מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה העסקית של לשכת המסחר?

השאר פרטים ונציג המכללה העסקית של לשכת המסחר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo

בוגרים ממליצים

בואו להמליץ על:

המכללה העסקית של לשכת המסחר

שלום רב, שמי עדי נחמיאס, למדתי אצל אלי לוי בשנת
עדי נחמיאס

לרשימת כל הממליצים

הלימודים מתקיימים בתל אביב
תל אביב

מפת הגעה

בית לשכת המסחר
חשמונאים 84, תל אביב
המשך...

שטר המטען לא תאם לתכולת המכולות בפועל - המשלוח התעכב - במי האשם?

שטר המטען לא תאם לתכולת המכולות בפועל - המשלוח התעכב - במי האשם? / עו"ד אביגדור דורות
 
21.06.2011 
 
בימים האחרונים (30.5.11) קיבל בית משפט השלום בהרצליה את תביעתה של חברה נגד חברת השילוח הימית לפיצוי בשל נזקים שנגרמו לה עקב איחור בהגעת משלוח ימי ליעדו (תא (הרצ´) 485/05 Heatalco for Trade & Investment נ´ פריץ קומפניס ישראל טי. בע"מ).

העובדות וטענות הצדדים:
התובעת הינה חברה המאוגדת ברשות הפלסטינאית, אשר ביקשה לשלוח חלקי מפעל להרכבתו מחדש במולדובה. התובעת התקשרה, באמצעות חברת שילוח וחברת סוכני מכס, עם הנתבעת – חברת שילוח בינלאומית ועמילת מכס. התובעת תבעה פיצוי בשל נזקים שנגרמו לה עקב איחור המשלוח בכחצי שנה ובשל שחרורו טיפין טיפין ולא כמקשה אחת, אשר עלו לטענתה על סך של 50,000$, וכי יוחזר לה פיקדון אשר הופקד על ידה אצל הנתבעת בסך 88,000 ₪.
התובעת טענה כי המשלוח הגיע לנמל לפי התכנון, אולם הוא עוכב זמן רב על ידי הנתבעת אשר נהגה בו, ובפרט בשטר המטען, ברשלנות רבה.
הנתבעת הגישה תביעה שכנגד וטענה כי העיכוב נגרם בשל 2 גורמים – האחד הוא חוסר שיתוף פעולה של מקבל המשלוח במולדובה, והשני הוא הליכים שנפתחו על ידי הרשויות ברוסיה עקב חוסר התאמה בין המוצהר בשטר המטען לבין תכולת המכולות בפועל. הנתבעת טענה ששני הגורמים הללו הינם באשמת התובעת, וכי לא רק שלכן היא אינה צריכה לפצותה בשל נזקיה, אלא כי היא רשאית לחלט את הפיקדון אשר הופקד אצלה לכיסוי העלויות שנגרמו לה בשל העיכוב (שכ"ט לעו"ד ברוסיה לטיפול בהליכים, וכו´).
 
פסק דינו של בית המשפט
בית המשפט קבע כי אכן שטר המטען שהוצא היה שגוי, ולא פירט באופן הראוי את תכולת המכולות. בית המשפט קבע כי הסיבה לכך, הייתה שהתובעת ושלוחותיה פירטו את תכולת המכולות באופן כולל – ולא רשמו פירוט פר מכולה. יחד עם זאת, בית המשפט קבע כי חברת השילוח אשר לה ניסיון רב בתחום, הייתה צריכה להבחין בטעות זו ולדרוש מהתובעת לתקן את פירוט המכולות. על כן, הטיל בית המשפט 70% מהאחריות על חברת השילוח הימי ו- 30% מהאחריות על הלקוח – התובעת. חברת השילוח נמצאה אחראית לשחרור המשלוח טיפין טיפין בניגוד להוראות התובעת, ונקבע כי שיקול הדעת שהפעילה היה שגוי כאשר סטתה מהוראותיה ולא ידעה אותה בזמן אמת בהתפתחות העניינים. אולם, התובעת לא הוכיחה כראוי את הנזקים שלטענתה נגרמו לה, ועל כן בית המשפט פנה לבחון את דרישתה כי יושב לה הפקדון שהופקד בידי הנתבעת להבטחת השתתפותה בהוצאות האחרונה.

בית המשפט קיבל את טענת הנתבעת בתביעתה שכנגד כי אכן נגרמו לה הוצאות בשל העיכוב וההליכים המשפטיים, אולם קבע כי מדובר בהוצאות נמוכות בהרבה מכפי שטענה הנתבעת, ובכל מקרה כיוון שנקבע שהתובעת אחראית רק ב30% לעיכובים והטעויות שנגרמו – הרי שעליה לשאת רק ב30% מההוצאות שהיו לנתבעת. על כן, נקבע כי הפיקדון יושב לתובעת, למעט סך של 3,125$ אשר יהווה את חלקה של התובעת בהוצאות הנתבעת ברוסיה. בנוסף, משנתקבלה התביעה ברובה, חויבה הנתבעת בשכ"ט עו"ד לטובת התובעת בסך 15,000 ₪.
התובעת יוצגה ע"י עו"ד גיל נדל וקרן לוי חפץ, והנתבעת יוצגה ע"י עו"ד דן סלע.  

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.