סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס הנחיית הורים
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס הנחיית הורים

לימודי הדרכת הורים מעניינים אותך?

קורס הנחיית הורים יעניק לכם את הכלים המעשיים הנדרשים כדי להשתלב באחד מן המקצועות המאתגרים והמתגמלים שבענף הטיפול. אם אתם מחפשים מידע נוסף על עולם טיפולי זה ועל תכניות ההכשרה הקיימות, כאן בפורטל הלימודים ToStudy דאגנו לאגד עבורכם את כל הפרטים החל ממה עושים מנחי הורים, דרך מתן מידע מקיף על תכניות הלימודים, מתכונתן ותנאי קבלה ועד להסמכה ואפשרויות התעסוקה המצפות לבוגרים עם תום הלימודים.

לקבלת יעוץ לימודים מאחד מנציגינו, באפשרותכם להשאיר פרטי התקשרות בכל שלב ואנו נעשה את מירב המאמצים לחזור אליכם בהקדם האפשרי. כמו כן, ניתן לעיין ברשימת המוסדות המוצעים בתחתית המאמר - באפשרותכם לסמן אחד או יותר מבין המוסדות המומלצים ולהשאיר פרטי התקשרות ישירות אל נציגיהם כך שתוכלו לקבל פרטים נוספים באופן פרטני ולתאם פגישת ייעוץ והכוונה. מאחלים לכם המשך קריאה נעימה מצוות האתר.

הורות - האתגר הגדול מכול

חיי המשפחה מציבים בפנינו מגוון רחב של אתגרים הנוגעים לנו וילדינו; כיצד עלינו להתנהג בעת מקרים בהם הילד חש שאיננו משתלב עם חבריו לגן או לכיתה? כיצד עלינו לנהוג כאשר קיימת אי הסכמה ביננו לבין בן או בת זוגנו באשר לתחום או מספר תחומים בחינוך הילד ובמתן הדוגמא האישית? וכיצד נוכל להיות מעורבים יותר בחייו של ילדנו שאיננו ממהר לגשת אלינו בכל עת ולספר את כל אשר עובר עליו לטוב ולרע?

מספר השאלות המצומצם הזה הוא רק נגיעה קטנה בקצה קצהו של הקרחון לעומת ההתמודדות המורכבת מולה ניצבים מיליוני הורים ברחבי העולם, מדי יום ביומו ובכל רגע נתון. אתגרים אלו הכשירו את הקרקע לאחד ממקצועות הטיפול המבוקשים והנחשקים ביותר כיום בענף מקצועות הטיפול העונה לשם "מנחי הורים", "מדריכי הורים" או לחילופין "מומחי הורות ומשפחה".

עבודתם של מנחי הורים

הנחיית הורים איננה עוד מקצוע טיפולי רגיל, והיא מתאפיינת ברגישות גבוהה הדורשת מיומנויות בין אישיות מעולות, הכשרה פרטנית המסייעת בבחירת הגישה הטיפולית הנכונה וסבלנות בליווי התהליך ההדרגתי באמצעותו תוכלו לסייע להורים להתמודד עם התפקיד המאתגר ביותר בחייהם. לרוב יום עבודתו של מנחה ההורים מתבצע בקליניקה או סדנה מול קבוצת הורים או לחילופין באופן פרטני מול זוגות. במהלך המפגשים דולה המטפל פרטים מן ההורים אודות הסוגיות שעמן הם מתמודדים בחיי היום יום ויחד עמם באמצעות טכניקות טיפוליות שונות מסייע במציאת דרכי פתרון משותפות ובהקניית ארגז כלים יעיל שיסייע להם במגוון רחב של מקרי בוחן.

תפקיד זה מאתגר במיוחד לנוכח מגוון הסוגיות שלא פעם מתאפיינות ברגישות גבוהה דוגמת הורים לנערים מתבגרים עם בעיות התנהגותיות, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, זוגות בהם הילדים הובאו מנישואין קודמים ועוד. מטרתו של מנחה ההורים היא כפולה – מצד אחד הוא מהווה צלע שלישית ניטרלית המהווה גורם סמכותי באמצעותו ניתן להגיע לפתרונות יישומיים, ומצד שני הוא מהווה גם מקום מפלט בו ההורים יכולים לגולל את ההתמודדות היום יומית ובכך למצוא הקלה ותמיכה.

אז רגע, מה ההבדל בין קורס הנחיית הורים לקורס הורים?

