סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס רפלקסולוגיה
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס רפלקסולוגיה

קורס רפלקסולוגיה מעניין אותך?

קורס רפלקסולוגיה יכשיר אתכם כמטפלים באחד מן התחומים הנחשקים והפופולריים ביותר כיום בתחום הרפואה המשלימה. תכנית הלימודים חובקת לימודי רקע עיוניים שירתקו את כל מי שמעוניין להשתלב במקצוע טיפולי מוביל, אשר מקבלים גב פרקטי עם מגוון תרגולים וסדנאות מעשיות.

כאן ריכזנו עבורכם את המידע המקיף על לימודי רפלקסולוגיה ובמקום אחד. בכל שלב ניתן להשאיר פרטי התקשרות לקבלת שיחת ייעוץ מיועצי הלימודים שלנו. כמו כן, בתחתית המאמר תוכלו למצוא רשימה של מגוון בתי ספר לרפואה משלימה. באפשרותכם לסמן אחד או יותר מבין המוסדות המומלצים ולהשאיר פרטים ישירות לנציגי המוסדות לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ.

שיטת ריפוי בת אלפי שנים בתכנית לימודים אחת

הרפלקסולוגיה המודרנית משויכת למקצועות הטיפול שבהם הרפואה המשלימה פוגשת את הרפואה המודרנית ונחשבת לפופולרית ואפקטיבית במיוחד עבור בריאותנו הפיזית והמנטלית כאחד. מחיפו? מהיר ברשת האינטרנט תוכלו למצוא כיום בקלות מחקרים רבים שאיששו את מה שתרבויות עתיקות יומין טענו מזה מאות ואלפי שנים, ואשר מראים כי לטכניקות לחיצה ועיסוי שונות ברפלקסולוגיה ישנה השפעה ניכרת על תפקודם של איברים ומערכות שונות בגוף.

בשנים האחרונות זוכה הרפואה המשלימה להתעניינות גוברת בקרב רבים, פועל יוצא של המודעות העולה בקרב מטופלים לאפשרויות טיפול אלטרנטיביות ובשל הכרתן של קופות החולים השונות ברפואה המשלימה על שלל ענפיה השונים כחלק בלתי נפרד מן השירותים המוצעים לקהל לקוחותיהן. לזכות הרפלקסולוגיה ניתן לזקוף הצלחה גדולה במיוחד בשל העובדה שהיא התברגה כאחד ממקצועות הטיפול המשלים המובילים המאפשרים אבחון בעיות בריאותיות שונות ובניית תכנית טיפול המותאמת במיוחד עבור המטופל.

מהי רפלקסולוגיה?

הרפלקסולוגיה היא דרך טיפול המבוססת על התיאוריה כי נקודות שונות בכפות הרגליים, הידיים, הפנים והאוזניים משקפות למעשה את מצבו הבריאותי של האדם ומשפיעות באופן ישיר על איברים ומערכות שונות בגוף. על בסיס הנחת יסוד זו, מבססים הרפלקסולוגים את הטיפול באמצעות הפעלת לחץ מתון וטכניקות עיסוי על נקודות שונות באיזורים אלו.

על אף היותה שיטת אבחון וטיפול הוליסטית, רבים מצדדים ברפלקסולוגיה כשיטת טיפול יעילה במיוחד למגוון רחב ביותר של מחלות וסוגיות בריאותיות דוגמת כאבי ראש ומיגרנות, טיפול בחרדה, מתח נפשי ודיכאון, טיפול באלרגיות, בבעיות עיכול, מחלות נשימתיות ועוד. כך לצורך הדוגמה, במחקר שהתפרסם על ידי חוקרים מאוניברסיטת פורטמאות שבאנגליה, נמצא כי אנשים שסבלו מכאבים כרוניים חשו הפחתה של כארבעים אחוזים בממוצע ברמת הכאב הסובייקטיבית שחשו ואף היו מסוגלים לעמוד בכאבים היומיומיים במשך זמן רב יותר ללא שימוש בתרופות.

לרשימת המוסדות המלאה ללימודי רפואה משלימה לחצו כאן

לימודי רפלקסולוגיה

בשל היותה טיפול פיזי המשפיע באופן ישיר על הגוף, הרפלקסולוגיה נלמדת בצורה מעמיקה ויסודית במספר בתי ספר מקצעויים ללימודי רפואה משלימה. היקפן של תכניות הלימודים אליו נתייחס בהרחבה בהמשך נע בין מספר חודשים ועשוי להגיע אף לכ-3 שנים כשהדבר תלוי במספר הטכניקות שברצונכם ללמוד. הלימודים הנפרשים על גבי כ-3 שנים אמנם אינם נקראים תואר, אך זאת רק מכיוון שהם אינם מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. כדאי לדעת מראש שבמתכונת הלימודים הארוכה מדובר בתכנית מקיפה במיוחד שאיננה פחותה ברמתה או בקושי הכרוך בצליחתה אל מול מגוון תכניות הנלמדות באקדמיה.

ככלל, תכנית הלימודים משלבת בין הרצאות פרונטליות לצורך הקניית רקע תיאורטי נרחב המקיף את היבטים הוליסטיים מן הרפואה המסורתית וגישות מודרניות לבין סדנאות ותרגולים מעשיים כשהמטרה היא להכשיר את הסטודנטים להשתלב בהצלחה עם תום הלימודים בקליניקות לרפואה משלימה, בקופות החולים השונות וכמטפלים עצמאיים.

נושאי לימוד

על רפלקסולוגים להחזיק בידע מקיף הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מעשית כדי לדעת לאבחן ולבנות תכנית טיפול מותאמת לכל אחד ואחד ממטופליהם. לפיכך, קורס רפלקסולוגיה מכיל מגוון עשיר של נושאי לימוד שונים המגובים בסדנאות מעשיות שונות. ישנם קורסים נרחבים המכילים גישות שונות מעולם הרפלקסולוגיה וישנן תכניות לימוד ממוקדות ולכן ייתכנו שינויים בין התכנים הנלמדים בכל מוסד ומוסד. כאן ליקטנו עבורכם את נושאי הלימוד הבולטים הבסיסיים הנלמדים כמבוא בכל התכניות וטעימות מתכני לימוד פרטניים יותר הנחשבים גם הם לנושאי ליבה:

• מבוא לרפלקסולוגיה: רקע היסטורי וגישה טיפולית
• מבוא לרפואה מערבית
• לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה
• מיפוי נקודות לחיצה בכפות הידיים, הרגליים, הפנים והאוזניים
• אלמנטים אבחוניים
• הרפלקסולוגיה ככלי להפגת מתחים
• טכניקות עיסוי
• איזון הגוף והנפש
• רפלקסולוגיה להפחתת כאבים
• שאלות אבחון
• התאמת מערך טיפולי אישי
• אמצעי טיפול ועזרים
• ועוד.

מרבית המוסדות מתנים את סיום הקורס במעבר סטאז לצורך רכישת ניסיון מעשי והפנמת החומר הנלמד הלכה למעשה. כמו כן, ישנם בתי ספר המציעים בנוסף לתכנים המקצועיים גם מספר הדרכות בנושא הקמת עסק, עם זאת מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הרלוונטי בו אתם מעוניינים ללמוד.

מוסדות ללימודי רפלקסולוגיה

בשל העלייה בעניין בקרב מתעניינים רבים בתחום, ניתן כיום למצוא מגוון בתי ספר ללימודי רפואה משלימה ובהיצע סניפים נרחב. בין מוסדות הלימוד השונים ניתן למנות את:

• מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית ולה סניפים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע
• מכללת תילתן לרפואה משלימה בתל אביב
• מירב ביהס לרפואה משלימה בתל אביב
• מכללת אשכולות בירושלים, נהריה, קריית שמונה ורחובות
• מכללת LFA בכרמיאל
• מכללת שלם בירושלים
• מכללת הנות בחדרה
• המכללה למינהל – שלוחת באר שבע וחיפה
• מדיסין – שלוחת נתניה
• מכללת לוסקי בכפר סבא
• מכללת בינה באשקלון ובירושלים
• MediWin וינגייט רפואה משלימה בירושלים

תנאי קבלה

ההרשמה למסלול ללימודי קורס רפלקסולוגיה מותנית ב-12 שנות לימוד ובמעבר וועדת קבלה מול סגל המוסד הלימודי לצורך בדיקת מידת התאמתו של המועמד לאופיה של תכנית הלימודים.

קהל יעד

לימודי רפלקסולוגיה פונים לכל אדם המבקש להקנות לעצמו מקצוע טיפולי מבוקש בתחום הרפואה המשלימה. אם אתם מתחברים למקצועות הטיפול והעיסוי, מחפשים תחום מעשי וסקרנים לגבי הרקע העומד מאחורי תורת הרפלקסולוגיה – אז הרי שתכנית לימודים זו עשויה להתאים לכם במידה רבה.

בין הקהלים הפוקדים את התכניות השונות ניתן למצוא חסרי רקע המבקשים לסלול את דרכם למקצועות הטיפול ומטפלים בפועל המבקשים להקנות לעצמם ידע מעשי בתחום מבוקש נוסף.

היקף הלימודים

לימודי רפלקסולוגיה נלמדים במספר היקפים ותלויים במטרה שבחרתם להציב לעצמכם. אם אתם מחפשים להתמקד בתחום זה כמקצוע בלעדי, מומלץ בחום לבדוק על התכנית המקיפה הנפרשת על גבי כ-3 שנים.

תכנית זו תחשוף אתכם למגוון גישות טיפוליות ועם סיומה תחזיקו בידע תיאורטי ומעשי נרחב. אם אתם מבקשים ללמוד גישה מסוימת, ישנן גם לא מעט תכניות המציעות קורס מקוצר הנפרש על גבי כארבעה חודשים עד חצי שנה.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יעמדו בכל מטלות התכנית ויסיימו את הסטאז בהצלחה יקבלו תעודת מטפל ברפלקסולוגיה מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר. בתכנית הלימודים הנרחבת יקבלו הבוגרים תעודה המעידה על דרגת המטפל עם סיומה של כל שנת לימודים כשהדרגות הן: מטפל מוסמך בשנה הראשונה, מטפל בכיר בשנה השנייה ומטפל בכיר מתקדם בשנה האחרונה.

אפשרויות תעסוקה

בפני בוגרי הקורס האפשרות להשתלב בקליניקות לרפואה משלימה, במערך הרפואה המשלימה של קופות החולים השונות או לעסוק בתחום כמטפלים עצמאיים.

סנן מוסדות לימוד לפי איזור גיאוגרפי:

קבל מידע על קורס רפלקסולוגיה ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה הינה שיטת אבחון וטיפול הוליסטית עתיקה, המייחסת לאדם דימוי של ישות עצמאית ושלמה. במוקד תורת הרפלקסולוגיה עומדות כפות הרגליים, המייצגות את גוף האדם כולו ובתוך כך- גם את מגוון איבריו. בפועל, הליך הטיפול, שהינו אקט הריפוי, מתבצע באמצעות לחיצות ועיסוי בכפות הרגליים, וזאת במטרה להביא את הגוף לאיזון כלל מערכתי. לימודי רפלקסולוגיה שואפים להכשיר מטפלי בתחום, תוך מתן ידע עיוני-תיאורטי נרחב ומיומנויות אבחון וריפ?י מעשיות.

מהם התכנים המאפיינים את קורסי הרפלקסולוגיה הקיימים?
תכני הקורס משתנים במעט ממוסד לימודי אחד למשנהו, אך עומדים לרוב על הנושאים הבאים: מהות הרפלקסולוגיה; כאב בטיפול; שיטות עיסוי ברפלקסולוגיה; מיפוי כף הרגל לפי סגמנטים; ארבעת האלמנטים (אש, אוויר, אדמה ומים) בראי הטיפול הרפלקסולוגי; הכנת תיק טיפול; טיפול בנשים בהריון ובילדים; פתולוגיות שונות; הגבלות על טיפול רפלקסולוגי; שילוב הרפלקסולוגיה עם רפואה קונבנציונאלית; קשר פיזי=נפשי; יחסי מטפל-מטופל; אתיקה מקצועית; מושגים והגדרת ברפואה מערבית (אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה). יצוין, כי חלק מהקורסים העוסקים בתחום מוכרים על ידי איגוד הרפלקסולוגים.

מה מקנה הקורס ולמי הוא מיועד?
התכנית מקנה לתלמידיה יכולת טיפול בבעיות פיזיות דוגמת כאבי גב, ראש, עצמות ושרירים, מיגרנות, תיקון פגיעות במערכת העיכול והנשימה וכן סיוע בהתגברות על בעיות רגשיות-נפשיות, כגון מתח, דיכאון וחרדות. בכל הנוגע להסמכה מקצועית בתחום, זו נחלקת לדרגות שונות, החל ממוסמך, דרך בכיר וכלה בבכיר-מתקדם (או מומחה). סוג ההסמכה ודרגתה נקבעים על ידי איגוד הרפלקסולוגים הישראלי ומיושמת, בהתאם לכך, בקורסים השונים. כך או כך, פונים הקורסים לקהל הרחב וביניהם אלה המבקשים להכשיר עצמם כרפלקסולוגים. זאת ועוד, מיועדים הקורסים למטפלים בשיטות שונות המעוניינים להרחיב את כלי האבחון והטיפול שברשותם.
סרטוני וידאו על קורס רפלקסולוגיה
קורס רפלקסולוגיה ברידמן
לימודי רפלקסולוגיה הינם לימודים מעניינים וחיוניים למטפלים ברפואה משלימה. בואו להתרשם מקורס זה
  • לימודי רפלקסולוגיה במכללת מירב
    לימודי רפלקסולוגיה במכללת מירב
  • רפלקסולוגיה במכללת מדיקל- נצרת עילית
    רפלקסולוגיה במכללת מדיקל- נצרת עילית

מאמרים מקצועיים בנושא קורס רפלקסולוגיה

  • לימודי רפלקסולוגיה בצפון
    לימודי רפלקסולוגיה בצפון
    מתגוררים בצפון וחושבים ללכת על לימודים בתחום הרפלקסולוגיה? בכתבה הבאה נפרוט בפניכם את כל המידע אודות אפשרויות הלימוד בתחום הרפלקסולוגיה בצפון, בכדי שתקבלו את ההחלטה המושכלת עבורכם. ...המשך
  • מהי בעצם רפלקסולוגיה?
    מהי בעצם רפלקסולוגיה?
    טכניקת הרפלקסולוגיה מפעילה לחץ על איזור הרגליים, הידיים והאוזניים במטרה להרגיע ולהקל על תחושות לחץ. התאוריה מאחורי הרפלקסולוגיה טוענת כי אזורים אלו משפיעים בהתאמה על מגוון האיברים והמערכות שבגוף האדם....המשך
  • מה לומדים ברפלקסולוגיה?
    מה לומדים ברפלקסולוגיה?
    רפלקסולוגיה היא צורת טיפול ממקצועות העיסוי והמגע העושה שימוש בהפעלת לחץ על הרגליים, הידיים והאוזניים. הרפלקסולוגיה באופן כללי נחשבת לטיפול מרגיע בעל השפעות גבוהות על הפגת תחושות מתח נפשי וחרדה....המשך
  • שווה ללמוד ביופידבק?
    שווה ללמוד ביופידבק?
    הביופידבק הינה שיטה לשימוש בבעיות רפואיות ורגשיות. שיטה זו, שנחקרה במסגרת הרפואה המסורתית והפסיכולוגיה, מוצעת על ידי מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים ופסיכיאטרים ובשימוש תכיף וקבוע...המשך
  • כדאי לטפל בדיקור סיני?
    כדאי לטפל בדיקור סיני?
    בעולם של הרפואה המשלימה ישנם לא מעט סוגי טיפולים אלטרנטיביים, כאשר אחד מהם הוא הדיקור הסיני. שיטת טיפול זו מבוססת על זרימת אנרגיה החיים בגוף שזקוקה לאיזון ובנוסף היא מסתמכת על הרפואה הסינית....המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú