סוג לימודים
תחום לימודים
מסלול לימודים

חפש מוסד לפי איזור ועיר

בחר איזור:

בחר עיר:

חפש מוסד לפי איזור ועיר


ימים פתוחים


  • מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:


    מיקום בארץ:
ימים פתוחים


image
מלא פרטים וקבל מידע על קורס טיפול באמצעות בעלי חיים
ליעוץ חינם התקשרו 03-6958791

קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

טיפול באמצעות בעלי חיים, תחום שידוע גם כזואותרפיה, נחשב לאחד התחומים היוקרתיים ביותר בענף הטיפולי - תחום שמשלב באופן ההרמוני ביותר בין בעלי החיים לטיפול בנפש האדם, וזאת באמצעות שימוש של המטפל ביחסים המיוחדים בין המטופל לבעל החיים - שימוש בתקשורת שביניהם לצורך ניתוח מצבו הפנימי של המטופל. התחום נשמע לכם מרתק? רוצים גם אתם לעסוק בתחום? אם כן, אז אין ספק שהגעתם למקום הנכון. פנו אל אחד מן הקורסים המוצגים מטה באמצעות דף צור הקשר ונציג יחזור אליכם תוך מספר שעות עם מידע על לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים.

לצערנו לא נמצא באינדקס ToStudy אף מכללה אשר מלמדת את מה שחיפשת

השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה

שם:   
עיר:   
טלפון:   
מייל:

-מודעה פרסומית-

קצת מידע על קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

אם אתם מחפשים לימודי תעודה בענף הטיפולי שמקנים מקצוע מבוקש במיוחד בשוק התעסוקה – כדאי בהחלט שתשקלו ברצינות רבה את לימודי מטפלים באמצעות בעלי חיים. מדובר בענף טיפולי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם, גם למול מטופלים בני שלוש וגם למול מטופלים בני הגיל השלישי. זו לא קלישאה ש"הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם" ויתרה ?כך, לא רק באמצעות כלבים ניתן לטפל בבני אדם. גם טיפולים באמצעות סוסים וארנבות למשל מוכיחים את עצמם מאוד למול אוכלוסיות מגוונות ובעיקר למול אלו שבעלי הפרעות קשב וריכוז או היפר אקטיביות. למעשה, הטיפול באמצעות בע"ח הוא שיטת טיפול ייחודית אשר באמצעות השותפים, הלוא הם בעלי החיים, מביאה לשיפורים משמעותיים מאוד בתפקוד הפיזי והנפשי של בני האדם.

במהלך הטיפול, מתקיימות פגישות ישירות בין המטופל לבין בעל החיים הרלוונטי, בליווי הצמוד של המטפל כמובן, ולמעשה, באמצעות אפיון היחסים בין המטופל לבין החיה יכול המטפל לנתח את מצבו של המטופל מבלי להיות תלויים בכושר הביטוי של המטופל. התקשורת הלא מילולית של המטופל עם החיה אומרת כמעט הכל. באמצעות טיפול שכזה, ניתן להתמודד בצורה מוצלחת עם מחסומים פנימיים שיש אצל המטופל, לא משנה מה גילו. יצויין, כי בחלק מהמקרים הטיפול הוא אישי של המטופל עם המטפל והחיה, ובחלק אחר מהמקרים מדובר בטיפול קבוצתי. השם הנרדף והשגור לתחום הטיפול באמצעות בעלי חיים הוא "זואותרפיה" – אם אם אתם נתקלים במונח ולא בטוחים מה המשמעות שלו, דעו לכם שזו הכוונה. מדובר כמובן בטיפול אלטרנטיבי, שמציע שיטת טיפול טבעית ולא קונבנציונלית, אך כמו שאתם בוודאי יודעים, בשנים האחרונות תחומי הרפואה המשלימה מוכיחים את עצמם יותר ויותר ומשתכללים מידי יום ביומו.

איך אפשר להפוך למטפל באמצעות בעלי חיים?
התשובה המאוד ברורה לכך היא כמובן לימודים – כיום בישראל, אין אפשרות לעסוק בתחום התרפיה והטיפול באמצעות בעלי חיים באופן מורשה מבלי זכאות לתעודת הסמכה לכך. מדובר במתכונת לימודים יוקרתית במיוחד בעבור חובבי החיות, וכנגזרת ישירה לביקוש, מוסדות הלימוד הרשו לעצמם לעלות את תנאי הקבלה לתחום, ובצדק – מדובר בתחום עם חשיבות עליונה, שמשלב בין זואולוגיה, לבין נפש האדם, ובסופו של דבר מטפל באוכלוסיה קשה מאוד לפיצוח ומגוונת מאוד.

מה כוללים תכני הלימוד בקורס זואותרפיה?
אפשר לחלק באופן טנטטיבי את תכני הלימוד לשלושה תחומי ליבה עיקריים: התחום הראשון כולל נושאים הקשורים להיכרות עם בעלי החיים השונים כגון: ביולוגיה וזואולוגיה. התחום השני כולל את הנושאים הקשורים להיכרות עם נפש האדם: לימוד תכנים בפסיכותרפיה ובפסיכולוגיה - עקרונות בסיסיים ותאוריות בתהליכים טיפוליים באוכלוסיות שונות. התחום השלישי משלב בין שני התחומים הקודמים ומתמקד במתן הכשרה מקצועית בטיפול באמצעות בעלי חיים של פרטים או קבוצות. הלימודים מתקיימים במרבית ממסדות הלימוד בקבוצות קטנות ומשלבים ידע תאורטי שמועבר ברמה הפרונטלית לצד סדנאות מעשיות שמטרתן להכשיר את הסטודנטים לביצוע טיפול אפקטיבי המשלב את הכרת המטופל ועד סיום טיפול בהצלחה והקניית מיומנויות לעבודה מקצועית עם בעלי החיים מסוגים שונים.

איפה ניתן למצוא לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים?
לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים, בשונה מתחומי לימוד אחרים בשוק הלימודים הישראלי, לא ניתן למצוא בכל מקום בארץ ומרבית מהמועמדים לתחום זה לוקחים בחשבון שיהיה עליהם לנסוע לערים הגדולות. כמה ממוסדות הלימוד הבולטים ביותר בישראל שמציעים מסלול לימודים זה הם למשל: בית איזי שפירא שמציעים את הלימודים ברעננה, My Dog המרכז ללימודי אילוף כלבים וכלבנות שמציעים את הלימודים בשלוש שלוחות – בסביון, בבאר שבע ובחיפה, מגן דוד ירוק שמציעים את הלימודים בתל אביב והיחידה ללימודי חוץ במכללה האקדמית כינרת שמציעים את הלימודים בעמק הירדן.

קהל היעד ללימודי טיפול באמצעות בע"ח
את קהל היעד שמתאים במיוחד לתחום טיפולי זה באמצעות בעלי חיים ניתן לחלק לשלוש קבוצות מרכזיות: ראשית, הלימודים יכולים להתאים לכל אלו שמחזיקים בתואר ראשון בפסיכולוגיה ורוצים להפוך למטפלים באנשים מבלי לעבור את מסע התלאות בדרך לפסיכולוגיה קלינית (הכולל אינספור מבחנים קשים ותואר שני), וזאת בייחוד אם הם חובבי חיות. שנית, התחום יכול להתאים גם לאקדמאים ששאפו ללמוד וטרינריה אך הבינו מהר מאוד שגם מסלול זה מצריך עשור של לימודים והתמחויות, ומה לעשות שזה לא מתאים לכל אחד. שלישית, התחום יכול להתאים גם לאקדמאיים באופן כללי, שלא בהכרח מגיעים מתחומי הפסיכולוגיה או החי, אבל מאוד חובבים חיות, ושואפים למצוא תחום טיפולי מבוקש שמשלב באופן קלאסי גם את החיבה העזה שלהם לחיות.

תנאי הקבלה ללימודי טיפול באמצעות בע"ח
תנאי הקבלה בתחום לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים משתנים בין מוסדות הלימוד השונים בשוק, אך יחד עם זאת ניתן לפסוק בבטחה שמדובר בתחום לימוד יוקרתי ולכן תנאי הקבלה אליו נחשבים לקשים ביחס לממוצע. כך למשל, בחלק ממוסדות הלימוד דורשים את תנאי הקבלה הבאים: זכאות לתעודת תואר ראשון ישראלי או מחו"ל המוכר על ידי מועצה להשכלה גבוהה, רקע בסיסי בפסיכולוגיה ומדעי החיים או מעבר של ועדת קבלה למול נציגים אקדמיים מטעם מוסד הלימודים. המועמדים שבעלי תואר ראשון אך אינם מתחום פסיכולוגיה או מדעי החיים, לעיתים נדרשים לעבור קורסי השתלמות שונים וזאת בכדי להבטיח את יישור הקו ברמה ההתחלתית שלהם למול יתר התלמידים במסלול. נתון מעניין הוא שבחלק ממוסדות הלימוד, מתנים את קיום הראיון האישי בדמי הרשמה מראש – דמי ההרשמה בדרך כלל עומדים על כ-300 ש"ח.

משך הלימודים בקורס טיפול באמצעות חיות
תקופת הלימודים בתחום משתנה בין מוסדות הלימוד השונים, אך בגדול, ניתן לומר שהלימודים עומדים על כ-1500 שעות לימוד אקדמיות הכוללות גם את ההרצאות התאורטיות וגם את ההתנסות המעשית של התלמידים. ללא ספק קורס מאסיבי ורציני, אך מי שמתעניין בתחום בוודאי לא יורתע מתקופת לימודים זו.

