logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודים בשלם


תכנית הלימודים לתואר ראשון (BA)* במרכז האקדמי שלם נבנתה בהשראת תכניות הלימודים הנהוגות באוניברסיטאות העילית בארצות-הברית ובאירופה, שבהן נהוג לשלב לימודי התמחות עם לימודי ליבה, המקנים השכלה רחבה במדעי הרוח, מדעי הטבע ומדעי החברה, תוך שימת דגש על קריאה מרובה והכשרה אינטנסיבית בכתיבה ובפיתוח יכולות ביטוי בעל פה. כל הסטודנטים במרכז האקדמי שלם ילמדו לימודי ליבה רחבים הכוללים את יצירות המופת המערביות (מהומרוס ואפלטון עד קפקא וּויטגנשטיין) והטקסטים המכוננים של המסורת היהודית (מהמקרא וחז”ל עד הרצל ואפלפלד), לצד קורסים בכלכלה וסוציולוגיה, פיזיקה וביולוגיה, אסלאם והגות המזרח הרחוק, מוסיקה ואמנות, חשיבה כמותית וכתיבה.
 
לאחר השנה הראשונה, שתוקדש ללימודי

הליבה, יבחרו הסטודנטים להתמחות באחד משני המסלולים הבאים: התכנית בלימודי המזרח התיכון והאסלאם או התכנית הבין-תחומית בפילוסופיה ובהגות יהודית. שתי התכניות נבנו במיוחד עבור המרכז האקדמי שלם והעיקרון המנחה אותן הוא העמקה בהיבטים התרבותיים ובקשת הדיאלוג בין מסורות וז’אנרים שונים. תכנית הלימודים בשלם שמה דגש על קריאה רחבה בטקסטים עשירים ומורכבים, הקניית כלים לחשיבה יצירתית וביקורתית, ופיתוח כישורי הכתיבה והביטוי בעל פה. לשם כך יתקיימו הלימודים, בחלקם הגדול, במסגרת קבוצות דיון קטנות שיפתחו את כושרי השכנוע, ההקשבה והדיאלוג. תכנית הלימודים המלאה מתפרסת על פני ארבע שנים.
 
חיי הסטודנטים והסגל בשלם יתנהלו במסגרת קהילתית שתפעל גם מחוץ לשעות הלימודים הרשמיות. המרצים יהיו זמינים לסטודנטים וילוו אותם גם מחוץ למסגרת הקורסים שילמדו. כל הסטודנטים ישתתפו בפעילויות של מעורבות קהילתית.
 
המחזור הראשון יחל את לימודיו באוקטובר 2013. כדי לאפשר לסטודנטים לעמוד בדרישות הגבוהות שהתכנית מציבה בפניהם יוענקו מלגות שכ”ל ומחיה נדיבות לקבוצה של עד 50 סטודנטים שיאפשרו להם להתפנות מעיסוקים אחרים ולהקדיש את מיטב זמנם ללמידה.



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.