הוראת המדעים בסכנה, עתיד הוראת המדעים
סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

ימים פתוחים

ימים פתוחים
מחשבון בגרויות
מערכת החינוך מטמיעה בתלמידים מגיל צעיר נושאים הקשורים למדעים, אולם בכירים בעולם זה טוענים כי הוראת המדעים נתונה בסכנה. בעקבותיה צפויה הדרדרות ליכולת לפתח חשיבה מדעית וצרכנות ביקורתית >
מגזין כללי Article Image

הוראת המדעים בסכנה

מערכת החינוך מטמיעה בתלמידים מגיל צעיר נושאים הקשורים למדעים, אולם בכירים בעולם זה טוענים כי הוראת המדעים נתונה בסכנה. בעקבותיה צפויה הדרדרות ליכולת לפתח חשיבה מדעית וצרכנות ביקורתית
  • |
  • |
  • 14:07
  • |
  • 1731 צפיות

העיסוק במדע, אולי יותר מאשר מעשיר את הלומדים בידע – מקנה ללומדים כלים לחשיבה אנליטית וביקורתית. מדובר למעשה על חשיבה מדעית שיתרונותיה בין היתר מאפשרים המנעות מרכישת תפישות שגויות וגיבוש חשיבה לוגית וגם על הקניית ידע מדעי שימושי ללומדים הצעירים שחותרים לתשובות לסקרנות הטבעית. מטרת המורים למדעים היא בין היתר פיתוח של ההתעניינות הטבעית הזו, לעודד למידה, להכיר ללומדים את השפה המדעית ועל פני בסיס זה התלמידים ידעו איך לדלות נתונים רלבנטיים ולהדוף את אלו שאינם רלבנטיים – כדי למנוע מחסומים עתידיים.

אחוז נמוך מאוד פונים לתחום הוראת המדעים
אחוז נמוך מאוד פונים לתחום הוראת המדעים

הוראת המדעים בישראל

כתבי עת מדעיים בינלאומיים קובעים כי בין השנים 1996-2006 ישראל תפסה את המקום השלישי בקטגוריית כמות כתבי העת המדעיים ביחס לגודל האוכלוסיה, לאחר שוויץ ושבדיה. גם מבחינה טכנולוגית ישראל נחשבת למובילה בעולם ומחקרים מדעיים רבים מתנהלים תודות לסבסוד מאת המדינה. ישנה סברה, כי תחילת בעיית הוראת המדעים נעוצה בהגדרת האוניברסיטאות כיוצרות הידע ולא כנושאות במחקר – תפישה זו השפיעה על יכולת התכנון ועל היציבות הפיננסית לאורך טווח הזמן הארוך.

התלמיד המצטיין של היום

ניתן להציג נתונים שונים המראים לכאורה כי תלמידים רבים יותר מקבלים משנה לשנה את תעודת הבגרות, אולם הנתונים אינם מראים את רמת הלימודים שהלכה וירדה עם השנים – כשנתון זה משפיע בהמשך גם על תנאי הקבלה לאוניברסיטאות ולמכללות הדורשות ציוני בגרות לצורך לימודי מדעים.

רמת ההוראה תלויה גם במורה

מלבד המערכת, שבוחרת את אנשי ההוראה מטעמה ומגבשת את תוכנית הלימודים, נדרשים אנשי הוראה שמהווים מודל לחיקוי עבור התלמידים שלהם. חלק מן העניין נעוץ ברמת השכר שישולם להם – כיוון שבעלי תארים רבים בתחום המדעים יכולים לקבל משכורות גבוהות יותר מחוץ לארץ ומעטים גם באקדמיה, לעומת רמת שכר נמוכה בבתי הספר, שאינה מסוגלת לכלכל משפחה ממוצעת בישראל.

המנצח הוא הנושא בעול

שכבת התלמידים המצטיינים תשאר באותו אחוזון תלמידים, כיוון שהתלמידים הללו מסוגלים להגיע לציוני הצטיינות על אף מערכת החינוך, ולא בזכותה. הסיוע שתלמידים אלו מקבלים תלוי פעמים רבות ביכולת הכלכלית של ההורים כדי לממן שיעורים במסגרות מצוינות ובמסגרות פרטיות. מכאן, שמתקיימת תלות מסוימת גם בין הרקע הסוציו אקונומי של התלמידים המצטיינים – ולא מדובר על מדע חוצה שכבות אוכלוסיה.


מוסדות המלמדים תואר ראשון בהוראת מדעים

סנן מוסדות לימוד לפי אזורים:

קבל מידע על תואר ראשון בהוראת מדעים ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
סמן את מוסדות הלימוד
סמן את מוסדות הלימוד mark mosadot

מוסדות המלמדים תואר ראשון בהוראת מדעים

תגובות הגולשים למאמר

רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת? הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

addtguva

הודעות אחרונות בפורום חינוך והוראה

מנהל/ת פורום:עופר אטלס

תפקיד:מנהל תוכן- פורטל הלימודים ToStudy

פורטל הלימודים TOSTUDY
עופר
עופר אטלס, עורך התוכן ומנהל פורטל הלימודים ToStudy. אשמח לענות על כל שאלה.

נושא ההודעה

 

מחבר

תאריך

אוריתאוריתהסב להוראה- יסודי
אורית12:00 07-05-2017
שלום רב,
אשמח לעצה מבעלי הניסיון-
אני בתהליכי רישום למסלול הסבה להוראה בבית ברל (אני אקדמאית עם תואר שני). הרצון המקורי שלי היה להיות מורה ביסודי, כאשר תחום העניין המרכזי שלי הוא לשון/שפה עברית.
כעת אני עומדת בפני בחירה בעצם מאחת מתוך שלוש תכניות אפשריות:
1. המסלול ה"רגיל" לו שאפתי, של התמחות בלשון כחוג ראשי, ובו (אחרי הפטורים והכל, וכולל שעות התנסות מעשית בבית ספר) אני נדרשת ל 49 ש"ש.
2. מסלול "אקדמיה- כיתה" (הכולל יותר פרקטיקה ב"שטח", ממש כחלק מצוות בית ספר, וגם כנראה כולל מלגה), שבו אין התמחות אחת אלא בחירה בשתי "חטיבות". אפשרות אחת זו חטיבת לשון + מולדת, ואז סה"כ ייצא 41 ש"ש
3. מסלול "אקדמיה כיתה", כאשר שתי החטיבות הן הפעם: מולדת +תרבות ישראל. פה כבר אני לגמרי "מאבדת" את נושא הלשון, ומצד שני.. אני נדרשת רק ל 32 ש"ש (וזה כמובן חיסכון אדיר בזמן ובכסף).

**ברור שהאופציה השלישית הכי "קורצת" הן מבחינת הפרקטיקום שזה הדבר החשוב, והן מבחינת התנאים הנוחים - פחות ש"ש = פחות כסף + יותר זמן פנוי... אבל בדרך אני מאבדת קצת את המסלול והעניין המקורי שלי, שזה הלשון...

אשמח לתובנותיכם ולעזרתכם בנושא, וכמו כן- במידה ואני יוצאת עם תעודת הוראה שבה לא מצוינת התמחות בלשון- האם עדיין אוכל ללמד לשון בבית ספר יסודי? יש בכלל חשיבות לתחומים , בפועל? או שכל מורה ביסודי יכול ללמד בעצם כל תחום?...

כל עצה ותשובה תתקבלנה בברכה :)

אורית
דננהדננהמכללת לוינסקי
דננה23:41 04-10-2016
שלום,
רציתי לדעת בבקשה ממורים או סטודנטים שלומדים בלוינסקי האם נחשבת מכללה קשה או קלילה מבחינת דרישות ביחס למכללות אחרות? המקשים שם או לא?

פשוט זה מאוד חשוב לי ואשמח לקבל תשובות ממי שמכיר למד או לומד שם .

תודה

מה זה אומר בונה אתרים?

מה זה אומר בונה אתרים?

מקצוע בניית האתרים איננו מתאר רק ידע טכני בקוד והוא מצריך גם מחשבה יצירתית ויכולת לחשיבה מחוץ לקופסה. הרבה אתרים דומים ואלו שמצהמשך...

השיקול בין תואר לקורס

השיקול בין תואר לקורס

הבחירה בלימודים איננה פשוטה ולרוב כרוכה באינספור התלבטויות. מלבד הנושא הלימודי שיטיב עמנו וייתן לנו את הסיפוק המקצועי הטוב ביותהמשך...

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

לימודי גרפיקה נלמדים הן במתכונת לימודי תעודה קצרים באופן יחסי של כשנה וחצי והן במתכונת לימודים אקדמיים המגיעים עד לכ-4 שנים בממהמשך...

סיבות ללמוד SEO

סיבות ללמוד SEO

תחום הדיגיטל נהנה מביקוש גבוה ומקנה גם לחסרי ניסיון קודם מקצוע נדרש, מרתק ומאתגר. אם יש לכם סקרנות לעולם האינטרנט, אתם לא מפחדיהמשך...

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

מה זה אומר בונה אתרים?

מה זה אומר בונה אתרים?מקצוע בניית האתרים איננו מתאר רק ידע טכני בקוד והוא מצריך גם מחשבה יצירתית ויכולת לחשיבה מחוץ לקופסה. הרבה אתרים דומים ואלו שמצליחים להיבדל מן היתר הם האתרים שמצליחים לסחוף גולשים ולהשיג את המטרה.... המשך

השיקול בין תואר לקורס

השיקול בין תואר לקורסהבחירה בלימודים איננה פשוטה ולרוב כרוכה באינספור התלבטויות. מלבד הנושא הלימודי שיטיב עמנו וייתן לנו את הסיפוק המקצועי הטוב ביותר, חשוב גם להבין את השיקולים שיש בין תואר ראשון לבין לימודי תעודה.... המשך

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

למי מתאים ללמוד גרפיקה?לימודי גרפיקה נלמדים הן במתכונת לימודי תעודה קצרים באופן יחסי של כשנה וחצי והן במתכונת לימודים אקדמיים המגיעים עד לכ-4 שנים בממוצע. לא בטוחים שזה התחום בשבילכם? זה הזמן לברר!... המשך

סיבות ללמוד SEO

סיבות ללמוד SEOתחום הדיגיטל נהנה מביקוש גבוה ומקנה גם לחסרי ניסיון קודם מקצוע נדרש, מרתק ומאתגר. אם יש לכם סקרנות לעולם האינטרנט, אתם לא מפחדים מאתגרים ורוצים לסייע לעסקים ולעצמכם לקבל המון לקוחות חדשים – זה המקום.... המשך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
הגדרות נגישות