מכללת שלם

 

רפואת המזרח פוגשת ביהדות

logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת שלם
ירמיהו 78 ירושלים
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי יועצי בריאות



מבנה הלימודים

“לעולם לא יאכל אדם אלא כשהוא רעב ולא ישתה אלא כשהוא צמא” (רמב”ם, הלכות דעות, פרק ד’)

תזונה נכונה היא דרך חיים הבונה חומת חוסן בפני מחלות וכשלים גופניים ונפשיים, והשימוש בה לשם ריפוי, היא אבן היסוד ברפואה הטבעית.

כבר לפני כ- 2500 שנה דנו הפילוסופים היוונים בתפקידה החשוב של התזונה ב”שמירה על האיזון בגוף”. במאה החמישית לפנה”ס נכתב ספר בנושא זה בשם “הזנת הגוף”.

הרמב”ם , בכל כתביו הרפואיים, מדגיש את החשיבות שנודעת לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות על-ידי אורח-חיים בריא ותזונה נכונה. משנתו בנוגע לתזונה מתייחסת למספר פרמטרים שעליהם מתבססת תורת התזונה הטבעית, והם: מידת האכילה והשתייה, זמן האכילה וסוגי המאכלים המומלצים.

הגישה הטיפולית בתחום התזונה הטבעית היא שאין “מזון בריא” לכולם, וכי מה שנכון ובריא לאדם אחד, יכול להיות מזיק עבור אדם אחר. על כן בניית התפריט התזונתי היא אינדיבידואלית לכל מטופל ומתחשבת ברגישויותיו, טעמו האישי , החסרים הספציפיים בגופו וכן הלאה.

השימוש בתזונה ככלי טיפולי הוא למעשה בלתי נמנע, שכן המזון שאנו צורכים משפיע על גופינו עד לרמת התא. לכן, מרפאים רבים ברחבי העולם מסתייעים כיום בכלי התזונתי בלבד לצורך ריפוי.

מאז ועד ימינו תזונת האדם עומדת במוקד פעילות תרבותית וכלכלית רחבת היקף וכיום היא מקבלת משנה חשיבות. רבבות מחקרים מדעיים שנערכו בעשור האחרון הוכיחו כי לתזונה הנכונה השפעה מכרעת על בריאות הפיסית והנפשית של האדם. הידע הרחב העומד כיום לרשותנו בתחום זה מאפשר לנו להגדיל את סיכויינו להיות בריאים יותר, למנוע מחלות מסוימות ולהתגבר על חלק מהמחלות ביתר קלות.

כיום, ידוע כי באמצעות שורה של צעדים תזונתיים ניתן לטפל בהרבה מחלות נפוצות, כגון  דלקת מפרקים, אסתמה, טרשת עורקים, דיכאון, סוכרת יתר לחץ דם, תסמונת המעי הרגיז, מחלת הנשיקה, אקנה ועוד.

מסלול “תזונאות טבעית” במכללת “שלם” מקנה לתלמידים את אחד הכלים המרכזיים בטיפול הטבעי והוא הבניית אורח חיים בריא באמצעות הרגלי תזונה נכונים המאפשרים שיקום מערכות הגוף ובריאות טובה. בוגרי המסלול לומדים להכיר את יחסי גומלין שבין תזונת האדם ובריאותו וליישמם על מטופלים.

בוגרי לימודי תזונה שסיימו הכשרת יועצים תזונתיים, מוכרים כיועצים תזונתיים, אפשרויות השמה בבתי חולים, מרפאות, מרפאות קופת חולים, בבתי ספר, גני ילדים ומעונות, מוסדות לקשישים, ענפי המלונאות והתיירות ומוכרים על ידי האגודה הישראלית לנטרופתיה- הכרה בינלאומית בארה”ב, קנדה ואירופה.

לימודי יועצי בריאות - נושאי הלימוד:

הפיזיולוגיה והאנטומיה הגסטרונומית של מערכת העיכול, הפעילות המטבולית, אבות המזון, ויטמינים, מינרלים, סוגי המזון המצויים, רצויים, הרכבים וצרופי מזון, ונתונים מדעיים על השפעת המזון .

כלים יישומיים לארגון המטבח והתפריט האישי, יסודות הייעוץ התזונתי, האינטראקציה של תוספי המזון, ויטמינים ומינרלים . מבנה תזונתי לקשיים פתלוגיים.

התיחסות למצבים ותקופות במעגלי החיים : תינוקות, ילדים, תזונה לפני לידה, תזונה בתקופת הנקה, גיל הזהב, תזונה בתקופות מחלה, התיחסות לסוג הדם בראי התזונה.

 
לימודי יועצי בריאות - צוות המרצים:

ד"ר ראובן גילמור

ד"ר איתן לוי.

ד"ר נמונד וינשטיין.

משך הלימודים:
שנה א תזונאות, אנטומיה ופיזיולוגיה 238 שעות
שנה ב תזונה פתלוגיה התמחות 270 שעות
שנה ג תזונה פתלוגיה מתקדמת התמחות 280 שעות
סה"כ:   788 שעות


תנאי קבלה



משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.