התעודה שמוענקת בסוף הקורס
לכל אותם התלמידים שעמדו בהצלחה בכלל הדרישות שהציב מוסד הלימודים לאורך הקורס, תינתן תעודת הסמכה מטעם מוסד הלימוד שבו למדו, ופעמים רבות, תעודה זו תהיה בשיתוף של גורמים חיצוניים. גורמים חיצוניים הם בדרך כלל יוקרתיים ובולטים מאוד בענף, ובתוך כך יכולים להכלל בתי חולים ווטרינריים, בתי ספר אוניברסיטאים ללימודי וטרינריה, ארגונים של בריאות הנפש, ועוד.

אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים
לאחר סיום הקורס, הבוגרים שמחזירים בתעודת ההסמכה למקצוע הטיפול באמצעות בעלי חיים, יכולים להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, הכולל בין היתר: קופות חולים, משרד הרווחה, אגפי שיקום שונים, משרד החינוך, בתי אבות, בתי כלא, גני ילדים ופינות חי. למעשה, מהרגע שהוסמכתם אתם יכולים לעסוק בתחום גם כשכירים בכלל המקומות שצויינו קודם לכןף וגם כעצמאיים וזאת במידה ויש לכם שיתוף פעולה כלשהו עם חווה או עם גישה לחיות הנחוצות לשם קבלת הקהל בתחום. מה שכן, בנוסף לכל זה, חשוב גם לקחת בחשבון שבתחום העיסוק של הרפואה המשלימה באמצעות בעלי חיים ישנה חקיקה שמשתנה מעת לעת ולכן מומלץ מאוד להיות תמיד מעודכנים בתקנות השונות אשר נוגעות לעבודה בתחום זה.

מאמרים מקצועיים בנושא קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

  • מה זה כלבנות טיפולית?
    מה זה כלבנות טיפולית?
    כלבנות טיפולית נלמדת במספר מוסדות ברחבי הארץ ומאפשרת לרבים להגשים שתי שאיפות במכה אחת – האחת הרצון לטפל ולעזור ולזולת, והשנייה לשלב את עבודתם המקצועית עם אהבתם הרבה להולכים על ארבע....המשך
  • איפה ללמוד זואותרפיה
    איפה ללמוד זואותרפיה
    שוקלים ללמוד זואותרפיה (טיפול באמצעות בעלי חיים) אבל אין לכם מושג איפה מלמדים את התחום? ריכזנו עבורכם בכתבה זו את כל המידע אודות מתכונות הלימוד המוצעות במיטב מוסדות הלימוד בתחום. בהצלחה!...המשך
  • הכל אודות לימודי אילוף
    הכל אודות לימודי אילוף
    הכלב, חברו הטוב של האדם, פעמים רבות זקוק לאילוף נאות בכדי להמנע מפחדים מיותרים, מהרגלים אלימים, מעשיית צרכים בבית ועוד. אם אתם חובבי כלבים ורוצים להפוך את האהבה למקצוע, לימודי אילוף כלבים יעניינו אתכם...המשך
  • החיות הן הקולגות שלי
    החיות הן הקולגות שלי
    שיקום וטיפול בעזרת בעלי חיים, יכול להתבטא במספר צורות ודרכים. בבית איזי שפירא הקורס נעשה במקצועיות רבה, עם מנחים מקצועיים ביותר. בכתבה הבאה, תוכלו למצוא ראיון מרתק עם רכזת הקורס - ענת ברנע. הקליקו!...המשך

יועץ לימודים טלפוני

צריך עזרה? מלא פרטיך ונחזור אליך

ניוזלטר חינם

לקבלת דיוור בנושא לימודים, כתבות חדשות, מבצעים וימים פתוחים בחינם !!!

הירשם

יועץ לימודים טלפוני

מתעניין בלימודים או במידע נוסף

מלא פרטים ויועצינו יחזרו אליך בקרוב

callus
חיפוש מוסדות לימודים מהיר
  • קורסים ולימודי תעודה
    קורסים ולימודי תעודה

  • תואר ראשון
  • תואר שני
  • הנדסאים
  • בגרויות ומכינות
  • פסיכומטרי
חפש מוסד לימודים לפי שם
שם: משפחה: עיר: טלפון: מייל:
כניסת מפרסמים      |      אודותינו      |      תקנון ToStudy      |      מידע למפרסם      |      מפת אתר      |      ערכת פרסום      |      מחשבון ממוצע בגרויות      |      צור קשר
כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.
äâãøåú ðâéùåú