להיות הורה משמעותו "להיות בתפקיד" 24 שעות ביממה, ועם האתגרים הרבים שתפקיד זה מביא עמו, כך ניתן למצוא בהתאמה היצע נרחב ביותר של קורסים שונים כל אחד עם מטרה אחרת. אז בטרם ניגש לפרט אודות קורס הדרכת הורים, מומלץ שנעשה מעט סדר בבלגן ונבחין בינו לבין קורס הורים. האחד מיועד עבור אנשי טיפול ובעבור אלו המעוניינים להשתלב במקצוע טיפולי ולפיכך מתאפיין במשך הכשרה ארוך הכולל הקניית תיאוריות טיפוליות וסימולציות מעשיות, ואילו קורס הורים מיועד עבור כל הורה המפגש לקבל הדרכה באמצעות מפגש מרוכז עם מספר הורים במהלכו עולות סוגיות שונות המקבלות מענה בדמות מתן ייעוץ, הכוונה והדרכה.

קורס הנחיית הורים

את המסלול ללימודי קורס הדרכת הורים תוכלו למצוא במגוון רחב של מוסדות העוסקים בהכשרה למקצועות הטיפול ברחבי הארץ. במסגרת התכנית, נחשפים המשתתפים למגוון רחב של טכניקות בהנחיית מטופלים בנושאים הנוגעים למעגל המשפחתי ובחינוך הילד. כדאי לדעת שתכנית לימודים זו מתאפיינת בחומר תיאורטי רב וזאת בשל מגוון הסוגיות עמן מתמודדים המתטפלים בין שמדובר בהתמודדות בין הורה להורה, התמודדות ההורים עם ילדים בגיל הרך, בני נוער, בעלי צרכים מיוחדים, יחסים עכורים בין אחים ועוד. עקב כך התכנית חובקת מגוון עשיר ביותר של עולמות ידע שונים באשר לגישות טיפול המבוססים על ערב רב של מחקרים אותם צריך להכיר באופן יסודי ומעמיק. לצד החומרים התיאורטיים הרבים, יתנסו משתתפי התכנית בסימולציות והדרכות קבוצתיות לצורך הטעמת החומר הנלמד והקניית כלים ישומיים מעשיים.

נושאי לימוד

תכני הלימודים במסגרת קורס הנחיית הורים מרתקים ומעניינים במיוחד וזאת לנוכח העובדה שנושא זה במקרים רבים קרוב גם ללבם של לא מעט מן המשתתפים ובאפשרותם לסייע להם אף בהתמודדותם האישית עם המעגל המשפחתי שלהם. נושאי הלימוד עשויים להשתנות במידה מסוימת בין מוסד למוסד וזאת בשל הגישות הטיפוליות אותן בחר להדגיש כל אחד מן המוסדות, עם זאת נושאי הליבה נותרים זהים ואותם קיבצנו עבורכם ברשימה הבאה:

- יחסי הורים ילדים
- פיתוח וחשיבות האינטלגנציה הרגשית
- הצבת קווים אדומים וגבולות
- תקשורת מילולית וא-מילולית
- פסיכולוגיה משפחתית
- מיומנויות הדרכה להנחיית קבוצות
- אתיקה טיפולית
- מודלים ותיאוריות התנהגותיות
- חשיבות הדוגמה האישית
- בעיות התנהגותיות והתמודדות עם גיל ההתבגרות
- סיוע בהקניית כישורים ויכולות חברתיות
- טיפול בהתנגדויות הורים
- ועוד.

מוסדות לימודים מומלצים לקורס הנחיית הורים

כיום ישנם מגוון רחב של מוסדות ללימודי מקצועות הטיפול שפתחו את שעריהם ומציעים קורס הדרכת הורים מקצועי. אתר הלימודים ToStudy דאג לאגד עבורכם את המוסדות המובילים והבולטים בתחום זה וביניהם: מכון אדלר, מכון פתרונות, עידן ההורות בשיתוף לימודי החוץ האקדמית תל-חי, מרכז רב תחומי להכשרה מקצועית ייעוץ וטיפול, הבית למקצועות ההורות, מרכז י.נ.ר – לימודי תעודה למגזר התורני ובשביל ההורות. לקבלת פרטים מאחד או ממספר מוסדות לימוד, ניתן לסמנם בתחתית המאמר ולהשאיר פרטי התקשרות לצורך יצירת קשר וקביעת פגישת ייעוץ והכוונה.

