שווקים שונים בחו"ל מהווים נתח הולך ומתפתח בשוק העולמי. המתחרים הם גופים גדלים בעצמם כשחלקם מושקעים גם בשווקים בישראל ויכולים לספק מקור למוצרים ולטכנולוגיות זולות יותר.
השיווק הבין לאומי בעולם נאמד ב-4.5 טריליון דולר מדי שנה ושנה. שיווק בין לאומי הוא תחום ידע שלם שמצריך למידה במישורים שונים על מנת לנהל עסק באופן הטוב ביותר, תוך ניצול הנתונים שבשוק הבין לאומי. כדי לשווק באופן בין לאומי, יש צורך להכיר את הצרכים הגלובליים ולבצע מחקרי שוק, להיות טוב יותר מהמתחרים, לתאם את הפעולות ואת אסטרטגיות השיווק שיש בין מדינות – לרבות הריכוזיות, סטנדריזציה ומערך החוקים הבין לאומי הקשור בכך ועוד. החדירה לשוק זר מצריכה אמצעי שיווק מחושבים ולעתים גם שונים ממה שנהוג בשוק המקומי.
|
|
קורס שיווק בינלאומי- להצליח גם בזירה החוץ ישראלית. |
|
|
למה שיווק בין לאומי חשוב ללמידה?
למן הרגע שישנו שיווק מוצלח בייצוא למדינה זרה, יש צורך לפתח קהל לקוחות נאמן, שאותו יש להגדיל ולשמר על אף האילוצים השונים שנובעים מהפעילות בשוק זר ובין לאומי. חשוב להכיר מהם כל מערכי ההפצה, מהן דרישות הרגולטוביות שמשתנות חדשות לבקרים, חשוב ליצור קשר עם ספקים ולהכיר את הספקים המקומיים – איך ניתן להתמקח איתם במחיר אם בכלל ומה מספרת ההתנהגות הצרכנית על פי מאפייני תרבות, אורח חיים והעדפות. ישנם קורסים לשיווק בין לאומי שמתבצעים בשפה האנגלית, השפה המשותפת לסוחרים רבים מכל העולם.
מה לומדים בקורס?
בקורס לשיווק בינלאומי לומדים אודות המושגים והמונחים השונים הבינלאומיים, בחירת פעילות בשוק הבין לאומי, אזורי הסחר לאותם צרכי שיווק, השפעות של גורמים חברתיים, משפטיים ומנהגים מקומיים במסחר, סוגי השווקים – שוק מתפתח מול שוק מפותח, הפצה בין לאומית – לרבות אפשרויות שילוח בין לאומי ואריזת המוצר, אסטרטגיות בשיווק, תערוכות בין לאומיות ועוד. הכול מתבסס על מחקרים שנעשו בתחום בשיווק בין לאומי. בנוסף, הלומדים רוכשים מיומנויות להצגת התוכנית השיווקית שלהם מול מפיצים, לקוחות, שותפים ויזמים.
עבור מי הקורס יכול להתאים?
הקורס יתאים לבוגרי קורס סחר בינלאומי, יתאים לסוגרי קורס לניהול עסקי, לבעלי עסקים שרוצים להרחיב את פעילותם ולהכנס לשווקים זרים, עבור מי שמתכנן לשווק באמצעות האינטרנט או שכבר משווק ורוצה ללמוד איך לשמר ולהרחיב את קהל הלקוחות, למשווקים למדיות חברתיות שונות, למנהלי קמפיינים פרסומיים לקהלי לקוחות מכל העולם, למנהלי ולאנשי שיווק ומכירות של חברות בין לאומיות לרבות ביגוד ורכבים או מוצרי בית ועוד.