מכללת שלם

 

רפואת המזרח פוגשת ביהדות

logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת שלם
ירמיהו 78 ירושלים
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי שיאצו



מבנה הלימודים

לימודי שיאצו

שיאצו היא שיטת אבחון וטיפול באמצעות לחיצות בנקודות מפתח בגוף, שמקורה במזרח הרחוק (משמעות המילה “שיאצו” ביפנית היא לחץ- אצבע).

השיטה מתבססת על עקרונות הרפואה הסינית, המניחה כי קיימים ערוצי אנרגיה בלתי נראים, (מרידיאנים) בגוף האדם, המושפעים מן האיברים הפנימיים ומשפיעים עליהם.

קיימות טכניקות שונות לטיפול בשיאצו, אך התורה בעיקרה מתרכזת בערוצי הזרימה של האנרגיה הגופנית והנפשית העדינה הנקראת ki הנחשבת על פי הרפואה הסינית לכוח המניע של כל פעולה.

המטרה בשיטת השיאצו היא להגיע לאיזון הכוחות המפעילים את האדם ברובדי הגוף והנפש וזורמים במרכזים האנרגטיים - עיקרון המעוגן גם במקורות יהודיים הקבליים.

על פי תורה זו, כל מחלה היא מצב הנובע מחוסר איזון היוצר “חסימה” בערוץ האנרגיה (מרידיאן) או באיבר כשלהו בגוף, ומוביל להופעת סימפטומים כמו כאב, לחץ, או רפיון.

בשונה מן הגישה הטיפולית ברפואה המערבית, הגישה בשיאצו היא הוליסטית - היא מחברת בין גוף ונפש, ומטרתה לטפל בגוף כולו ולא רק בהעלמת הסימפטומים.

הטיפול בשיאצו משלב מגוון רחב של טכניקות אשר יוצרות גירויים שונים בגוף לאחר אבחון מקורו של חוסר האיזון. תהליך האבחון כולל מגע ותשאול מעמיק המאפשר למטפל ללמוד על סימפטומים שונים המאפיינים את המטופל ולקבל לגביו תמונה מלאה.

הטיפול נוגע בנקודות על פני הגוף המקבילות לצמתי כלי דם ולימפה, ביציאות עצביות או באזורים אורגניים רפלקסביים. הטיפול וכולל סדרת לחיצות, תפניות ומתיחות ברוב חלקי הגוף, במטרה לאזן את המרידיאן ולקהל את הסימפטומים הנלווים.

ההליך הטיפולי בשיאצו מבוסס על חיזוק התקשורת הרוחנית בין המטפל למטופל באמצעות המגע האנרגטי וכולל בנוסף גם הנחיות תזונה.

השיאצו, נועד לסייע בבעיות פשוטות ומורכבות כאחת כגון בעיות אורטופדיות בעמוד השדרה, בעיות פנימיות בתחומי נוירולוגיה, בעיות עיכול, גינקולוגיה, ונחשבת יעילה בטיפול בכשלים בריאותיים כגון תפקודי לב, מחלות נשימה, בעיות ראומטיות, ובבעיות במישור הנפשי כגון חרדות, אנורקסיה ובולמיה, דיכאון ועוד.

טווח השפעתה של השיטה הוא רחב ביותר והיא זוכה להכרה בקהילת הרופאים הקונבנציונאליים הממליצים לעיתים תכופות למטופליהם להסתייע בה.

 

לימודי שיאצו- נושאי הלימוד:

שנה א’
בשנה זו רוכש הסטודנט כלים המאפשרים ביצוע טיפולי שיאצו בסיסיים ברמה גבוהה קורס שיאצו בסיסי לדרגת מטפל שיאצו מוסמך, בשנה זו נלמד עקרונות שיטת מצונגה ואוהשי על פי המרדיאנים הקלסיים וירכוש כלים לבצע טיפול שיאצו לבעיות בריאות שכיחות.

בשנה זו נלמד את האינטראקציה בין רפואה סינית מערבית ושיאצו בשנה זו נלמד טכניקות נשימה, הרפיה, ריכוז, גמישות וקשב מתוך אומנות התנועה במזרח הרחוק.

שנה ב’
בשנה השניה, רוכש הסטודנט כלים המאפשרים ביצוע טיפולי שיאצו מתוך ידע נרחב נוסף בשיטות וטכניקות נוספות המשתלבות בעבודה הקלינית. עקרונות הרפואה הסינית, מפות מרדיאנים, נקודות חסימה, נקודות תפקוד להיבטים פיזיולוגיים, נקודות וטכניקות להיבטים ריגשיים, נקודות לחיצה לשחרור חסימות בגוף המעוגנות בנפש, אבחון על פי לשון ודופק, התמחות בטיפול על פי פתלוגיות מערביות לאלו מהמזרח הרחוק, התמקצעות בשטות הטיפול השונות בשיאצו.

 

לימודי שיאצו-צוות המרצים

דוויד פרי, מומחה בשיאצו טווינה, ודיקור סיני

סיגל משולם מרצה בכירה בשיאצו.

פרופ' גבריאל אמיתי

ד"ר יוני קוזלובסקי

יובל ואנסון


משך הלימודים:

שנה א'
 תאוריה וישום מעשי שיאצו, תרגול מעשי להפנמה, רפואה מערבית, אנטומיה, פיזיולוגיה, עזרה ראשונה
 343 שעות
 
שנה ב'
 קטרס שיאצו לדרגת מטפל בכיר, תאוריה ותרגול מעשי שיאצו,תרגול להפנה, פתלוגיה, התמחות קלינית.
 447 שעות
 
סה"כ
 
 790 שעות


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.