מכללת שלם

 

רפואת המזרח פוגשת ביהדות

logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת שלם
ירמיהו 78 ירושלים
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי דולה (תומכת לידה) רפואית



מבנה הלימודים

לימודי דולה (תומכת לידה) רפואית

דולה היא אשת מקצוע מוסמכת התומכת באשה בתהליך הריון ובמהלך הלידה.

דולה היא אחד המקצועות העתיקים ביותר בעולמנו, וחיפוש במקורות היהודיים מגלה כי תומכות לידה היו חלק בלתי נפרד מצוות המיילדים של כל אשה עוד מקדמת דנא.

הדולה תומכת באשה ההרה ובבני משפחתה מבחינה פיסית ורגשית. היא בקיאה בכל הנושאים הקשורים בהריון, לידה וראשית ההורות ומלווה את המשפחה המתהווה מרגע ההתקשרות בינה ובין בני הזוג בתקופת ההיריון, ועד שלושה חודשים לאחר הלידה.

מחקרים שנערכו ברחבי העולם מצביעים על כך כי נשים שנתמכו בדולה במהלך ההיריון והלידה היו חרדות פחות בזמן הצירים, חוו לידות קצרות יותר, השתמשו פחות במשככי כאבים תרופתיים ונזקקו פחות לניתוחים קיסריים, לידות מכשירניות והתערבויות רפואיות וסבלו פחות מדיכאון שלאחר הלידה.

הידע הנרכש בקורס זה משלב בין כלים של מעולם הרפואה המערבית לשיטות מעולם הרפואה המשלימה. מכללת שלם היחידה שמציעה לימודים תוך שיתוף פעולה הדוק עם בית חולים, החומר הנילמד מורכב בחלקו הגדול ממידע רפואי הנמסר מפי רופאים ידועי שם.


לימודי דולה (תומכת לידה) רפואית- נושאי הלימוד: 

תהליך הלידה והכוחות הפועלים, מעקב הריון,, תלונות שכיחות בהריון ונשימות, הורמונים בלידה , טראומה בלידה, סיבוכים בהריון , עיסוי בחדר הלידה , פיגור בגדילה תוך רחמית, רפלקסולוגיה בחדר לידה, טכניקות הרפיה והדמיה, שיאצו בחדר לידה, שיכוך כאבים על ידי סו ז'וק, ניתוח קיסרי, שיכוך כאבים בלידה, הריון מרובה עוברים, תזונה בהריון, היבטים הלכתיים, לידה מקדימה, אנטומיה ופיזיולוגיה של המערכת הנשית, שמנים ארומתיים מקדמי לידה, מעקב הריון, לידה פוסט דייט, הדרכת הנקה, התמודדות עם דכאון לאחר לידה, היבט חוקי של ניהול עסק, יעוץ של רו"ח מוסמך לניהול עסקי.

לימודי דולה (תומכת לידה) רפואית - צוות המרצים:

פרופ’ חיים יפה, מנהל מחלקת נשים ויולדות ביה”ח ביקור חולים
 דינה וינשטיין, רכזת מגמה, מילדת בכירה.M.A
ד”ר רפי פולק, אחראי חדרי לידה ביה”ח ביקור חולים
ד”ר עירית קפקא, אחראית מחלקת פוריות ביה”ח ביור חולים
 מיכל פנקלשטיין מילדת בכירה
ד”ר רימונד וינשטיין, נטרופטית, מומחית בתזונה ושמנים.

סה"כ
 276 שעות


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.