על פרקטיקה  לצד המערך העיוני כשזו כוללת השתלבות במעונות היום השונים כבר במהלך תכנית הלימודים. לדבר שני יתרונות מובהקים: האחד הטמעת החומר הנלמד במסגרת הקורס הלכה למעשה והשני היכולת לספק למשתתפות הקורס הבנה ברורה ונהירה של אופי העבודה כבר במסגרת התכנית. כמו כן, כתנאי לעמידה בתכנית בהצלחה על המשתתפות להידרש לסטאז (פרקטיקום) במעונות יום.

תנאי קבלה ללימודי מטפלות לגיל הרך סוג 1

על מועמדות המבקשות להירשם ללימודי מטפלות סוג 1 להציג אישור רפואי, תעודה המעידה על 12 שנות לימוד ולעבור ראיון קבלה מול הסגל הלימודי של המוסד הרלוונטי הנבחר לצורך בדיקת מידת ההתאמה לאופי ההכשרה והתפקיד.

קהל יעד

אם אתם אוהבות ילדים, מחפשות תפקיד מתגמל ובעל חשיבות עצומה, ניחנתן בסבלנות רבה ובוערת בכן התשוקה לקחת חלק חשוב במסגרת החינוכית הראשונה אליה נחשפים הילדים, הרי שזהו התפקיד בשבילכן!

נושאי לימוד נבחרים

כאמור, קורס מטפלות לגיל הרך סוג 1 נלמד במגוון מכללות ברחבי הארץ. התכנית כפופה להנחיותיו של משרד הכלכלה ולכן למעט מספר שינויים מזעריים, תכני הקורס הינם זהים בין כל מוסד ומוסד. בין נושאי הלימוד השונים ניתן למנות:

• יצירת מערך חינוכי לפעוטות
• שמירה על ביטחון הסביבה הלימודית ותחזוקתה
• יצירת מערכי חינוך יומיים
• שמירה על היגיינה
• אתיקה מקצועית
• מתן סיוע ועזרה ראשונה
• מבואות לתחום התנועה לגיל הרך
• קשיים התפתחותיים
• יצירת פעילויות חינוכיות
• תזונה נכונה לפעוטות
• ספרות ילדים
• התפתחות הילד
• תרומת האומנות להתפתחות הילד
• ועוד.

לרשימת המוסדות המלאה ללימודי מטפלות לגיל הרך לחצו כאן

ההבדל בין מטפלות בעלות רקע לחסרות רקע מעשי

עד כה המידע התייחס למועמדות המעוניינות להשתלב בתחום הטיפול לגיל הרך ללא כל רקע קודם. חשוב לציין כי לעתים ישנן מועמדות המגיעות מתוך התחום ומבקשות להעמיק את יכולותיהן המקצועיות וגם להעניק ליכולות הקיימות בפועל גושפנקא רשמית. מוסדות הלימוד השונים לוקחים זאת בחשבון ומציעים מסלול ארוך ומקיף ומסלול מקוצר המותאם לקהל זה. המסלול המלא הינו 800 שעות לימודיות מתוכן כ-380 שעות מעשיות. המסלול המקוצר הינו 350 שעות סה"כ כשמותוכן נדרשות 70 שעות מעשיות.

תעודות והסמכה

בוגרות אשר יעמדו בכל דרישות התכנית ויסיימו בהצלחה את הבחינות הממשלתיות, יקבלו תעודת מטפלות במעונות יום סוג 1 מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר.

קורס מטפלות לגיל הרך סוג 2

קורס מטפלות סוג 2 בא במטרה להכשיר את בוגרות הקורס הבסיסי להשתלב במגוון בתפקידים בעלי אחריות גבוהה ובכירה יותר וזאת באמצעות הקניית כלים מקצועיים וניהוליים שונים שאף יאפשרו להן לצאת לדרך עצמאית במעון פרטי משלהן.

