סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על תואר ראשון במדעי ההתנהגות
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

תואר ראשון במדעי ההתנהגות

לימודי מדעי ההתנהגות מעניינים אותך?

תואר ראשון במדעי ההתנהגות יחשוף אתכם לנקודות המבט המעמיקות של ניתוח החברה האנושית מתוך המעטפת האקדמית המשלבת תחומי מחקר בסוציולוגיה, פסיכולוגיה, ואנתרופולוגיה. צעד אחר צעד, תלמדו כיצד לנתח מאפיינים התנהגותיים שונים על בסיס מחקר מעמיק שיאפשר לכם להשתלב באגפי משאבי אנוש, חברות השמה, מרכזי הערכה, חברות ממשלתיות ועוד.

לקבלת מידע נוסף מיועץ לימודים טלפוני באפשרותכם להתקשר למערך היועצים שלנו או להשאיר פרטי התקשרות ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. בתחתית המאמר תמצאו רשימה של מגוון מוסדות אקדמיים ללימודי מדעי ההתנהגות. ניתן לסמן אחד או יותר מבין המוסדות שמתעניינים אתכם ולהשאיר פרטי התקשרות ישירות לנציגיהם שיחזרו אליכם עם פרטים נוספים. המשך קריאה מהנה ומועילה!

ללמוד להטיל ספק ולתחקר את העולם שסביב

מוצאים את עצמכם לא פעם תוהים למה אנחנו מתנהגים כמו שאנחנו מתנהגים? האופי האנושי מסקרן אתכם? הגעתם למקום הנכון. תואר ראשון ב?דעי ההתנהגות מכסה מגוון נרחב ביותר של נושאים מתחום הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה, הביולוגיה וההיסטוריה האנושית.

אם ננסה לתמצת זאת למשפט אחד, אפשר לומר שמדעי ההתנהגות מלמדים אותנו כיצד לנתח את ההתנהגות האנושית בעזרת מגוון עשיר של תיאוריות ושיטות מחקריות. במסגרת התכנית תצטרכו לענות על שאלות דוגמת כיצד הסביבה משפיעה על אופיינו ועל הדרך שבה אנו מגיבים? כיצד ניתן לחלק את האישיות שלנו לרבדים? ועוד.

תואר זה נחשב כיום לאחד מתחומי הלימוד האקדמיים הנחשקים והפופולריים ביותר בקרב סטודנטים, והוא מציע לבוגריו מספר בלתי מבוטל של נתיבים להמשך הדרך בין שמדובר באפשרויות תעסוקה מגוונות במחלקות משאבי אנוש, חברות השמה וכוח אדם, תפקידים בתחום הייעוץ החינוכי ובמקצועות הטיפול ובין שמדובר בלימודי המשך בתואר שני במדעי ההתנהגות או תארים מתקדמים דוגמת תואר שני בפסיכולוגיה, סוציולוגיה וקרימינולוגיה.

מדעי ההתנהגות – מה זה אומר בעצם?

הוא נחשב לאחד התארים המוכרים והפופולריים ביותר באקדמיה, ובכל זאת מה עומד מאחורי המושג מדעי ההתנהגות?

תחום זה הוא תת נושא של מדעי החברה הבוחן את הפעילויות ואת יחסי הגומלין בין בני האדם. המשמעות בפועל היא היכולת שלנו לבצע מחקר וניתוח מעמיקים של יחסי האנוש בעזרת מגוון מתודות מחקר הבוחנות היבטים התנהגותיים מזוויות שונות. בשל כך, הסטודנטים נחשפים במהלך הלימודים למגוון דיסציפלינות שונות ומרתקות כל אחת בתחומה, כשהבולטות שבהן הן הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה והפסיכולוגיה. דיסציפלינות תומכות נוספות הזוכות העשויות לזכות להתייחסות מסוימת בתואר (בהתאם לקורסי הבחירה שתחליטו לקחת) הן מדעי המדינה, חינוך, ביולוגיה, כלכלה, משפטים ועוד!

חשוב לציין שהלימודים אינם מתרכזים רק בתיאוריה, ובמהלך הסמינריונים מתנסים הסטודנטים במחקר שדה ופועלים לענות על שאלות מחקר בעזרת השימוש במתודות המחקר והתפיסות המחקריות השונות אליהן נחשפו במהלך הלימודים.

לימודי מדעי ההתנהגות

התואר הינו תכנית אקדמית תלת שנתית. במסגרת התואר יכולים הסטודנטים לבחור במספר התמחויות שונות כשבין הפופולריות שבהן ניתן למנות התמחות במשאבי אנוש והתמחות בפסיכולוגיה. מטרתם של מגוון התחומים השונים שבהם נוגעת תכנית הלימודים היא להקנות למשתתפים גישות יישומיות שונות באמצעותן ידעו כיצד לגבש מחקר עצמאי באחד מיני התחומים הרבים אותם התואר מכסה.

כמו בתארים רבים אחרים, גם כאן בפני הסטודנטים עומדות שתי אפשרויות: האחת לבחור בתואר חג חוגי שיאפשר להם להעמיק בתחום זה ולהיחשף להיצע קורסים גדול, והשניה היא לבחור במסלול דו חוגי שיאפשר שילוב של מספר פקולטות דוגמת הפקולטה לחינוך או הפקולטה ללימודי מנהל עסקים. יש לציין כי האפשרות לבחור במספר פקולטות תלויה גם בציון הפסיכומטרי או תנאי הקבלה הנוספים המאפיינים את התחום הלימודי המקביל שאיננו מתחום מדעי ההתנהגות.

לרשימת המוסדות האקדמיים המלאה ללימודי מדעי ההתנהגות לחצו כאן

נושאי לימוד

כאמור, מדעי ההתנהגות טומנים בחובם מגוון עשיר של נושאים שונים ובהתאם לכך למעט מבואות וקורסי חובה, יכולים הסטודנטים לבחור בהיצע נרחב של קורסים בתחומים שונים. התכנים שלהלן מציינים בתחילה קורסי יסוד המאפיינים את כלל התארים ובהמשך נותנים נגיעה בשלל נושאים אפשריים בהם תוכלו לגעת בהרחבה באמצעות קורסי בחירה:

• מבוא בפסיכולוגיה, מבוא באנתרופולוגיה ומבוא בסוציולוגיה
• לימודי סטטיסטיקה
• כתיבה מדעית
• מקורות מידע מחקריים
• תיאוריות חברתיות
• קרימינולוגיה
• פסיכולוגיה ארגונית
• פסיכולוגיה קוגניטיבית
• גיאוגרפיה חברתית
• גישות מחקר בסוציולוגיה
• פסיכולוגיה פיזיולוגית
• לימודי מגדר
• פסיכולוגיה אישיותית
• משאבי אנוש
• התנהגות ארגונית
• ועוד.

איפה כדאי ללמוד מדעי ההתנהגות?

בשל הביקוש למדעי ההתנהגות והיכולת לנתב את התואר למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, תוכלו למצוא כיום מגוון רחב של מוסדות אקדמיים בתחום ובפריסה ארצית רחבה. בין היתר ניתן למנות את:

• המסלול האקדמי המכללה למנהל
• האוניברסיטה הפתוחה
• אוניברסיטת אריאל בשומרון
• מכללת רמת גן אקדמי
• המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
• המרכז האקדמי רופין
• המרכז האקדמי פרס

רשימת המוסדות המלאה מופיעה בתחתית המאמר. באפשרותכם לסמן אחד או יותר מבין המוסדות המופיעים בה, להשאיר פרטי התקשרות ונציגי מזכירות התואר יחזרו אליכם עם כל הפרטים על התכנית, תנאי קבלה ועוד. אנו ממליצים אף לתאם פגישת ייעוץ כדי להתרשם מקמפוס הלימודים.

תנאי קבלה

מרבית מוסדות הלימוד מתנים את ההרשמה לתואר בפסיכומטרי בתוקף בציון 500 ומעלה בשקלול עם ציון תעודת הבגרות בציון 85. ישנם מוסדות המאפשרים הרשמה לבעלי פסיכומטרי עם ציון 580 ומעלה מבלי לשקלל את ציון תעודת הבגרות או לחילופין להירשם עם ממוצע תעודת בגרות גבוה בציון 100. כמו כן, ניתן לבדוק מול המוסד הרלוונטי הנבחר אם ישנה האפשרות להירשם למכינה קדם אקדמית כתחליף לתנאי הקבלה.

קהל יעד ואפשרויות תעסוקה

תואר ראשון במדעי ההתנהגות
מתאים לאנשים סקרנים שמוצאים את עצמם מרותקים מההתנהגות האנושית. אם אתם מבקשים לקבל כלים מחקריים מעשיים בתחום ומתלבטים בין הדיסצפלינות השונות של מדעי החברה, תחום זה עשוי בהחלט לענות על כל הציפיות.

מבחינת אפשרויות תעסוקה התואר מתאים לאנשים שרוצים לעבוד בתפקידים המצריכים הבנה מעמיקה בניתוח אופי. דוגמאות בולטות של מקצועות בהן בוגרי התואר משתלבים בהצלחה הן מחלקות משאבי אנוש, חברות השמה וכוח אדם ובתחום החינוך וההדרכה. לאלו המבקשים לעסוק בתחום בפן הטיפולי חשוב לציין כי לשם כך תידרשו ללימודי המשך בתואר שני בפסיכולוגיה.

היקף הלימודים

מדעי ההתנהגות נלמדים במסגרת לימודי B.A הנפרשים על גבי כ-3 שנים בממוצע. לאלו המבקשים לשלב את הלימודים עם חיי משפחה או עבודה כדאי לדעת שישנם מספר מוסדות המציעים את התכנית במתכונת לימודי ערב.

תעודות

בוגר אשר יעמוד בכל הדרישות האקדמיות ושיגיש את הסמינריונים כנדרש, יקבל תעודת תואר ראשון B.A במדעי ההתנהגות מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר.

לסיכום

לימודי מדעי ההתנהגות טומנים בחובם מגוון רחב של דיסצפלינות כשבראשן עומדים התחומים: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. תכנית הלימודים מקנה למשתתפיה כלי מחקרים יישומיים לניתוח ההתנהגות האנושית על שלל רבדיה השונים ופותחת בפניהם אפשרויות ללימודי המשך מרתקים בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ומקצועות טיפוליים נוספים ואפשרויות תעסוקה במרכזי השמה, חברות כוח אדם, אגפי משאבי אנוש ומקצועות חינוך והדרכה.

סנן מוסדות לימוד לפי איזור גיאוגרפי:

קבל מידע על תואר ראשון במדעי ההתנהגות ב-3 צעדים פשוטים

צור קשר
סמן את מוסדות הלימוד
שם:   
משפחה:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:
סמן את מוסדות הלימוד

סמן את מוסדות הלימוד בהתאם לאיזור בו תרצה ללמוד

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על תואר ראשון במדעי ההתנהגות

מדעי ההתנהגות מהווים תת תחום של מדעי החברה ושל הפסיכולוגיה, כאשר למעשה אלה משיקים גם לאנתרופולוגיה. תת תחום זה עוסק בהתנהגות בני האדם בהקשרים היסטוריים, חברתיים, פסיכולוגיים, תרבותיים ואנתרופולגיים, תוך מתן דגש לקשר בין הפרט למגמות תרבותיות ולתהליכים חברתיים. לא בכדי, אם כן, כי לימודי מדעי ההתנהגות מקיפים מגוון רחב של נושאים ונחשבים למרתקים ומעשירים. זאת ועוד, מהווים לימודים אלה גם מנוף להבנת האנושות, התרבות, החברה, הארגון, הפוליטיקה והממשל.