תנאי קבלה

במרבית המוסדות, קורס הדרכת הורים פונה לאנשים המגיעים ממקצועות הטיפול דוגמת עובדים סוציאליים, אנשי חינוך, יועצים, פסיכולוגיים ובעלי מקצועות העובדים עם נוער בסיכון. חלק מן המוסדות אף מתנים את ההרשמה בתואר אקדמי. מומלץ לבדוק את תנאי הקבלה באופן פרטני מול מספר מוסדות לימוד שכן ישנם מוסדות המאפשרים הרשמה בתנאים מיוחדים עבור חסרי רקע המבקשים להשתלב במקצוע טיפולי נחשק ומעניין.

קהל יעד

מלבד תנאי הקבלה, תכנית הלימודים מתאימה לאנשים שהרצון לסייע לזולת בוער בהם. אם אתם מחפשים מקצוע שיעניק לכם תחושת סיפוק גבוהה ואתגר בכל יום ויום, הרי שתחום לימודי זה יתאים לכם במידה רבה מאוד. מומלץ להיערך לתכנית לימודים ארוכה ואינטנסיבית הכוללת חומר עיוני ותיאורטי רב ושיצריך שקידה ושינון.

משך הלימודים

בשל הבלבול שנוצר בין קורס הנחיית הורים לקורס הורים, רבים טועים לחשוב שמדובר בתכנית לימודים קצרה. עם זאת, כדאי לדעת שמסלול זה מתפרש על גבי כשנתיים עד 3 שנים בממוצע וכולל הרצאות פרונטליות רבות, סימולציות ופרטיקום לצורך הטמעת החומר הנלמד בדמות פרויקט מסכם.

תעודות והסמכה

לבוגרים אשר יסיימו בהצלחה את לימודיהם ויעמדו בכל חובתיהם הלימודיות השונות, תוענק תעודת בוגר קורס הנחיית הורים מטעם המוסד הלימודי הנבחר.

אפשרויות תעסוקה

עם תום הלימודים, בוגרי התכנית יוכלו להשתלב במטפלים ויועצים במסגרת מערכת החינוך ובמערכת הבריאות. רבים מבין המבוגרים אף יוצאים לדרך עצמאית ומספקים את שירותיהם בקליניקות פרטיות.

קבל מידע על קורס הנחיית הורים ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

מאמרים מקצועיים בנושא קורס הנחיית הורים

  • מה זה קורס הדרכת הורים?
    מה זה קורס הדרכת הורים?
    מטרתן של תכניות אימון והדרכה להורים הן לספק לבני הזוג את ההבנה התיאורטית והכלים המעשיים הנדרשים כדי שיוכלו לסייע לילדיהם להצליח ולהתקדם ובו בעת לקבל את הסביבה התומכת, החמה והחינוכית ביותר עבורם....המשך
  • הדרכת הורים לתינוקות
    הדרכת הורים לתינוקות
    הגיל הרך עלול להיות לפעמים תחנה מאוחרת למניעת בעיות וקשיים – וככל שממהרים להתמודד עם הצרכים הרגשיים וההתפתחותיים של התינוק כן ייטב. ההורות אינה דבר מובן מאליו ואינה בהכרח כישור מולד – ניתן לפנות להדרכ...המשך
  • הדרכת הורים והוראה מתקנת
    הדרכת הורים והוראה מתקנת
    הדרכת הורים נעשית כיום בידי איש מקצוע מתחום החינוך או הטיפול, כשהמפתחות לעיצוב הרגליו של הילד ניתנים בידי ההורים – הסביבה הטבעית שלו באמצעות תרגילים בהוראה המתקנת. כך ההורים פונים להנחיה שוטפת של הורא...המשך
  • קורס מדריכי הורים
    קורס מדריכי הורים
    לקראת החופש הגדול וההורים שנמצאים אובדי עצות לצד ילדיהם שהשתחררו למשך כמה חודשים מן המסגרת המוכרת החינוכית הידועה, נפתחות בדרך כלל הכשרות לליווי הורים שנמצאים בסבך ההתלבטות – איך להתנהל עם הילדים...המשך
  • מדריך תעסוקה לקשישים
    מדריך תעסוקה לקשישים
    כבר משנות השמונים מופעלות בארץ תוכניות לתעסוקת קשישים במרכזי יום לקשיש וגם בבתי הקשישים. ישנם מספר ארגונים לעידוד התעסוקה אצל קשישים בתחומי תעסוקה כמו הדבקות, אריזות, עבודות שירותיות ועוד. ...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú