אלון קירה

 

בית ספר לצילום

logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב, באר שבע וקיבוץ יזרעאל
באר שבע
עפולה
תל אביב

מפת הגעה

באר שבע
באר שבע, יד ושם 6
המשך...
קיבוץ יזרעאל
קיבוץ יזרעאל, עמק יזרעאל
המשך...
תל אביב
תל אביב, שדרות יהודית 3
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס תאורה מעשית (מתקיים בתל אביב)



מבנה הלימודים

קורס תאורה מעשית

שעת הצילום, כיוון האור, עונות השנה ותנאי מזג האוויר הם כולם מרכיבים משמעותיים מאד בהבנת האור, המשפיע כל כך על אופי ואיכות הצילומים שלנו. נתונים אלה אינם באמת בשליטתנו, אך עלינו לדעת כיצד לנצל אותם לטובתנו ולעשות בהם שימוש יצירתי במהלך הצילום.
אם הבנת האור היא מרכיב חשוב, שכל צלם צריך לסגל לעצמו בכדי להיות צלם טוב יותר. שליטה מעשית באור היא כבר קפיצה משמעותית קדימה, בדרך למקצוענות.
התאורה המעשית מאפשרת לנו לצלם בכל מזג אויר ובכל שעה משעות היממה, ולהגיע לתוצאות יצירתיות ומקצועיות, תוך שהיא מנצלת את תנאי האור לטובתנו.

קורס תאורה מעשית מתקדם הוא הקורס המקיף ביותר, ששם דגש על שליטת הצלם בתנאי התאורה, באופן מעשי ויומיומי, באמצעים מינימליים ובעלות נמוכה. מטרת הקורס להקנות לצלמים יכולת שליטה בתנאי התאורה בכל מקום ומצב, ולגלות עד כמה קל ופשוט לשדרג את הצילומים שלנו, אפילו באמצעות פלאש קטן אחד!

במהלך שבעת המפגשים נלמד וניישם טכניקות שונות ליצירת תנאי תאורה אופטימליים במגוון מצבי צילום ומקומות, כגון: רחוב, מבנים, שטח, לילה, פורטרטים, מאקרו ומוצרים. בנוסף, נלמד כיצד ניתן ליצור באמצעים נגישים וביתיים אביזרים פשוטים לשליטה באור מלאכותי ובאור יום.

חמישה מתוך שבעת המפגשים הם מפגשי צילום, בהם נתרגל את הטכניקות שנלמדו בכיתה. בכל המפגשים המשתתפים יתנסו במגוון רחב של ציוד תאורה, והפניות לרכישת מוצרים יעילים במחירים זולים ביותר (ניתן אף לבצע רכישה מרוכזת לפני ובמהלך הקורס).
זהו קורס מתקדם ברמה הגבוהה ביותר, שבמהלכו ולאחריו, תוכלו לשלוט בטכניקות הצילומיות ובכיוון האור למצב הרצוי בכל מצב מצוי!
 
הקורס כולל 7 מפגשים – פירוט ותוכן הקורס: 

  • שעור כיתה 1: הקדמה, הכרת עקרונות התאורה ועבודה עם המבזק
    בתחילת השיעור נלמד להבין את עקרונות התאורה, תוך הדגמה של שימוש במקור אור אחד, שניים, שלושה ואף יותר.בהמשך נסקור את הדרכים השונות להפעלת המבזק שלכם ידנית, על המצלמה ובמרחק ממנה.  נכיר אמצעים מקצועיים ואלטרנטיבות DIY לשליטה על האור ונלמד איך להכין אותם לבד. נכיר עזרים שמפזרים, או מרכזים את אור המבזק. נבין את ההבדל בין אור רך לאור קונטרסטי ונלמד כיצד לשלב ביניהם. נציג שיטות מעשיות לשליטה בגווני האור ושילובן בתנאי תאורה משתנים. 
  • שעור מעשי 1: צילום פורטרטים במקום סגור
     בשיעור זה נלמד כיצד לצלם עם מספר מבזקים, ללא שימוש באור סביבתי.  מרבית השיעור יוקדש לתרגול צילום פורטרט בעזרת דוגמניות (כל 3-4 תלמידים יבנו סט משלהם) בבית הספר. השיעור יכלול חזרה על כל החומר התיאורטי שנלמד עד כה ותרגול אביזרי התאורה השונים. 
  • שעור מעשי 2: שילוב המבזק ומקורות אור חיצוניים (מבנה נטוש)
    במפגש זה נתרגל במבנה בשטח את שנלמד בשיעור הקודם. לשם כך נעזר במבזקים ניידים, רפלקטורים ועזרים נוספים לריכוך האור. בשיעור נתחלק לצוותים בהם נצלם דוגמניות, אך גם אחד את השני וכן נתרגל את תפקיד עוזר הצלם/תאורן.
  • שעור כיתה 2: ביקורת עבודות והכנה לצילומי חוץ ולילה
    בחלקו הראשון של השיעור תיערך ביקורת על העבודות מהשיעור הקודם. חלקו השני של השיעור יוקדש להכנה לצילומי הלילה, תוך צפייה בדוגמאות המשלבות בין תאורה טבעית ומלאכותית, במטרה להפיק תמונות דרמטיות ומעניינות הרבה יותר. 
  • שעור מעשי 3: צילומי לילה ודמדומים בעזרת מבזק
    בשיעור זה נלמד כיצד ניתן לשלב בין תאורת מבזקים ותאורת רחוב לילית. נתנסה בצילום דוגמניות ברחוב עירוני בקבוצות קטנות (3-4 תלמידים בקבוצה). בתחילת השיעור נצלם בעזרת האור היפהפה של הדמדומים (MAJIC HOUR) ואח"כ נמשיך בהדרגתיות לצלם אל תוך הלילה היורד.
  • שעור כיתה 3: ביקורת עבודות וצילום בקטן
    בחלקו הראשון של השיעור תיערך ביקורת עבודות על צילומי השטח האחרונים. לאחריה תיערך הכנה לקראת התרגיל המסכם של הקורס: צילום קונספטואלי של מוצרים. בסוף השיעור יעברו התלמידים התנסות בצילומי טיפות ועשן.
  • שעור מעשי 4: צילום מוצרים 
    צילום קונספטואלי בעזרת מבזקים. במהלך השבוע תכין כל קבוצה מספר מוצרים וחפצים, שישמשו לבניית הקונספט של צילום המוצר שלהם. במהלך השיעור תבנה כל קבוצה סט צילום ותאורה בכיתה, תוך ליווי והדרכה אישית, במטרה להפיק תמונה מקצועית ויצירתית.
     

למה ללמוד תאורה מעשית ב"אלון קירה בית ספר לצילום"?

  • כדאי לדעת שלא כל צלם טוב הוא גם מורה צילום טוב… התלמידים בקורס צילום תאורה מעשית של אלון קירה נהנים מניסיון רב שנים של צוות המרצים בהוראת צילום.
  • את הקורס מדריכים צלמים בעלי שם עולמי וניסיון עשיר בעבודת שטח.
  • דגש רב ניתן ליחס האישי לכל תלמיד ותלמיד, תוך התייחסות לניסיון הקודם שלו, לציוד שברשותו ולקצב ההתקדמות שלו.
  • צוות ההוראה מחויב להעניק לתלמיד את מיטב הכלים וההדרכה להבנת חומר הלימוד ובמקביל ליצור קורס חוויתי ומהנה.
  • קורה שמסיבה זו או אחרת, מחסירים שעור או מפגש צילום. לתלמידים ניתנת אפשרות להשלים את החסר בקורס הבא, או באלו שיבואו אחריו, באופן חופשי.
  • על מנת לאפשר לימוד מעמיק ויחס אישי, השעורים מתקיימים בקבוצות קטנות.
  • בוגרי קורס צילום מתקדם יזכו להנחה של 10% ברישום לקורסים המקצועיים הנוספים.
     

כתובתנו: שדרות יהודית 3 תל-אביב, קומה 2

לימודי הכיתה נערכים בכיתות לימוד מאובזרות וחדישות!

אנו נמצאים סמוך לדרך מנחם בגין בת"א מול מתחם שרונה. למקום גישה נוחה ומהירה מנתיבי איילון, רכבת השלום – מגדלי עזריאלי, ועשרות קווי אוטובוס שחולפים בסמוך. אין בעיית חניה בשעות הערב!
 
 
ציוד לקורס:
מצלמה המאפשרת שליטה בצמצם ובמהירויות תריס, חצובה, מבזק (מומלץ).
 
הערה חשובה:
זהו קורס צילום מתקדם! על התלמידים להיות בעלי ניסיון קודם בצילום או בוגרי קורס יסודות הצילום.
 
הטבה לנרשמים יחד:
למשתתף שיביא עימו משתתף נוסף תינתן הנחה בגובה של 10% לשני המשתתפים.
 
שימו לב:
– מחיר הקורס אינו כולל ציוד צילום, הסעות למפגשים וכניסה לאתרים.
– עקב תנאי מזג האוויר יתכנו שינויים במיקום ובמועדי מפגשי החוץ. במקרה זה יקבע מועד חלופי להשלמת השיעור החסר.

זכרו: בכל מקרה של החמצת שעור או מפגש צילום, תוכלו להשלימו בקורסים הבאים באופן חופשי!



תנאי קבלה



משך הלימודים

הקורס כולל 7 מפגשים

שעות הלימוד:
מפגשי הלימוד נמשכים שלוש שעות. מפגשי הכיתה והסטודיו נערכים בין השעות 18:30-21:30 ומפגשי השטח נערכים בימי ו' בשעות הבוקר או בשעות הערב עפ"י נושא השיעור.


תעודה / הסמכה

בסיום הקורס תוענק למשתתפים תעודה מטעם "אלון קירה בית ספר לצילום"

התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.