בין הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס המתקדם ניתן למנות:

• גישות פסיכולוגיות בחינוך ילדים ופעוטות
• תכנון תקציבי מעון
• ארגון ניהולי וקבלת החלטות
• תכנון תפריט תזונתי
• מחקרים מרכזיים בתחום החינוך
• עבודה בצוותים
• הליך קבלת החלטות בארגון
• ניתוח והפנמת אירועים במסגרת המעון
• ועוד.

תנאי קבלה ללימודי מטפלות לגיל הרך סוג 2

כאמור, קורס מטפלות סוג 2 פונה לבעלות ניסיון המבקשות לשכלל את כישוריהן ובמקרים רבים אף לצאת לדרך עצמאית ולפתוח מעון פרטי. על מועמדות המבקשות להירשם לתכנית להיות בעלות ניסיון של שנה כמטפלות במעון יום מפוקח ולהציג תעודת הסמכה רשמית כמטפלות סוג 1 מטעם משרד הכלכלה. כמו כן, ייתכן וההרשמה תותנה במעבר בחינת או ראיון קבלה לצורך בדיקת מידת ההתאמה לאופיו של הקורס.

משך הלימודים

בניגוד לקורס הבסיס שמתאפיין במשך לימודים ארוך ואינסיבי, קורס מטפלות סוג 2 הינו קצר יותר ומתפרש על גבי כ-160 שעות לימודיות.

תעודות והסמכה

בוגרות הקורס שיעמדו בכל דרישות התכנית ויעברו בהצלחה את בחינת הגמר החיצונית, יקבלו תעודה רשמית מטעם משרד הכלכלה.

מוסדות לימוד מובילים

חושבות להשתלב במערכת החינוך כמטפלות במעון יום? בתחתית המאמר תוכלו למצוא מגוון מוסדות לימוד מובילים שהוסמכו להכשיר מטפלות סוג 1 וסוג 2. באפשרותכן לסמן מוסד אחד או מספר מוסדות, להשאיר פרטי התקשרות ונציגיהם יצרו עמכן קשר בהקדם האפשרי.

בין המוסדות אותן תוכלו למצוא בתחתית המאמר ניתן למנות את:

• מרכז ההכשרה הממשלתיים: מוסדות לימוד המציעים הכשרה מקצועית במימון המדינה. המוסדות מצויים בפריסה ארצית נרחבת כשהסניפים העיקריים הינם בחולון, ירושלים ואשקלון. ניתן להיכנס המרכזים לקבלת מידע נוסף על פריסה ארצית פרטנית יותר.
• מכללת עתיד: רשת בתי ספר להכשרה מקצועית ולה סניפים בכל רחבי הארץ.
• מכללת אורנס לניהול - למכללה סניף בחדרה ובחיפה.
• המכללה המשותפת - למכללה סניף בחדרה
• המכללה למינהל – שלוחת באר שבע
• המכללה לניהול - למכללה סניפים בקרית ביאליק, חדרה ונתניה.

לכל שאלה נוספת, באפשרותכן להשאיר לנו פרטי התקשרות ויועצי הלימודים שלנו יתנו לכן מענה בהקדם האפשרי. בהצלחה!
סנן מוסדות לימוד לפי איזור גיאוגרפי:

קבל מידע על קורס מטפלות לגיל הרך ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס מטפלות לגיל הרך

הגיל הרך הוא תקופה בעלת חשיבות רבה בחייו של הילד, ובהתפתחותו המוטורית, הרגשית והחברתית. לאנשי החינוך בגיל הרך, ביניהן המטפלת והסייעת בגן חשיבות גדולה במיוחד להתפתחותו התקינה, הבריאה והמוצלחת של כל ילד וילד. המטפלת / סייעת מהווה דמות משמעותית בחיי הילד ובעלת השפעה רבה על חינוכו, ומכאן החשיבות הגדולה בהכשרה מקיפה, מקצועית ויסודית. קורס מטפלות לגיל הרך מקנה את כלל הכלים הנדרשים לצורך התמודדות יומיומית עם ילדים בגילאים אלו, תוך שימת דגש על כלל המרכיבים הדרושים להעשר?ם ופיתוחם בצורה טובה.

הקורס מקנה את כלל הידע התיאורטי והמעשי הנדרש למטפלות וסייעות העוסקות בחינוך וטיפול בתינוקות ופעוטות בגנים ובמעונות. הוא מיועד לבוגרי / בוגרות 12 שנות לימוד ומותנה בראיון אישי. הקורס נמשך על פני 800 שעות לימוד עיוניות, מתוכן כ-200 שעות לימוד מעשיות בעבודה עם ילדים בגיל הרך. בסיום הלימודים יש לעבור סטאז´ של כ-10 ימים, ובסיומו מתקבלת תעודת הכשרה מטעם מוסד הלימוד ומשרד התמ"ת: "מטפלת לגיל הרך – סוג 1". ניתן להמשיך ללמוד ל"מטפלת לגיל הרך-סוג 2".

מטרת הקורס היא להעניק למטפלת / סייעת את בסיס הידע התיאורטי הרחב ביותר  שיסייע לה בעבודתה. תכני הלימוד מגוונים וכוללים נושאים רבים: שלבים בהתפתחות הילד בגיל הרך (עד גיל שלוש) – התפתחות סנסומוטורית, התפתחות רגשית, התפתחות חברתית, התפתחות קוגניטיבית, התפתחות השפה, סיפוק צרכים, חינוך להרגלים ועוד. הפרעות התפתחותיות, ארגון הסביבה הפיזית, ארגון יום פעילות, שיטות למידה לגיל הרך, תקשורת בין אישית, חשיבות המשפחה בחיי הילד והקשר עם משפחת הילד, הגינה ובריאות, תזונה נכונה, בטיחות, שילוב אמנות בחינוך, העשרה לשונית, אתיקה מקצועית, עזרה ראשונה ועוד.

מאמרים מקצועיים בנושא קורס מטפלות לגיל הרך

  • לימודי מטפלות לגיל הרך
    לימודי מטפלות לגיל הרך
    חינוך וטיפול בילדים נחשב לתחום חשוב מאוד שתורם לעיצוב אישיותו של הילד וכמובן לרווחת ההורים. במסגרת הלימודים למטפלות תוכלו ללמוד את כל המיומנויות הנדרשות על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. הכנסו!...המשך
  • קורס הכשרת מטפלות
    קורס הכשרת מטפלות
    קורס מטפלות לגיל הרך שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את הידע התיאורטי והיישומי המקצועי הנדרש בכדי להשתלב בענף מקצועות הטיפול והחינוך לגיל הרך. בואו לקבל הכשרה מעשית ממשרד הכלכלה! פרטים בכתבה....המשך
  • לימודי טיפול לגיל הרך
    לימודי טיפול לגיל הרך
    יותר ויותר מחקרים מצביעים על החשיבות היתרה של הקניית חינוך מגיל צעיר (0-3) כבעלת השפעה חסרת תקדים על התפתחותו של הילד. מסיבה זו נדרשים המטפלים להכשרה מקיפה ומוקפדת בפיקוחו של משרד הכלכלה....המשך
  • לימודי טיפול לגיל הרך
    לימודי טיפול לגיל הרך
    כבוגרות קורס מטפלות לגיל הרך תוכלו להשתלב במעונות יום ולספק את הטיפול עבור פעוטות באופן מקצועי. בעולם האינטנסיבי בו אנו חיים, הורים זקוקים יותר מתמיד לשירותיהן של מטפלות מקצועיות, מסורות ובעלות הידע ...המשך
  • הכשרת מטפלות לגיל הרך
    הכשרת מטפלות לגיל הרך
    במסגרת קורס מטפלות לגיל הרך תרכשו ידע יקר בכל הנוגע לטכניקות החינוך והליווי של הילד עד גיל שלוש. בוגרות המסיימות קורס מטפלות לגיל הרך משתלבות בהצלחה במעונות יום ויכולות להמשיך להכשרות מעמיקות נוספות....המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú