סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס מיינדפולנס
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס מיינדפולנס

לימודי מיינפולנס - היו נוכחים בכאן ועכשיו


קורס מיינדפולנס ילמד אתכם כיצד לעצור ולו לרגע אחד וליהנות מן ה"כאן ועכשיו". מבלי לשים לב, כולנו עסוקים ובעיקר טרודים בשאלות על מה היה ובתהיות על מה יהיה. מעט מאוד פעמים אנו באמת עוצרים ושואלים את עצמנו "מה אנחנו חווים עכשיו?".

אם אתם מבקשים להיטיב עם הנפש ולצאת מן הטייס האוטומטי שמרביתנו נמצאים בו, המאמר הבא הוא בשבילכם. רק ריכזנו עבורכם את כל המידע אודות לימודי מיינדפולנס שיעלו את איכות חייכם וילמדו אתכם את אחת מטכניקות המדיטציה הפופולריות ביותר בעולם. המאמר יציג הסברים מדעיים, מחקרים עדכניים ופרטים אודות תכניות הלימודים הקיימות בישראל.

מהי מודעות קשובה?


מיינדפולנס או מודעות קשובה בעברית היא היכולת שלנו להיות נוכחים בכאן ועכשיו. המשמעות היא להיות מודעים למה שאנו עושים, היכן שאנו נמצאים ולמעשה להחזיר אותנו למקום היציב ביותר – ההווה.

נשמע פשוט? ובכן זה לא מדויק. המוח לא עושה לנו הנחות וכמו כביש סואן עם אלפי (ולמעשה מיליארדי) נתיבים הוא מריץ וחוזר חלילה אינספור מחשבות: מה היה אתמול? מה יהיה מחר? אט-אט, מבלי לשים לב אנו מנתקים מגע עם עצמנו ושוקעים במחשבות שהשליטה עליהן היא מועטה אם בכלל. הרי גם אם נחזור על תסריט שהתרחש לפני מספר ימים, האם באמת נשאר לנו מה לעשות לגביו? וגם מרבית סיכויים שנוסיף על התסריט הקיים עוד רבדים שלא התרחשו כמו מה היינו עונים במקום ומה הייתה יכולה להיות התוצאה האלטרנטיבית.

אז מהי מיינדפולנס? בקצרה תשומת לב, ובתשובה מפורטת מדובר במיומנות להיות נוכחים בכל רגע. את היכולת הזו ניתן להשיג באמצעות תרגול, ממש כמו אימון ובמהלכה אנו מבצעים את הבסיס של המדיטציה. מתרכזים בתחושות, בצלילים, בריחות ובמחשבות. מודעים להכל ומביטים מהצד.

מיינדפולנס – משחררת מתחים ומחזקת את הגוף


המיינדפולנס נחקר רבות וזוכה לתמיכה מצד פסיכולוגים בשל תרומתו המוכחת לנפש. כיום נהוג לייחס למודעות הקשובה מגוון יתרונות בריאותיים:
  • משרה שלווה – אי אפשר להתחמק מן המחשבות לעד, אבל האפשרות לקבל מהן מנוחה בדרכים טבעיות ולו למספר דקות כבר מחזירה את תחושת השליטה והביטחון.
  • מפחיתה חרדה – במחקר שפורסם בכתב העת Clinical Psychiatry נבדקים שסבלו מחרדה חולקו לשתי קבוצות: קבוצה המתרגלת מיינדפולנס באופן קבוע לחודשיים וקבוצת ביקורת. תוצאות המחקר הראו כי למיינדפולנס הכוח לשמש כאסטרטגיית טיפול הן לדאגה כרונית והן לתסמינים פיזיולוגיים.
  • טיפול בדיכאון – פסיכולוגים רבים משתמשים משלבים קשיבות מודעת כחלק מטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), ומחקרים רבים מצביעים כיום כי למיינדפולנס השפעה אפקטיבית הזהה לתרופות פסיכיאטריות המלוות בתופעות לוואי קשות.
  • שיפור הזיכרון – מדיטציית מיינדפולנס היא למעשה אימון למוח וככזו היא גם מסייעת לו לחזק אזורים שלא זכו לטיפוח כה ממוקד קודם לכן. ישנם מחקרים המראים כיצד קבוצות שתרגלו מדיטציה שיפרו באופן ניכר את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.
  • הורדת לחץ דם וקצב לב – תרגול יומיומי של מדיטציה מסייע בהורדת לחץ הדם וקצב הלב, מקדם מצב רוח טוב ובכך מחזק את מערכת החיסון.

מבנה ומטרת קורס מיינדפולנס


לימודי מיינדפולנס מתאימים לקהל הרחב ופונים לאנשים המעוניינים לערוך שינוי באיכות חייהם ולמטפלים המבקשים להכיר כלי משלים וחשוב לארגז הכלים המקצועי.

תכנית הלימודים מתקיימת במספר בתי ספר ומרכזים להכשרה בתחום הרפואה המשלימה ומורכבת משיעורי תיאוריה מרתקים אודות עקרונות המדיטציה, רקע היסטורי ומחקרים מדעיים עדכניים לבין סדנאות פעילות ותרגולים ממושכים בהם נלמדות טכניקות שונות להגברת המודעות הקשובה.

חשוב לציין כי ישנן שתי מתכונות עיקריות לתכנית הלימודים:
  • סדנת מיינדפולנס – סדנה קצרה במהלכה לומדים המשתתפים את עיקרי המדיטציה ומתנסים בה יחד עם מדריכים מנוספים ומקצועיים.
  • קורס מיינדפולנס – קורס ארוך ומקיף הנחלק לכ-10 עד 12 מפגשים חד שבועיים. בסיומו מקבלים בוגרי התכנית תעודה המאשרת את השתתפותם ומאפשרת לימודי המשך בקורסי מתקדמים.
לרשימות מוסדות המציעים לימודי מיינדפולנס לחצו כאן

נושאי לימוד עיקריים


בין הנושאים הנלמדים במסגרת תכנית הלימודים ניתן למנות:
  • עקרונות המיינדפולנס
  • רקע היסטורי ומחקרים מדעיים עדכניים
  • תקשורת בין אישית
  • מודעות קשובה והתבוננות עצמית
  • טכניקות להגברת הריכוז
  • מהות החמלה וחשיבותה
  • התמודדות עם מתח נפשי והפחתתו
  • יציאה ממחשבות אוטומטיות

תנאי קבלה


לימודי מיינדפולנס פתוחים בפני הקהל הרחב ואינם מותנים ברקע קודם.

מרבית מוסדות הלימוד מאפשרים הרשמה בכפוף לראיון קבלה אישי בלבד במהלכו מקבלים הנרשמים מידע אודות תכנית הלימודים ומהלכה.

קהל יעד


בין המשתתפים בקורס מיינדפולנס ניתן למצוא אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם, להפחית מתחים ומצבי רוח שליליים ואנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש המבקשים להוסיף לארגז הכלים המקצועי כלי חשוב וחיוני.

לקריאה נוספת:

משך הלימודים


אורכו של קורס מיינדפולנס עשוי להשתנות בהתאם למתכונת שבה בחרתם.

סדנת מיינדפולנס היא קצרה ומתפרשת על מספר מפגשים בודדים בלבד. לעומתה, לימודי מיינדפולנס אורכים בין עשרה לשניים עשר מפגשים חד שבועיים המסתכמים בכ-80-100 שעות לימוד בממוצע.

תעודה


לבוגרים שיסיימו קורס מיינדפולנס מלא בהצלחה ויעמדו בכל דרישות המוסד הלימודי, תוענק תעודת אישור השתתפות בתכנית הלימודים.

אפשרויות תעסוקה


כיום כשהפופולריות של תחום המדיטציה נמצאת בעלייה, רבים מבין המתרגלים המיומנים בוחרים להמשיך ללימודי קורס מדריכי מדיטציה המקנה תעודת מדריך מקצועית.

מדריכי מדיטציה יכולים להשתלב כשכירים במרכזי רפואה משלימה או לעבוד כעצמאיים בהדרכות אחד על אחד או במסגרת קורסים מרוכזים.

לסיכום


במציאות הדינמית ורוויית המתחים, אין זה פלא שמדיטציית המיינדפולנס זוכה לעניין כה רב.

בעזרת מספר שיעורים בודדים (ותרגול שוטף לאחריהם) תוכלו לרכוש פרקטיקה מוכחת שתשיב את הרוגע והשלווה לחייכם והכי חשוב – תחזיר לכם את השליטה שכולנו כמבוגרים מאבדים אט-אט עם מרוצת הזמן.

הקורס המקיף ילמד אתכם לא רק כיצד לתרגל, אלא גם יספק רקע מרתק אודות התפתחותה של המדיטציה והשפעתה על בריאותנו בראי המדע.
עם סיומו תוכלו להמשיך לקורסי מתקדמים או להפוך את הידע שלכם למקצוע של ממש כמדריכי מדיטציה מקצועיים.

השירות שלנו


פורטל הלימודים ToStudy שם לעצמו למטרה לאגד את עולם ההשכלה, ההכשרות ולימודי ההעשרה במקום אחד.

במאמר זה דאגנו לרכז עבורכם במקום אחד את כל המידע הקיים בתפזורת באופן מפורט, אך עם זאת מעט תמציתי. אם נותרו לכם שאלות ללא מענה או ברצונכם לקבל מידע נוסף טלפונית, באפשרותכם להשאיר לנו פרטי התקשרות או להתקשר אלינו במספר הטלפון 03-6958791 ונציגינו ישמחו לסייע לכם.

כמו כן, בסוף המאמר תוכלו למצוא רשימה של בתי ספר לרפואה משלימה המציעים לימודי מיינדפולנס. לדילוג על שיחת הייעוץ, ניתן לסמן את המוסד הרצוי ולהשאיר פרטי התקשרות ישירות לנציגיו שיישמחו לספק מידע מדויק אודות תכנית הלימודים, סילבוס, שכר לימוד ולתאם פגישת ייעוץ והכוונה.
מאחלים לכם בהצלחה, צוות פורטל הלימודים ToStudy.

לצערנו לא נמצא באינדקס ToStudy אף מכללה אשר מלמדת את מה שחיפשת

השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה

שם:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס מיינדפולנס

 

מאמרים מקצועיים בנושא קורס מיינדפולנס

  • מה זה מיינדפולנס?
    מה זה מיינדפולנס?
    כיום יותר ויותר מוסדות מציעים לימודי מיינדפולנס כחלק מהכשרת מטפלים ועבור אנשים פרטיים המעוניינים להכיר טכניקה שהוכחה ביכולתה לקדם אורח חיים בריא, שליו ורגוע יותר. כאן המקום להסביר על מיינדפולנס בכללות...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

תחומי לימוד קרובים

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú