מכללות להוראה- דימוי ירוד, לימודי הוראה
סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר

ימים פתוחים

ימים פתוחים
מחשבון בגרויות
הבעיה העיקרית של מכללות החינוך בישראל טמונה בעובדה כי המכללות מצד אחד נתונות לפיקוח של המל"ג אך מצד שני מסובסדות והתשלום לסגל המלמד שבהן נעשה על ידי משרד החינוך. זה יוצר מצב אבסורדי שבו המכללות הללו נדרשות ללמד ברמה>
מגזין כללי Article Image

מכללות להוראה- דימוי ירוד

בישראל, בניגוד למדינות אחרות בעולם, מקצוע החינוך וההוראה אינו נחשב לתואר מבוקש ומכובד. כפועל יוצא, גם מכללות ההוראה אשר מלמדות מקצועות אלו, קיבלו דימוי נמוך של מכללות ברמה אקדמית נמוכה.
  • |
  • |
  • 12:39
  • |
  • 2367 צפיות
הבעיה העיקרית של מכללות לחינוך בישראל טמונה בעובדה כי המכללות מצד אחד נתונות לפיקוח של המל"ג אך מצד שני מסובסדות והתשלום לסגל המלמד שבהן נעשה על ידי משרד החינוך. זה יוצר מצב אבסורדי שבו המכללות הללו נדרשות ללמד ברמה אקדמית אך הסגל שבהן מתוקצב כמו מורים לכל דבר ועניין, דבר שמוריד את רמת המוטיבציה להרצות במכללות הללו וגם מוריד את איכות המרצים המגיעים למכללות. הוסיפו לכך את העובדה שגם כך מקצוע ההוראה אינו נחשב פופולארי במיוחד, ותקבלו תחום הנמצא בקריסה אקדמית.

מכללות לחינוך-משרד החינוך לא מעביר תקציבים מספיקים.
מכללות לחינוך-משרד החינוך לא מעביר תקציבים מספיקים.

חוסר בתקציבי מחקר
עוד בעיה נוספת שמציגים ראשי המכללות לחינוך, טמונה בעובדה כי בניגוד למוסדות הלימוד המתוקצבים ע"י הות"ת (המועצה לתקצוב מוסדות המוכרים על ידי המל"ג), המכללות להוראה וחינוך אינם מקבלות כספי מימון למחקר. בכל שנה התקציב למשרד החינוך הולך ויורד, הסעיפים בגינן נבדקות המכללות לחינוך נוקשים יותר ויותר דבר שיוצר חוסר בהירות כלכלית במכללות הללו מצד אחד, ומצד שני חוסר יכולת להכשיר מרצים בכירים למחקר בתחום החינוך כך שאלו בבוא הזמן יוכלו ללמד תואר שני בחינוך. כל אלה גם כן פונים בדימוי המכללות לחינוך אשר וודאי קרנן הייתה עולה אם היו מפרסמות מחקרים בתחום ומציעות מסלולי לימוד מתקדמים בתחום החינוך.

בעיה בבניית מעונות ובמתן מלגות לסטודנטים
עוד בעיה של המכללות לחינוך בעיקר באזורי הפריפריה, טמונה בעובדה כי לא מועברים אליהן מטעם משרד החינוך כספים המיועדים לרווחת הסטודנטים ולהשקעה בבידול המכללות והפיכתן לנגשיות יותר לסטודנטים מכל רחביי המדינה ומכל קצוות הקשת הכלכלית. כך לדוגמא למכללות בצפון אין כספים לבנות מעונות, דבר שמרתיע רבים מלעבור לאזור וללמוד במכללות אלו. מכללות אחרות טוענות כי הן להן אפשרות להציע מלגות בשל מיעוט הכספים שעובר אליהן ממשרד החינוך וחוסר הוודאות לגבי התקציב אשר משתנה בכל שנה מחדש, ולרוב כלפי מטה.

אז מה הפתרון?
במשך שנים רבות נלחמו המכללות לחינוך להכרתן על ידי הות"ת ולתיקצובן בידי ארגון זה. אך הדבר תמיד נדחה מסיבות כאלו ואחרות. כעת, שבכל מקרה התואר של מכללות אלו מוכר ע"י המל"ג ועם הירידה המשמעותית בכמות הלומדים לתואר בחינוך, דורשות המכללות הללו כי הצעד סוף סוף יבוצע במלואו והן יועברו משליטתו הכספית של משרד החינוך אל שליטת הועדה התקציבית של המל"ג.

מוסדות המלמדים תואר ראשון בחינוך

סנן מוסדות לימוד לפי אזורים:

קבל מידע על תואר ראשון בחינוך ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
סמן את מוסדות הלימוד
סמן את מוסדות הלימוד mark mosadot

מוסדות המלמדים תואר ראשון בחינוך

תגובות הגולשים למאמר

רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת? הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

addtguva

הודעות אחרונות בפורום חינוך והוראה

מנהל/ת פורום:עופר אטלס

תפקיד:מנהל תוכן- פורטל הלימודים ToStudy

פורטל הלימודים TOSTUDY
עופר
עופר אטלס, עורך התוכן ומנהל פורטל הלימודים ToStudy. אשמח לענות על כל שאלה.

