טוויטר יכול לתרום ללימודים
למרות הדעות כנגד הרשתות החברתיות, מחקר חדש באוניברסיטת ת"א מעלה תמונה אחרת לפיה בהחלט ניתן לשלב את הרשתות החברתיות בתהליך הלמידה, בפרט הדבר אמור כלפי רשת הטוויטר אשר מאפשרת להעביר מסרים קצרים בני 140 מילים בליווי תמ>
מגזין
כללי
טוויטר יכול לתרום ללימודים
אם תשאלו את מרבית מומחי החינוך, הם יגידו לכם שרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר בעיקר הורסות את תהליך הלמידה ולא תורמות לו. זאת מכיוון שהם גורמים להסחת הדעת ולהתעסקות במידע מיותר.
- מערכת ToStudy
- |
-
11/07/2013
- |
-
10:23
- |
-
2697
צפיות
-
-
-
-

-

-

-
למרות הדעות כנגד הרשתות החברתיות, מחקר חדש באוניברסיטת ת"א מעלה תמונה אחרת לפיה בהחלט ניתן לשלב את הרשתות החברתיות בתהליך הלמידה, בפרט הדבר אמור כלפי רשת הטוויטר אשר מאפשרת להעביר מסרים קצרים בני 140 מילים בליווי תמונה או קול לקבוצת עוקבים מסוימת. המחקר שנעשה מטעם הפקולטה לחינוך באוניברסיטת ת"א מעלה ממצאים מפתיעים באשר ליכולת התרומה של טוויטר לתהליך הלימוד בתיכונים. מתוך ממצאי המחקר, העלו החוקרות השערה לפיה רשת זו יכולה לתרום גם לשיח האקדמי של סטודנטים ומרצים.
|
|
טוויטר ופייסבוק- יכולה לשמש ככלי למידה אינטראקטיבי ומעמיק. |
|
|
טוויטר יכולה לסייע ליצור קשרים אישיים יותר
במחקר שנערך בקרב כיתות ט אומנם, עולה כי רשת הטוויטר הצליחה לגרום למעשה לקרבה וקשר בין תלמידי הכיתה עצמם וכן בין התלמידים והמורה. באמצעות הרשת לא רק שנעשה הליך לימוד אלטרנטיבי שמסייע להטמעת החומר, אלא שגם כך קיבלו התלמידים אפשרות לתקשר בצורה אישית ולשאול שאלות ולקבל מענה אישי או ציבורי על שאלותיהם. מן המחקר עולה, שברבים מן הדיונים בטוויטר מי שהשתתפו היו דווקא תלמידים שקטים יותר שפחות שומעים אותם בכיתה, אך מצאו ברשת מקום לגיטימי לביטוי בו ולשאילת שאלות, דבר שסייע לחברים לכיתה להכיר אותם טוב יותר.
מגבלת התווים מרתיעה
בניגוד לפייסבוק או לפורומים, לרוב טוויטר מרתיעה מורים ומרצים כרשת ללימודים מחוץ לכותלי המוסד החינוכי בשל יכולת הביטוי המוגבלת שרשת זו מאפשרת. יחד עם זאת, המחקר גילה כי דווקא המגבלה, גורמת לשאילת שאלות ממוקדת יותר ולדיון שהוא מעמיק ותכליתי יותר. לעומת הפורומים למשל, שנתונים לא אחת לפריצות או לרובוטים שמפיצים בהם ספאם, טוויטר מוגנת יחסית בפני מטרידים אלו ומאפשרת דיון בתנאים סגורים ושיוויונים לכולם. טוויטר מאפשר, בניגוד לפייסבוק, גם את אופציית השיחה האישית מבלי להיות חבר באופן ישיר של המורה או המרצה. מספיק כי יהיו חברים תחת אותה קבוצה בכדי שיוכלו לתקשר גם ביחידות, דבר שמשפר את היחס בין מרצה וסטודנט וכמובן בין מורה ותלמיד.
המטרה- להיעזר ברשת החברתית
החוקרות שעשו את המחקר, טוענות כי מרבית המורים והמרצים מעדיפים להשאיר רשתות חברתיות כנחלת הזמן הפנוי של תלמידיהם ולא לעשות בהן שימוש מושכל לשם למידה מעבר, דיון והכרות בין חברי הכיתה. גישה זו היא מוטעית שכן כלפי תלמידים צעירים יש חשיבות בלימוד הנושא בכדי להכיר את הסכנות שברשתות הללו יחד עם היתרונות שבהן. לסטודנטים, מדובר בפלטפורמה שיכולה להפוך את הלימוד למעניין יותר ומעמיק.
ברכות! נרשמת ללימודים, ויש לך וויז´ן מלא חלומות ותשוקה לעתיד. אבל רגע... מה עושים עכשיו? כולנו מכירים את התחושה בשנה הראשהמשך...
תכנון חופשה בחו"ל לפני תחילת הלימודים יכול להיות חוויה מרגשת, ומציאת טיסות זולות היא חלק מכריע בהפיכת הטיול שלך למשתלמת יוהמשך...
לאן הטיול הבא שלכם? איך בוחרים את היעד המתאים ביותר לטיול מהנה ובלתי נשכח? איפה אפשר לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות תנאי מזג המשך...
במסגרת שיתוף הפעולה בין מכון טראמפ שבבית איזי שפירא ובין המרכז לספורט טיפולי "הבית של מרסלו", זוכים תלמידי פעילות גופהמשך...