סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס טווינא
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס טווינא

לימודי טווינה מעניינים אותך?

קורס טווינא יכשיר אתכם לטפל בפיזיותרפיה של המזרח הרחוק וזאת על פי תורתה המרתקת של הרפואה הסינית המסורתית העתיקה. אם מקצועות הרפואה המשלימה מרתקים אתכם ואתם מחפשים אחר מקצוע טיפולי מעשי, אתם מוזמנים ללמוד את הרקע והפרקטיקה של טכניקה זו במגוון בתי הספר והמכללות שבאתרנו. כאן תוכלו לקבל תשובות על מגוון רחב של שאלות פופולריות – מה זה בעצם טווינא? מה לומדים במהלך התכנית? מה משך הלימודים? מה הן אפשרויות התעסוקה? ועוד.

אם ברצונכם לקבל ייעוץ לימודים טלפוני, ניתן ליצור קשר עם מוקד היועצים שלנו או להשאיר פרטים ואנו נעשה את מירב המאמצים לחזור אליכם בהקדם האפשרי. בתחתית המאמר תמצאו מגוון בתי ספר ללימודי רפואה משלימה ברחבי הארץ. המטרה שלנו היא לחסוך לכם את הזמן היקר שכרוך בחיפוש אחר נושאי לימוד ומוסדות מומלצים ולספק לכם את ההכוונה הטובה ביותר.

טווינא – טיפול המגע של הרפואה הסינית

הטווינא היא שיטת טיפול באמצעות מגע המגיעה אלינו מן הרפואה הסינית העתיקה ולה שורשים בני אלפי שנים במזרח הרחוק. הטווינא משלבת בין עיסוי, טכניקות דיקור וביצוע מניפולציות נוספות על הגוף המפעילות לחץ מתון על נקודות לחיצה שונות, ומכאן גם נובע שמה המשלב בין המילים Tui בפירוש "לדחוף" לבין Na במשמעות "לתפוס".

ברשומות העתיקות מוסברת הטווינא ברוח הרפואה הסינית המתמקדת באנרגייה החיים – צי: המקורות מסבירים כי הצי זורם בגוף דרך מסלולים, הנקראים מרידיאנים, בהם עוברת האנרגיה לאיברים השונים והיא זו המהווה את היסוד לבריאות הגוף והנפש. כאשר ישנן חסימות אנרגטיות אל עבר איזורים ואיברים מסוימים בגוף, הדבר מתבטא בירידה בכושר הריפוי שלו ובשל כך להופעתם של סימפטומים שונים דוגמת מחלות וסוגיות רגשיות שונות. מטרתה של הטווינא היא להסיר את החסמים ממסלולי האנרגיה בעזרת נקודות לחיצה ודיקור, ולבסוף להביא לאיזון אנרגטי שיחזק את הגוף.

הרפואה המערבית המודרנית אמנם איננה מצדדת בראייה מסורתית זו, אך בהחלט קובעת ששיטה זו מחזיקה במספר יתרונות בריאותיים מוכחים כמו טכניקות עיסוי נוספות המשפרות את זרימת הדם, מסייעות לזרז את תהליך סילוק הרעלים מן הגוף, מחזקת את המערכת החיסונית ותורמת להפחתת מתחים נפשיים.

היכן משתלבים מטפלים בטווינא ומה הם עושים בפועל?

בוגרי לימודי טווינה יכולים להשתלב בקליניקות לרפואה משלימה, לעבוד במרכזי שיקום, בקופות החולים ולעבוד כמטפלים עצמאיים.

טיפול טווינא טיפוסי מתחיל קודם כל בתשאול רפואי אודות התסמינים בהם חש המטופל ובביצוע אבחון לצורך בניית תכנית טיפולים הכוללת מספר מפגשים המתמקדים באזור הפגוע או לחילופין במספר אזורים שונים.

במהלך הטיפול עצמו, מפעיל המטפל לחץ על מיקומים שונים בגוף. בדומה לעיסוי, גם כאן נוקט המטפל בטכניקות עיסוי דוגמת לישה, רטט, משיכה או הקשה על נקודות שונות, אך להבדיל מטיפולי מגע אלו, הטווינא משלבת פרקטיקות מתחום הדיקור הסיני וביצוע מניפולציות שונות על הגוף דוגמת אחיזות ולפיטות כדי לבצע מתיחות על גופו של המטופל.

מתכונת לימודי טווינא

מטרתו של קורס טווינא היא להכשיר את משתתפיו לטפל בטכניקה זו תוך שהוא מקנה את התיאוריה, הרקע ההיסטורי והפרקטיקה הנדרשים לצורך הטיפול.

חשוב לדעת שתכנית הלימודים הינה ארוכה ואורכת לרוב כשלוש שנים כשבסיומן יוצאים הבוגרים עם תעודת מטפל. בתחילת השנה הראשונה נחשפים הסטודנטים לפילוסופיה המרתקת של הרפואה הסינית ולדרך הסתכלותה במשך אלפי שנים באשר למקורות הריפוי של הגוף ופעילותו. אלו המתעניינים ברפואה המשלימה, ימצאו בכך עניין רב מאוד.

הלימודים אינם פוסחים גם על דרך ההסתכלות המערבית-עכשווית בדמות קורסי מבוא באורתופדיה ולימודי רפואה מערבית הכוללים נושאים דוגמת אנטומיה ופיזיולוגיה. עד מהרה, מקבל הקורס גב מעשי עם תרגולים תכופים וסדנאות מעשיות שמטרתם לסגל למטפלים לעתיד את עקרונות הטיפול הלכה למעשה.

בשנים המתקדמות יעמיקו המשתתפים את הבנתם בטיפול טווינא באמצעות התמקדות בנתיבי המרידיאנים (מסלולי האנרגיה), שימוש בדיקור סיני וטיפול באמצעות עזרים נוספים דוגמת מרקחות שונות וכוסות רוח. בשנים אלו גם יתרגלו הסטודנטים תשאול רפואי ואבחון שיקנו להם את הסמכות להעניק למטופליהם טיפול מקיף ושלם.

עם תום הלימודים, כל אחד מן הסטודנטים יזכה להתמחות קלינית במסגרתה יתנסה הלכה למעשה בכלל שיטות הטיפול הנדרשות ובזמן אמת.

לרשימה המלאה של מוסדות ללימודי טווינא לחצו כאן

נושאי לימוד

יהיה זה קשה למנות את כלל נושאי הלימוד הנלמדים בכל אחת ואחת מן משנות הקורס. כאן בפורטל הלימודים ToStudy איגדנו עבורכם מקבץ של נושאי ליבה המאפיינים את כלל התכנית:

  • מבוא לרפואה הסינית
  • הפילוסופיה הסינית בראי הטווינא
  • מסלולים אנרגטיים (מרדיאניים)
  • לימודי אנטומיה
  • לימודי פיזיולוגיה
  • נקודות לחיצה
  • מערכת השלד ואורתופדיה
  • דיקור סיני
  • טכניקות עיסוי
  • שימוש בעזרים דוגמת כוסות רוח
  • איזון הגוף והנפש
  • תשאול ואבחון רפואי
  • משמעות הטווינא
  • טכניקות טיפול משולבות
  • ועוד.
קהל יעד

לימודי טווינא פונים לכל אדם המעוניין לרכוש מקצוע מעשי באחד מענפי הרפואה המשלימה. התכנית איננה מצריכה ידע קודם במקצועות טיפוליים שונים ומכשירה את משתתפיה מן היסוד.
חשוב לדעת שתכנית הלימודים ארוכה במיוחד ומתחלקת לשניים-שלושה קורסים המכשירים למספר דרגות. כך למשל בוגר שיסיים את קורס הבסיס יוכשר לדרגת מטפל מוסמך ובוגר שיסיים את כלל התכנית יהיה מטפל בכיר. הקורסים הממושכים והמקיפים מתאימים לאלו המעוניינים להשתלב במערכים הרפואיים השונים.

תנאי קבלה

תנאי הקדם הינם 12 שנות לימוד ומעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי המוסד הלימודי הנבחר.

יש לציין כי גם אם אינכם עומדים בתנאי הקבלה, מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד שכן רבים מבין המוסדות מציעים גם השתלבות בתנאים מיוחדים על בסיס רקע אישי בלבד.

משך הלימודים

כאמור לימודי טווינא הם למעשה מקבץ של מספר קורסים כשכל קורס מסמיך את משתתפיו לדרגות טיפול שונות. אלו שיבחרו בקורס המקיף יידרשו לרוב לתכנית לימודים תלת שנתית.
בנושא זה כדאי לדעת, שאמנם לימודי הרפואה המשלימה עוד טרם קיבלו הכרה מלאה מהמועצה להשכלה עליונה כתואר ראשון, אך הם אינם יורדים מרמתן של תכניות אקדמיות.

מוסדות לימוד נבחרים

בין המוסדות המציעים לימודי טווינא ניתן למנות את:

  • מכללת רידמן – המציעה לימודי רפואה משלימה בשיתוף עם כללית רפואה משלימה. למכללת רידמן לימודי טווינה המוצעים בכל סניפיה שברחבי הארץ: חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע.
  • מכללת שלם – הנגישה את עולם הרפואה המשלימה לתושבי ירושלים והסביבה. סניפה של המכללה הממוקם בירושלים מציע לימודי טווינא מקיפים ומספר מפגשי פרקטיקום לצורך התנסות מעשית.
  • מדיסין שלוחת נתניה – מדיסין הנחשבת לאחת מן המכללות המובילות ללימודי רפואה משלימה, מציעה לתושבי האזור תכנית לימודים מקצועית ומקיפה.
  • המכללה למינהל – שלוחת חיפה – כחלק מן המערך ללימודי חוץ, מציעה המכללה למינהל שלוחת חיפה תכנית לימודים מקצועית ומקיפה במסגרת הפקולטה ללימודי רפואה משלימה.
  • מכללת הנות – שלוחתה בחדרה של מכללת תלתן לרפואה משלימה מציעה לימודי טווינה המועבר על ידי מרצים מן המובילים בארץ.
תעודות והסמכה

עם תום כל קורס המרכיב את תכנית הלימודים, יקבלו הבוגרים תעודת הסמכה בדרגות שונות. לבוגרי קורס הבסיס תוענק תעודת מטפל מוסמך, לבוגר קורס הביניים תינתן תעודת מטפל בכיר ולבוגרי הקורס השלישי והאחרון תוענק תעודת מטפלים קליניים באמצעות טווינא.
סנן מוסדות לימוד לפי איזור גיאוגרפי:

קבל מידע על קורס טווינא ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס טווינא

טווינה היא שיטת טיפול במגע שמקורה ברפואה הסינית הקלאסית. פירוש המילה טווינה בסינית הוא "למשוך ולאחוז" – השיטה מניחה כי יש קיום של אנרגיית חיים המכונה "צ´י" בגוף האדם, וכוללת מגוון רחב של טכניקות שנועדו לגרות את הערוצים של אנרגיה זו בגוף, לצורך טיפול בבעיות רפואיות שונות. הטווינה, כפי שנלמדת בקורס, משחררת חסמי אנרגיה במרידיאנים ,מאפשרת זרימה טובה יותר של צ´י (אנרגיית החיים) ועל ידי כך עוזרת בטיפול לבעיות שלד, בעיות אורטופדיות וכאבים כרוניים. הטיפול כולל עבודה פיזית ואנרגטית על נקודות דיקור ורקמות הגוף השונות.

טיפול זה משלב ידע עתיק ורפואה מערבית ומתאפיין בפשטות, יעלות וזמינות. הטיפול פופולארי מאוד בקופות ובתי החולים בישראל, וניתן לקבל אותו ברוב הקופות בעלות נמוכה יחסית. הטיפול יכול להביא לשיפור וריפוי בעיות אורטופדיה, נוירולוגיה ושאר כאבים, וכן ליקויים תפקודיים של איברים פנימיים ומערכות פנימיות חשובות. יש ללמוד את שיטת הטיפול הזו באופן מסודר כיוון שאם העיסוי אינו מקצועי הוא יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת ויש להיזהר בכך. חשוב ללמוד את התחום במוסד מוכר ואיכותי המתמחה ברפואה משלימה.

קורסי טווינה נעים בין 350-400 שעות לימוד. לימודי טווינה כוללים את התכנים הבאים: לימודי מדעים ורפואה מערבית כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, ביולוגיה רפואית, דיאגנוזה, פתולוגיה מערכתית ואורטופדיה, עזרה ראשונה, עקרונות הפיזיולוגיה הסינית, קוסמולוגיה, אנטומיה טופוגרפית, מבנה המרידיאנים, נקודות דיקור / לחיצה, מיקום ותפקוד הנקודות, טווינה מעשית, טכניקות בסיס (כריות), תבנית אסכולת ניי-גונג, פתולוגיות אורתופדיות, צ´יי-גונג. בוגרי שנת לימוד אחת בקורס טויינא יקבלו תעודת "מטפל מוסמך". אלו הבוחרים להמשיך בלימודיהם יקבלו בסוף שנה ב´ תעודת "מטפל בכיר" ואף יוכלו להמשיך לדרגת "מומחה".

מאמרים מקצועיים בנושא קורס טווינא

  • קורס מטפלי טווינא
    קורס מטפלי טווינא
    שיטת הטווינא נשענת על בסיס הרפואה הסינית. נחשבת לשיטה עתיקה בבסיסה נאמר כי חסימות אנרגיה בגוף הם הגורמים המרכזים לתחלואות. פציעות ומחלות שונות. רוצים לשמוע עוד על קורס מטפלי טווינא? הכנסו!...המשך
  • הכל על קורס טווינא
    הכל על קורס טווינא
    עם אינספור יתרונות בריאותיים והיסטוריה בעלת שורשים של יותר מאלפיים שנה ברפואה הסינית המסורתית, הטווינא זוכה למקום של כבוד בעולם הרפואה המשלימה. מחפשים מקצוע טיפולי מרתק? כל הפרטים בכתבה....המשך
  • רוצים ללמוד טווינה?
    רוצים ללמוד טווינה?
    האמונה העומדת מאחורי טיפול הטווינה יוצאת מנקודת הנחה שחסימות אנרגיה הקיימות בגוף באות לידי ביטוי בפציעות, תחלואות וכאבים כרוניים. השיטה נשענת על בסיס הרפואה הסינית ולה שורשים בני אלפיים שנה. ...המשך
  • קורס טווינא – מה זה?
    קורס טווינא – מה זה?
    טיפול הטווינא לקוח מן הרפואה הסינית המסורתית וכולל עיסוי טיפולי ועבודת גוף. בניגוד גמור לעיסוי, הטווינא איננו מיועד להקניית רגיעה והנאה (פירושו "צביטה ומשיכה") כי אם אמצעי טיפול בדפוסים מסוימים של חוס...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú