מכללת בינה

 

לימודי רפואה משלימה בגישה אישית

logo
הלימודים מתקיימים באשקלון וטבריה
אשקלון
טבריה
ירושלים
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

נטורופתיה



מבנה הלימודים

נטורופתיה
 
מגמת נטורופתיה הינה אחת משתי המגמות האינטגרטיביות העיקריות ברפואה המשלימה, הנלמדות ב"בינה" האקדמיה לרפואה משלימה. היפוקרטס שחי בימי יוון העתיקה ונחשב לאבי הרפואה המודרנית אמר משפט חשוב זה: " נפש בריאה בגוף בריא". זוהי ראיית האדם כשלמות אורגנית ללא הפרדה בין הגוף לנפש. כאן שורשיה הפילוסופיים של הרפואה הנטורופתית, אשר צמחה מתוך שיטות ריפוי טבעיות שונות שחלקם מוכרות משימוש רפואי לפני שנים רבות, בעמים ותרבויות שונות. המונח "נטורופתיה" התקבל רק בסוף המאה ה-19 וייצג גישה רפואית המדגישה את השמירה על הבריאות ומניעת מחלות, תוך כדי שימוש בחומרים ושיטות טבעיות המחזקות את כוח החיים ועובדות ביחד עם הטבע ולא כנגדו. מטרתה של הנטורופתיה היא למצוא את הגורם היסודי למחלה או הפרעה מסוימת ולטפל בו ולא בסימפטום. כוונתו של הנטורופת הינה לטפל בשורש הבעיה ולא לדכא סימפטומים שונים.
הסימפטומים הנ"ל משמשים אזהרה של הגוף, על מנת לבשר לנו שמשהו אינו כשורה וזקוק לשינוי וטיפול. הדחקת הבעיה על ידי טיפול בסימפטום בלבד, לא רק שאינה מביאה לריפוי של ממש אלא תגרום להחמרת המצב על ידי הופעת סימפטום חמור יותר לאחר מכן. מטרתה של מגמת הנטורופתיה ב"בינה" האקדמיה לרפואה משלימה היא לחנך נטורופתים על פי העקרונות הנ"ל על מנת להוציא דור חדש של מטפלים המיישמים את דבריו של היפוקרטס ומהווים אבן בניין לרפואה הטבעית- רפואת העתיד. המגמה משלבת לימודי רפואה מערבית ברמה גבוהה יחד עם גישות הוליסטיות שונות כמו: תזונה הוליסטית, הידרותרפיה, צמחי מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך,שיטות מגע שונות, רפואה סינית ועוד.

למה נטורופתיה בבינה?
"בינה" האקדמיה לרפואה משלימה הינו בית ספר לרפואה הוליסטית אשר מטרתו, בנוסף להקניית הכלים המקצועיים הנדרשים ללימוד כל מערכת המקצועות והנושאים הכלולים בנטורופתיה, לעזור לתלמידים גם להפנים את העקרונות והיסודות המאפיינים כל מקצוע ונושא. הגישה ההוליסטית היא המנחה את המוסד כולו והמורים המלמדים מהווים מודל לתלמידיהם הן בהיבט המקצועי והן באישי. מגמת נטורופתיה הנה כיום אחת משתי גולות הכותרת של "בינה", שרואה בנטורופתיה חשיבות גדולה מאוד כמייצגת עיקרית של הרפואה המשלימה ומהווה את התשובה הטובה ביותר לרפואה אנושית ובריאה יותר: רפואת היום והמחר.

תוכנית מגמת נטורופתיה ב"בינה" בנויה וערוכה בצורה מודולרית וגמישה עד כמה שניתן, לנוחיות הסטודנט. מטרת התוכנית לתת לסטודנט את מירב הידע הקונבנציונאלי וההוליסטי, אשר יעטוף את מכלול התכנים הנדרשים בתחום הרפואה המערבית והרפואה הסינית, התזונה ההוליסטית ושיטות תומכות בלימודים עיונים ולימודים חוויתיים, - ובכך להכשיר ולצייד את הסטודנט, בסוף התוכנית, ביכולת טיפולית הוליסטית ואיבחונית. ניתן לפרוס לימודים אלו על פני ארבע שנים ויותר, בהתאם ליכולת המערכת ובהתאם להכשרה איתה מגיע הסטודנט.

מכללת בינה מוכרת מעל 10 שניים ברציפות באיגוד הנטורפתים הישראלי (בשנה זו עקב שינוי הקריטריונים מצד האיגוד. המכללה נמצאת בתהליך הכרה מחדש אשר יסתיים במהרה) .

בתוכנית:
קורסים מערביים בסיסים, קורסים מערביים מתקדמים, לימודי תזונה הוליסטית, רפואה טבעית - נטורופתיה, צמחי מרפא מערביים-חד שנתי, שיטות אבחון וטיפול במגע חד שנתי – לבחירה (רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסויי), רפואה סינית-חד שנתי, התנסות הוליסטית, קורסי העשרה

דרישות לימודים:
נוכחות חובה ב-80% מהלימודים. הצלחה בכל מבחני מקצועות המגמה. הגשת עבודות לפי דרישות המורים. הגשת עבודת גמר בנטורופתיה והרצאה על הנושא. עמידה ב 250 שעות התנסות הוליסטית.

הלימודים מתקיימים בסניפים: ירושלים, אשקלון


תנאי קבלה



משך הלימודים

מבנה המגמה – תוכנית רב שנתית, 3032 שעות לימוד (מינימום)

תעודה / הסמכה

בסיום לימודי נטורופתיה בהצלחה התלמיד זכאי לקבל תעודת הסמכה כנטורופת -N.D  המוכרת מטעם ארגון הנטורופתיים בישראל.
בנוסף לכך זכאי כל סטודנט בסיום מסלול מקצועי מסוים כגון: תזונה, ארומתרפיה, צמחי מרפא ועוד לתעודה מקצועית בהתאם. לסטודנטים ובוגרים תינתן האפשרות לעמוד בדרישות לקבלת תוארים אקדמיים בינלאומיים בנטורופתיה. סטודנטים ובוגרים אשר יעמוד בדרישות, יקבלו תארים אקדמיים(ראשון, שני ושלישי) בינלאומיים בנטורופתיה.

התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.