מכללת שלם

 

רפואת המזרח פוגשת ביהדות

logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת שלם
ירמיהו 78 ירושלים
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי ריפוי בצמחי מרפא



מבנה הלימודים

לימודי ריפוי בצמחי מרפא

“כל עץ מאכל פריו מאכל ועלהו לתרופה” (יחזקאל מ”ז, י”ב)

רפואת הצמחים (פיטותרפיה) משתמשת בצמחים לצורכי ריפוי, ונחשבת לרפואה העתיקה והאוניברסאלית ביותר בעולם עד עצם היום הזה.

בעבר הרחוק, צמחי מרפא היו כלי טיפולי עיקרי ברפואה. המצרים הקדמונים, הבבלים, היוונים העתיקים, הרומאים, שבטי האינקה והמאיה בדרום אמריקה ‏‎–‎‏ כולם השתמשו בצמחי מרפא.‏

תרבויות רבות בעולם עושות בצמחים, כבר מאות שנים, ככוח מרפא עיקרי וגם ברפואה היהודית תפסה רפואת הצמחים מקום מרכזי וחשוב, ושימשה את גדולי הרופאים, ובהם הרמב”ם ואסף הרופא.

רפואת הצמחים מכירה בעולם הצומח כמאגר בלתי נדלה של חומרי גלם העומדים לשירות האדם, ולפיה צמחי מרפא הגדלים בסביבת מחייתו של המטופל המתאימים ביותר לטפל בו.

היא מבוססת על מיצוי החומרים הפעילים בצמחים השונים ושימוש בהם לצרכי ריפוי. רבות מן התרופות המוכרות לנו כיום מבוססות על חומרים פעילים במקורם בצמחים.

רפואת הצמחים היא תפיסה טיפולית המשמשת למניעת מחלות ותומכת בטיפול הקונבנציונאלי במחלות כרוניות. חכמת הטיפול בצמחי מרפא טמונה בעצם שילובו בתזונה נכונה ובאורח חיים בריא ובהתאמתו לאדם, לגילו, מינו, מחלתו והסביבה בה הוא חי.

כבשיטות ריפוי אחרות בתחום הרפואה ההוליסטית, גם המטפל בצמחי מרפא אינו מדכא את תסמיני המחלה באופן אקטיבי, אלא מקנה למטופל כלים לעיצוב דרך חיים בריאה יותר כדי לסייע לגוף לרפא את עצמו.

בעת האחרונה, הוכחה יעילותם של צמחי מרפא על פני תרופות קונבנציונאליות ואנטיביוטיות במחקרים קליניים וניסיון קליני רב שנים, והיא נתמכת על ידי ידע מדעי החיים. לכן, ענקי יצרני תרופות ברחבי העולם משקיעים כיום משאבים רבים בפיתוח וייצור תרופות על המבוססות על תכונות הריפוי של צמחים שונים.

הטיפול בצמחי המרפא מסייע להעצמת כל שיטות טיפול האחרות ברפואה הוליסטית ותורם לטיפול איכותי ואפקטיבי יותר .

לימודי ריפוי בצמחי מרפא- נושאי לימוד:

מבוא להרבולוגיה ופיטותרפיה מסורתית ומודרנית.
אבני דרך בשימוש בצמחי מרפא בתרבויות השונות .
בוטניקה אזורית ועולמית. מבוא לבוטניקה וסיסטמטולוגיה.
המבנה האנטומי של הצמח :נביטה והנבטה. תורת החתימות.
שללי איסוף וגידול. הכרת שיטות ומיצוי.

 


לימודי ריפוי בצמחי מרפא- צוות המרצים:

ד"ר איתן לוי, נטורופט  רב תחומי, חבר הנהלת האגודה הישראלית לנטרופתיה ד"ר ריימונד וינשטיין

שנה א
 224 שעות
 
שנה ב
 272 שעות
 
לימודי פיזיולוגיה ואנטומיה- שנה א
 112 שעות
 
לימודי פתלוגיה- שנה ב
 112 שעות


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.