מכללת בינה

 

לימודי רפואה משלימה בגישה אישית

logo
הלימודים מתקיימים באשקלון וטבריה
אשקלון
טבריה
ירושלים
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

רפלקסולוגיה



מבנה הלימודים

רפלקסולוגיה
 
עדויות ראשונות לשימוש ברפלקסולוגיה נמצאו בתחריט ממצרים העתיקה, בו ניתן לראות עיסוי רפלקסולוגי שהתבצע כבר לפני 4000 שנה. אולם הרפלקסולוגיה המודרנית התפתחה דווקא במערב בראשית המאה. ד"ר פיצג'רלד, רופא אף אוזן גרון מארה"ב, גילה כי את הגוף חוצים מרידאנים, קווי אנרגיה הזורמים בגוף ומקשרים את כפות הרגלים עם הגוף כולו. את דרכו המשיכה יוניק אינגהם, פיזיותראפיסטית שבנתה את מפת הגוף על כפות הרגליים ע"פ חוקיות קווי אורך ורוחב.

למה רפלקסולוגיה ב"בינה"?
שיטת הוראת הרפלקסולוגיה ב"בינה" היא אישית, בכיתות קטנות (עד 15 תלמידים). בכל תהליך ההכשרה מושם דגש על מודעות אישית ועבודה בזוגות, כך שכל מטפל לעתיד חווה גם את צד המטופל. צוות מורי המגמה מתמחים בתחומים רבים ברפואה משלימה, ובדרך זו ללימודי הרפלקסולוגיה נוספים רבדים מעניינים נוספים כמו: תזונה, רפואה סינית, פרחי באך, ארומתרפיה וכו'.

מגמת רפלקסולוגיה במכללת בינה משלבת את טכניקת המגע והאבחון במטרה להגיע לרבדים העמוקים בדרכו של האדם לריפוי השלם. כפות הרגליים, המשקפות את מצבו הפיסי והנפשי של האדם, הן כלי הטיפול הרפלקסולוגי. דרך אזור צנוע זה בגוף האדם, נוכל, בסוף תהליך הכשרה, להגיע לאמיתות על האדם, אורח חייו, חסימותיו והכלים בהם יוכל להשתמש בעזרתנו בכדי לרפא עצמו.

רפלקסולוגיה מוסמך - 330 שעות לימוד
במהלך השנה הראשונה מושם הדגש על למידת המערכות הפיסיולוגיות וההיבטים ההוליסטיים המאפיינים כל מערכת. בחלק זה לומדים את מיפוי מערכות הגוף השונות על כף הרגל, וטכניקות עבודה רפלקסולוגיות. שנת א' כוללת: רפלקסולוגיה חומר תיאורטי ומעשי, רפואה מערבית, התנסות מעשית (סטאג') והחיאה.
דרישות: עמידה במבחנים עיוניים ומעשיים, נוכחות חובה בשיעורים, הגשת עבודת סיכום סטאג' בסוף השנה.
העומדים בדרישות סיום שנה א', רשאים להמשיך לשנה ב', רפלקסולוגיה בכיר.

רפלקסולוגיה בכיר - 386 שעות לימוד
מטרת שנה ב' היא לראות "חתך עומק" של המטופל כתוצר של חינוכו סביבתו אורח חייו ובחירותיו. בשנה ב' לומדים לאבחן ע"פ כפות הרגליים את מבנה האישיות המקורי של המטופל והמקומות בחייו שאינם מאפשרים לו הגשמה ובריאות. התלמידים לומדים להבדיל בין מבנה אישיות לחסימה עפ"י כף הרגל, ואף לומדים טכניקות טיפול אנרגטיות בכדי להציע למטופל מגוון פתרונות טיפול.

שנה ב' כוללת:
רפלקסולוגיה חומר תיאורטי ומעשי, רפואה מערבית, התנסות מעשית (סטאג')

דרישות שנה ב': עמידה במבחנים עיונים ומעשיים, נוכחות בכל השיעורים. כל סטודנט יידרש במהלך השנה, להתנסות בקבלת טיפולים אצל כל מטפל מוסמך או בקליניקת בינה בתנאים מועדפים. סה"כ 12 שעות טיפול. הגשת סיכום סטאז' בסוף השנה.
רפלקסולוגיה בכיר מתקדם - 410 שעות לימוד

שנה ג' כוללת:
חלק א': חמשת האלמנטים ו-12 המרידיאנים הסינים, האיברים עפ"י הרפואה הסינית, טכניקות מהרפואה סינית והשימוש בהן על כף הרגל, יציבת כפות הרגליים והטיפול בהן עפ"י הרפואה היפנית. חלק ב': השימוש במוח ימין בטכניקות קניסיולוגיות, כתיבה אינטואיטיבית, תיקשור טיפולי. דרישות שנה ג': התנסות קלינית, קורס בדיקות מעבדה.

תנאי קבלה



משך הלימודים

מבנה המגמה – תוכנית תלת שנתית - 1126 שעות לימוד

תעודה / הסמכה

סטודנטים ובוגרים אשר יעמדו בדרישות לאקדמיים בינלאומיים, יקבלו אותם בכפוף לעמידה בדרישות.

• העומדים בדרישות סיום שנה רשאים להמשיך לשנת הלימוד הבאה
• תלמידים מצטיינים יהיו זכאים להיות אסיסטנטים ולהיכנס לתוכנית הוראה (בשלבים המתקדמים)
• הלימודים עומדים בדרישות איגוד הרפלקסולוגים הישראלי
• העומדים בדרישות סיום שנה ב' זכאים לתעודת "מטפל רפלקסולוגי בכיר", מטעם איגוד הרפלקסולוגים בישראל
• העומדים בדרישות סיום שנה ג' זכאים לתעודת "מטפל רפלקסולוגי בכיר מתקדם", מטעם איגוד הרפלקסולוגים בישראל.
 

התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.