מכללת שלם

 

רפואת המזרח פוגשת ביהדות

logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכללת שלם
ירמיהו 78 ירושלים
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי גרפולוגיה וניתוח ציורי ילדים



מבנה הלימודים

לימודי גרפולוגיה וניתוח ציורי ילדים:

גרפולוגיה היא תורה החוקרת את חקר את הקשר שבין כתב ידו של אדם לבין התנהגותו, תכונותיו ומידע נוסף הנוגע לו, ומשמשת הן לאבחון רפואי והן לאבחון תעסוקתי.

הגרפולוגיה רואה בכתב ידו של אדם ערוץ חיוני לשיקוף מבנה אשיות האדם, תכונותיו והמצב הרגשי בו הוא נמצא בנקודת ציר הזמן.

שורשיו של ניתוח כתב היד הם עתיקים ומקורם בתרבות הסינית, היוונית והרומית, ואף היהודית והנוצרית. אך גלגולה המודרני של הגרפולוגיה החל במאה השבע עשרה, עם חיבורו של אלדריסיוס פרוספר “אידאוגרפיה”.

הניסיון הראשון ליצור תיאוריה ושיטה ממשית של גרפולוגיה הגיע רק לאחר אמצע המאה ה – 19 במסגרת גל של מחקרים שניסו להוכיח קשר בין מאפיינים פיזיים של האדם, צורתו, גזעו, ומבנה גלגלתו לבין יכולותיו השכליות ותכונות אופיו.

הנחות היסוד שעליהן מבוססת הגרפולוגיה הן שתכונותיו השונות של אדם מוצאות ביטוי בכתב ידו, וכי אדם אינו יכול לשנות מרצונו את צורת כתיבתו, מבלי להותיר סימנים ניתנים לזיהוי לשינוי זה.

המנגנון להפקת תנועות הכתיבה עומד במתאם למצב מערכת העצבים המרכזית ומשתנה בהתאם לה. אות או צורת תו אינה מייצגת בהכרח תכונה מסוימת, אלא משקפת את הנסיבות שבהן מצוי הכותב, ההקשר ועוצמת הלחץ שבהם הוא נתון.

האבחון הגרפולוגי בראיה ההוליסטית מאפשר לאבחן באמצעות כתב היד מצוקות ותעוקות נפשיות, לאתרן ולהציע דרכים להתמודדות וכלים לטיפול בכשלים .

לאורך השנים התפתחו מספר שיטות של אבחון גרפולוגי. גישה אחת היא גרפולוגיה אינטגרטיבית (משולבת) הידועה גם בשם “גרפואנליזה” או “שיטת הסימנים הקבועים” או ה”שיטה הצרפתית”. התיאוריה שביסוד שיטה היא שאותיות מסוימות מקושרות לתכונות אופי מסוימות וצורות התנועות מקושרות לתכונות אישיות בהקשר זה.

גישה אחרת אשר פותחה בערך בשנת 1920 בגרמניה היא גרפולוגיה הוליסטית. לפי גישה זו, ניתן לבנות פרופיל אישיות כללי של אדם על בסיס שילוב אלמנטים שונים בכתב ידו, כמו קיטוב בין תנועות, שוליים, לחץ וריווח. גישה נוספת היא ניתוח סמלי המאפשר לבחון סמלים כהופעתם בכתב ידו של אדם.

הגרפולוגיה משמשת כיום ככלי אבחוני בתחומים שונים ומקובלת בקהיליית המשפטנים פסיכולוגים, בתחום התעסוקתי ואפילו בקרב הממסד הרפואי, מתוך הכרת עוצמת ההדדיות בין הגוף לנפש. על בסיס אותה תורה התפתחה שיטה לאבחון מצבו הנפשי של הילד באמצעות ציור, מתוך ההבנה כי ציורו של ילד משקף את מצבו הרגשי והפיזי. בשנים האחרונות קהיליית הרופאים פסיכולוגים יועצים מאבחנים מחנכים משתמשים בציור ככלי אבחוני ראשוני במעלה לפתיחת צוהר לעולמו הפנימי והמוסתר של הילד. 
 
לימודי גרפולוגיה וניתוח ציורי ילדים - נושאי הלימוד:

גרפולוגיה
עיצוב הצורה, חלוקת השטח בדף, תנועה, אזורים, ממדי האותיות, שוליים, לחץ, מהירות, חתימות ועוד.. טיפוסי אישיות, מיקום בחברה, במשפחה, השקפת עולם וגישה חברתית, נטיות ברמה הגופנית והנפשית פוטנציאל ואינטליגנציה, מוקדי מתח פיזיולוגים, אימון ותירגול יישומי מעשי בכל שלב ושלב.

אבחון ציורי ילדים
משמעות השרבוט והציורים הסכמטיים, תהליך יצירת הסמל בציור, התפתחות הציור הריאליסטי, ציורי בתים, הבעות בציור ומשמעותן, עקרון ההסתגלות, עקרון ההשלכה, עקרון ההבעה, השתלבות העקרונות בציורים, בדיקת אינטליגנציה בציורי איש, מבחן גודיש קופיץ ובאריס, מבחן מכובר, סימנים מיוחדים משמעותיים,פחדים אלימות בטחון, סמלי השטח בציורי עץ, מילון סימנים, עץ ומקצוע, ציורי היסוד במשפחה, יחסי הגומלין בין המצייר למשפחתו.

לימודי גרפולוגיה וניתוח ציורי ילדים - צוות המרצים:

שמואל ברנדויין, גרפולוג, מומחה ברמה ארצית, חבר האגודה הישראלית והאגודה האמריקאית בעל תואר מתקדם בפסיכולוגיה.

שלב א
 מקנה יכולות כתיבת דו"ח עמוד אחד
 60 שעות
 
שלב ב
 מקנה יכולות כתיבת דו"ח בן 4 עמודים
 72 שעות
 
שלב ג
 מקנה יכולות כתיבת דו"ח אבחון שלם, מושלם מההיבט המקצועי לבוגרי שלב זה יכולות וידע להור?? הגרפולוגיה
 88 שעות
 
תוספת
  ניתוח ואבחון ציורי ילדים 60 שעות

סה"כ: 280 שעות


תנאי קבלה



משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.