כיצד מתנהלים הלימודים?
לימודי מדעי ההתנהגות נלמדים במוסדות רבים להשכלה גבוהה וידועים כתחום מבוקש ופופולארי. יודגש, כי קיימים מסלולים רבים לקבלת תואר ראשון בתחום, הן חד חוגיים והן דו חוגיים (המשלבים מקצוע נוסף). במסגרת לימודי התואר, נחשפים הסטודנטים להיבטים תאורטיים וגישות יישומיות במדעי ההתנהגות במטרה להקנות לאחרונים מקצועיות, הבנה וידע מקיף בשלל נושאים, דוגמת: סוציולוגיה; פסיכולוגיה; סטטיסטיקה; התנהגות ארגונית; לימודי מחשב; אנתרופולוגיה; כלכלה; מחשב; שיטות מחקר; תיאוריות חברתיות; הגורם האנושי בארגון; הערכת עיסוקים ותפקוד עובדים; שינויים חברתיים; הדרכה ופיתוח עובדים; חקר תפקידים ואיושם; ריבוד חברתי; דיני עבודה; תורת האישיות; קרימינולוגיה; חינוך; מדעי המוח; ארגונים מורכבים; פרסום ושיווק; ניהול; והתנהגות צרכנים.

מה הלימודים נותנים לי בפועל?
מדעי ההתנהגות מקנים בסיס ידע מעשי ועיוני גם יחד, המסייע להשתלבות במגוון עיסוקים, תוך יישום כלים ותיאוריות ומתן דגש על העשרה והתפתחות אישית. כך, הכלים התאורטיים, המחקריים והטיפוליים שרוכשים הסטודנטים במהלך הלימודים מאפשרים התמודדות עם אתגרים חברתיים רבים. בפועל, עשויים בוגרי התואר לעבוד בתחום משאבי האנוש וכוח האדם, במגוון פעילויות, חברות וארגונים כגון: עסקים פרטיים; חברות גיוס והשמת כוח אדם; ארגונים במגזר הציבורי; ועוד.

מאמרים מקצועיים בנושא תואר ראשון במדעי ההתנהגות

  • למה ללמוד מדעי ההתנהגות
    למה ללמוד מדעי ההתנהגות
    מתלבטים לגבי לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות? ריכזנו עבורכם את 5 הסיבות המרכזיות ללמה כדאי לכם לבחור דווקא במסלול לימודים אקדמי זה. נוכח כל המידע המוצג בכתבה זו, אנחנו כבר השתכנענו.. ומה איתכם?...המשך
  • תואר ראשון בפסיכולוגיה
    תואר ראשון בפסיכולוגיה
    פסיכולוגיה, תחום מחקר וניתוח התנהגותו של האינדיבידואל, וכן התהליכים הפנימיים שחלים עליו. לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה נחשבים למסלול לימודים יוקרתי, נחשק ומאתגר במיוחד. רוצים לדעת עליהם עוד?...המשך
  • מה זה מדעי ההתנהגות?
    מה זה מדעי ההתנהגות?
    אם אתם מחפשים ללמוד תואר ראשון במספר תחומים מעניינים ביחד, ולקחת ידע ומידע מכל אחד מהם אז תואר ראשון במדעי ההתנהגות בהחלט התואר שמתאים לכם! הכנסו עכשיו ותדעו את כל הפרטים אודות התואר ותחומיו....המשך
  • לעשות B.A בסוציולוגיה
    לעשות B.A בסוציולוגיה
    כדיסציפלינה, שוקדת הסוציולוגיה להסביר את המבנים, התהליכים והיחסים החברתיים בין קבוצות בני אדם. מדובר במחקר החובק מגוון רחב של תחומים כגון פוליטיקה, כלכלה, הסדרים חברתיים, מוסכמות, תרבות ועוד....המשך
  • מדעי ההתנהגות לתואר ראשון
    מדעי ההתנהגות לתואר ראשון
    לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות מושתתים על גישה רב תחומית לחקר ההתנהגות והאינטראקציה של החברה האנושית ומקיפים נושאים מרתקים בתחומים דוגמת אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה וסוציולוגיה. ...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú