מכללת בינה

 

לימודי רפואה משלימה בגישה אישית

logo
הלימודים מתקיימים באשקלון וטבריה
אשקלון
טבריה
ירושלים
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס פרחי באך



מבנה הלימודים

קורס פרחי באך  
בקורס זה ילמד הסטודנט את העקרונות עליהם מבוסס הטיפול בפרחי באך.
שיטת הטיפול בפרחי באך הינה אחת משיטות הטיפול המענינות ורבות העוצמה ברפואה המשלימה. השיטה מבוססת על שימוש מושכל ב -  38 תמציות של פרחים הידועים בשמותיהם ובדרכי גידולם. הקורס הוא מרוכז, וילמדו  בו  כל תמציות הפרחים והתאמתם ע"פ אופיו ומצבו הנפשי והפיזי של המטופל.
עוד ילמדו שיטות האבחון השונות הקיימות בפרחי באך.
הלימוד ילווה בהדגמות וניתוחי מקרים יבשים וחיים בכיתה.
ב"עדן" האקדמיה לרפואה משלימה הקורס הוא קורס מרוכז במיוחד, הכולל למעשה את כל התכנים והתרגולים הנדרשים להכשרה מיטבית של הסטודנט. הקורס נילמד באופן חוויתי ומרתק במיוחד, במגמה להטמיע את הידע גם ברובד האינטואיטיבי ברמה הגבוהה ביותר.
הקורס כלול בחטיבה מיוחדת - מגמת צמחי מרפא מערביים, הכוללת מספר מקצועות המשתלבים לחטיבה משולבת ומגובשת העומדת בפני עצמה, מיחד, ומהווה נדבך חשוב והכרחי במקצוע הנטורופתיה בכלל.
רפואת הצמחים היא הרפואה העתיקה ביותר, אשר התפתחה בתרבויות שונות באופן בלתי תלוי בכל ארץ או אזור מגורים, כשהתרופות נלקחו בעיקר מהצמחים המקומיים. בני האדם למדו להעריך את סגולות המרפא של הצמחים, להשתמש בהם כדי לשמור על בריאותם וכדי לטפל בחוליים ומכאובים. הידע עבר בכל התרבויות, ממורה לתלמיד, בתי ספר נפתחו, ולימודי צמחי המרפא היו נושא מרכזי. כיום כל מטפל הוליסטי עושה שימוש בצמחי מרפא בשילוב טכניקות ריפוי נוספות.
מדע הכימיה שהתפתח ב-200 השנים האחרונות מוכיח את הידע המסורתי, ומחקרים קליניים תומכים גם הם בכוחם של הצמחים ברפואה טיפולית ומונעת. בשנות ה-30 של המאה העשרים נוסף נדבך חדש ורב עצמה לרפואת הצמחים – הריפוי בתמציות פרחים, תמציות פרחים הידועים כפרחי באך. דר' אדוארד באך ממציא ומייסד השיטה – הכיר בכך שמתח ממושך הנובע מכעס, פחד או דאגה מחליש את מערכת החיסון, והגוף עלול להיות טרף לזיהומים או מחלות. הוא אף נוכח לדעת שהתייחסותו של האדם למצב הרגשי משפיע על חומרת המחלה, ואנשים אשר סובלים מאותה מחלה, הינם בעלי קווי אישיות דומים.  עפ"י באך אין להתייחס למחלה אלא לאישיותו של האדם, שכן המחלה הנה גיבוש וביטוי של מצב רגשי של האדם. פרחי באך כוללים 38 פרחים המחולקים ל-7 קטגוריות ראשיות של מצבים רגשיים. פרחים אלה מאזנים מצבים של חוסר הרמוניה בהבטים נפשיים ורוחניים. הם משנים רגשות כמו פחד, דכדוך ושנאה והופכים אותם לאומץ, שמחה ואהבה. בטיפול בפרחי באך מטפלים בצדדים הפנימיים של המחלות בעקיפין דרך הצד האנרגטי, רגשי חיסוני. הטיפול בפרחי באך מהווה איפוא השלמה לטיפול בצמחי מרפא.

עם זאת, ניתן ללמוד קורס זה של פרחי באך בשילוב עם לימודי צמחי מרפא בלבד, או אף כקורס נפרד העומד בפני עצמו – לפי בחירת הסטודנט.

תוכנית הקורס
1. הקדמה: עקרונות שיטתו של ד"ר אדוארד באך. דרך פעולתם של הפרחים, הכנת התמציות, מינונם, אופני לקיחה שונים, תופעות לוואי והתוויות נגד של פרחי באך ובניית תוכנית טיפולית.
2. לימוד 38 התמציות והכרת התכונות לפני ואחרי הטיפול.
3. אבחון על פי תמציות באך דרך: ראיון תשאול ושפת גוף, מטוטלת, בחירה אנרגטית.
4. תרגול שיטות האבחון בכיתה וסקירת מקרים יבשים וחיים בכיתה והתאמת הפרחים.
5. מבחן סוף קורס.

 המורה היא דר' מלכה צדיק, מורה ומרפאה רבת ניסיון . 

הלימודים מתקיימים בסניף: ירושלים


תנאי קבלה



משך הלימודים

80 שעות

תעודה / הסמכה

לעומדים בדרישות הקורס בהצלחה - תינתן תעודה - מטפל בפרחי באך.

התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.