מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים?

השאר פרטים ונציג המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בעמק חפר
עמק חפר

מפת הגעה

קמפוס רופין
שער 1 המכללה הטכנולוגית רופין
המשך...
strip

הנדסאי טכנולוגיות מים



מבנה הלימודים

מבנה הלימודים
הידלדלות משאבי הטבע ברחבי העולם, הביאה לפיתוח תחומי עיסוק ומחקר חדשים ובראשם מוביל תחום טכנולוגיות המים.

האפשרות של מחסור במשאב יקר זה מטרידה לא רק בישראל היבשה כי אם את העולם כולו. תחום טכנולוגיות המים שייך לעולם התשתיות ההנדסיות (הנדסה אזרחית). זהו מקצוע המתאים לאוהבי סביבה וטכנולוגיה, המשלב הבנה טכנולוגית מעמיקה, עם מיומנויות תפעול מערכות ממוחשבות חדשניות ועם עבודת שטח.

מטרתו של מסלול הנדסאי טכנולוגיות מים היא הכשרה מקצועית של כוח אדם מיומן בתחומים מגוונים כמו: תכנון ותפעול מערכות אספקת מים, איכות מים, התפלה, מקורות מים טבעיים, טיפול בשפכים, מחשוב ובקרה ועוד. בתום הלימודים משתלבים הבוגרים בשוק העבודה במגזר הציבורי, בחברות העוסקות ביצור מערכות הנדסיות הקשורות בתחום המים, בחברות קבלניות העוסקות בתחומי תשתיות קרקע ומים, במגזר החקלאי ובמשרדי תכנון העוסקים בהנדסת קרקע, הנדסת מים, תשתיות, הנדסה חקלאית והנדסה סביבתית.

צוות המרצים הינו מבכירי אנשי המים והקרקע בארץ המביא ניסיון מחברות מובילות מהתעשייה וממשרדי התכנון המובילים בתחום התשתיות ההנדסיות.

תכנית הלימודים לתואר הנדסאי טכנולוגיות מים
תכנית הלימודים כוללת לימודי מבואות (מתמטיקה, סטטיסטיקה, כימיה כללית, כימיה אורגנית, פיזיקה, חשמל, יישומי מחשב, כתיבה מדעית ועוד) ולימודי המשך המחולקים לשתי תת התמחויות: קרקע ומים, טכנולוגיות מים.

במסגרת ההתמחות הייחודית של המגמה בתחום הקרקע והמים נלמדים קורסים רבים (פיזיקה של הקרקע, גיאודזיה, השקיה, הידרולוגיה, שימור קרקע, איגום, ניקוז עילי ותת קרקעי, מי תהום ועוד). המאפשרים לבוגרים להשתלב בחברות העוסקות בהשקיה, תכנון וביצוע ניקוז, משרדי תכנון, ובגופים ציבוריים כמו קק”ל, רשויות ניקוז, חברה להגנת הטבע ועוד.

ההתמחות בטכנולוגיות מים מכשירה סטודנטים במגזר הטכנולוגי של תחום המים. במסגרת המסלול הסטודנטים נח
שפים למגוון תחומים (כימיה ומיקרוביולוגיה של מים, תברואה ואיכות מים, הידראוליקה, סינון, פיקוד הידראולי, התפלה, טיפול בשפכים, ועוד) המאפשרים להם להשתלב במהירות בחברות העוסקות בתחום הטיפול בשפכים, מתקני התפלה, תכנון מערכות טיפול ואספקת מים, ובגופים ציבוריים כמו משרד הבריאות, מקורות, תאגידי מים ועוד.

כמו כן, במסגרת מסלול הלימודים נלמדים קורסים ייעודיים בתוכנות ArcGIS ו- AutoCAD שהינן מהתוכנות המתקדמות בשוק לתכנון תשתיות הנדסיות בתחומי הקרקע והמים (תשתיות מים, ניקוז, תיעול, ניתוח הידרולוגי, תכנון מאגרים וכד’).

במהלך הלימודים הסטודנטים נבחנים במבחנים חיצוניים (ארציים)

תעודת הסמכה מטעם משרד הבריאות:
במהלך הלימודים משתתפים הסטודנטים בקורסים המקנים לבוגרים בהצלחה תעודות הסמכה של משרד הבריאות- מתקיני מז”ח (מונע זרימה חוזרת), דוגמי מים.



 


תנאי קבלה


1. מועמדים ללימודים נדרשים לעמוד באחד מתנאי הקבלה הבאים:
 - בגרות מלאה-

- בגרות חלקית הכוללת 3 יחידות לימוד במתמטיקה, 3 יחידות לימוד באנגלית ו-2 יחידות לימוד בעברית (ספרות/הבעה/חיבור) בציונים חיוביים

- תעודת מכינה טכנולוגית (קדם הנדסאים)

 - תעודת מכינה אקדמית הכוללת-
מתמטיקה – 200 שעות לימוד, אנגלית – 200 שעות לימוד
הבעה עברית – 100 שעות לימוד (*)

  *במקרים בהם נלמד מקצוע אוריינות אקדמית ולא עברית נדרש לצרף תכנית לימודים לבדיקתנו. מסיימי המכינה חייבים ב-12 שנות לימוד מאושר ע”י משרד החינוך.

- מועמד שגילו 35 שנים ומעלה, פטור מתנאי הקבלה שהוזכרו לעיל. המועמד חייב בתעודה המוכיחה 12 שנות לימוד מטעם משרד החינוך.

2. מבחן תיל – מבחן פסיכוטכני מבחן התאמה למגמה הכרוך בתשלום נוסף.

3. מועמד שחסר לו מקצוע אחד מתנאי הקבלה (מתמטיקה, אנגלית, עברית), תיבדק קבלתו ללימודים בבית הספר להנדסאים. קבלתו מותנית בהשלמת המקצוע החסר עד סוף שנת הלימודים הראשונה; הסטודנט לא יוכל להמשיך לשנה ב’ אם לא ישלים את המקצוע החסר. 

מכינות קיץ
כחודש לפני תחילת הלימודים תערך מכינה מקצועית מצומצמת של כשבוע, בסופה מבחן/עבודת הערכה. יש לעבור בציון 55 ומעלה את הערכה שתתבצע על סמך החומרים שילמדו בה.
המעבר משנה א' לשנה ב' מותנה במילוי החובות האקדמיות במגמה.*
הקבלה ללימודים מותנית בסיום הסדר התשלום למכללה*
*יש להתעדכן בדרישות מה”ט מעת לעת.
*פתיחת מגמות הלימוד מותנית במספר הנרשמים.


משך הלימודים

הלימודים נמשכים 4 סמסטרים

תעודה / הסמכה


תעודה/הסמכה
סטודנטים שיסיימו בהצלחה ויעמדו בכל דרישות מסלול הלימודים, יהיו זכאים לקבלת דיפלומת הנדסאי מטעם מה"ט.


התמחות

התמחות
בתחילת הסמסטר השלישי מתחילים הסטודנטים לבצע את פרויקט הגמר, המביא לידי ביטוי את היכולות והכישורים אותם רכשו במסגרת הלימודים. הפרויקט מאפשר לסטודנטים להתנסות בלימוד, בתכנון ולעתים אף בביצוע של מערך אמיתי.
ניתן להמיר את פרויקט הגמר בביצוע התמחות מעשית (סטאז’) המאפשרת לסטודנטים הכרות עם שוק העבודה בתחום המים וצבירת נסיון מעשי.


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.