נושא ההודעה

 

מחבר

תאריך

אוריתאוריתהסב להוראה- יסודי
אורית12:00 07-05-2017
שלום רב,
אשמח לעצה מבעלי הניסיון-
אני בתהליכי רישום למסלול הסבה להוראה בבית ברל (אני אקדמאית עם תואר שני). הרצון המקורי שלי היה להיות מורה ביסודי, כאשר תחום העניין המרכזי שלי הוא לשון/שפה עברית.
כעת אני עומדת בפני בחירה בעצם מאחת מתוך שלוש תכניות אפשריות:
1. המסלול ה"רגיל" לו שאפתי, של התמחות בלשון כחוג ראשי, ובו (אחרי הפטורים והכל, וכולל שעות התנסות מעשית בבית ספר) אני נדרשת ל 49 ש"ש.
2. מסלול "אקדמיה- כיתה" (הכולל יותר פרקטיקה ב"שטח", ממש כחלק מצוות בית ספר, וגם כנראה כולל מלגה), שבו אין התמחות אחת אלא בחירה בשתי "חטיבות". אפשרות אחת זו חטיבת לשון + מולדת, ואז סה"כ ייצא 41 ש"ש
3. מסלול "אקדמיה כיתה", כאשר שתי החטיבות הן הפעם: מולדת +תרבות ישראל. פה כבר אני לגמרי "מאבדת" את נושא הלשון, ומצד שני.. אני נדרשת רק ל 32 ש"ש (וזה כמובן חיסכון אדיר בזמן ובכסף).

**ברור שהאופציה השלישית הכי "קורצת" הן מבחינת הפרקטיקום שזה הדבר החשוב, והן מבחינת התנאים הנוחים - פחות ש"ש = פחות כסף + יותר זמן פנוי... אבל בדרך אני מאבדת קצת את המסלול והעניין המקורי שלי, שזה הלשון...

אשמח לתובנותיכם ולעזרתכם בנושא, וכמו כן- במידה ואני יוצאת עם תעודת הוראה שבה לא מצוינת התמחות בלשון- האם עדיין אוכל ללמד לשון בבית ספר יסודי? יש בכלל חשיבות לתחומים , בפועל? או שכל מורה ביסודי יכול ללמד בעצם כל תחום?...

כל עצה ותשובה תתקבלנה בברכה :)

אורית
דננהדננהמכללת לוינסקי
דננה23:41 04-10-2016
שלום,
רציתי לדעת בבקשה ממורים או סטודנטים שלומדים בלוינסקי האם נחשבת מכללה קשה או קלילה מבחינת דרישות ביחס למכללות אחרות? המקשים שם או לא?

פשוט זה מאוד חשוב לי ואשמח לקבל תשובות ממי שמכיר למד או לומד שם .

תודה

מה זה אומר בונה אתרים?

מה זה אומר בונה אתרים?

מקצוע בניית האתרים איננו מתאר רק ידע טכני בקוד והוא מצריך גם מחשבה יצירתית ויכולת לחשיבה מחוץ לקופסה. הרבה אתרים דומים ואלו שמצהמשך...

השיקול בין תואר לקורס

השיקול בין תואר לקורס

הבחירה בלימודים איננה פשוטה ולרוב כרוכה באינספור התלבטויות. מלבד הנושא הלימודי שיטיב עמנו וייתן לנו את הסיפוק המקצועי הטוב ביותהמשך...

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

לימודי גרפיקה נלמדים הן במתכונת לימודי תעודה קצרים באופן יחסי של כשנה וחצי והן במתכונת לימודים אקדמיים המגיעים עד לכ-4 שנים בממהמשך...

סיבות ללמוד SEO

סיבות ללמוד SEO

תחום הדיגיטל נהנה מביקוש גבוה ומקנה גם לחסרי ניסיון קודם מקצוע נדרש, מרתק ומאתגר. אם יש לכם סקרנות לעולם האינטרנט, אתם לא מפחדיהמשך...

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

מה זה אומר בונה אתרים?

מה זה אומר בונה אתרים?מקצוע בניית האתרים איננו מתאר רק ידע טכני בקוד והוא מצריך גם מחשבה יצירתית ויכולת לחשיבה מחוץ לקופסה. הרבה אתרים דומים ואלו שמצליחים להיבדל מן היתר הם האתרים שמצליחים לסחוף גולשים ולהשיג את המטרה.... המשך

השיקול בין תואר לקורס

השיקול בין תואר לקורסהבחירה בלימודים איננה פשוטה ולרוב כרוכה באינספור התלבטויות. מלבד הנושא הלימודי שיטיב עמנו וייתן לנו את הסיפוק המקצועי הטוב ביותר, חשוב גם להבין את השיקולים שיש בין תואר ראשון לבין לימודי תעודה.... המשך

למי מתאים ללמוד גרפיקה?

למי מתאים ללמוד גרפיקה?לימודי גרפיקה נלמדים הן במתכונת לימודי תעודה קצרים באופן יחסי של כשנה וחצי והן במתכונת לימודים אקדמיים המגיעים עד לכ-4 שנים בממוצע. לא בטוחים שזה התחום בשבילכם? זה הזמן לברר!... המשך

סיבות ללמוד SEO

סיבות ללמוד SEOתחום הדיגיטל נהנה מביקוש גבוה ומקנה גם לחסרי ניסיון קודם מקצוע נדרש, מרתק ומאתגר. אם יש לכם סקרנות לעולם האינטרנט, אתם לא מפחדים מאתגרים ורוצים לסייע לעסקים ולעצמכם לקבל המון לקוחות חדשים – זה המקום.... המשך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

קראתי ואני מאשר את תקנון האתר

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
הגדרות נגישות