מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג מכון שכטר?

השאר פרטים ונציג מכון שכטר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכון שכטר - ירושלים
אברהם גרנות 4 ירושלים
המשך...
strip

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בלימודי חינוך יהודי



מבנה הלימודים

חינוך יהודי
ד"ר ברנדה בקון, יועצת אקדמית לתכנית ללימודי חינוך יהודי

ההתמודדות עם האתגר של החינוך היהודי והוראת מקורות יהודיים במדינה מודרנית מעסיקה את העם היהודי למעלה ממאה שנה. ההתמחות בלימודי חינוך יהודי כוללת לימוד סוגיות מרכזיות בהתמודדות זו כגון: זהות יהודית-ישראלית, חינוך לערכים, חזון בחינוך יהודי, תכניות לימודים ואידיאולוגיות, מגדר בחינוך יהודי, תולדות החינוך היהודי, פילוסופיה של החינוך, ועוד. המפגש והדיון בסוגיות אלו במהלך הלימודים לתואר השני בחינוך יהודי, מאפשרת לסטודנטים לקבל פרספקטיבה על אתגרים אלה ולפתח כלים להתמודד איתם.
ד"ר ברנדה בקון, יועצת אקדמית לתכנית ללימודי חינוך יהודי

ניתן ללמוד תכנית זו כתחום ראשי וגם כתחום משני.
כאשר התכנית נלמדת כתחום ראשי, התחום המשני אינו יכול להיות חינוך חברתי או משפחה וקהילה.

ניתן ללמוד לתואר שני בחינוך יהודי גם במסגרת 2 תכניות מיוחדות נוספות:
1) תכנית להוראת תרבות ישראל ומורשתו
2) תכנית מנהיגות חינוכית תל"י

בין הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית לתואר שני בחינוך יהודי:

מן החדר לבית הספר
פרופ' גיא מירון
הקורס יאיר את התהליכים המרכזיים בהתפתחות החינוך היהודי מהחדר המסורתי ועד למוסדות שונים בעידן המודרני. נדון בדמות החינוך ובתפקידו בחברה היהודית המסורתית באירופה, ברעיונות המשכילים ובפעילותם להתחדשות החינוך היהודי ובדרכי ההתמודדות של המחנכים היהודים עם אתגרי המודרנה והאמנציפציה. נקרא מקורות שיציגו תפישות חינוכיות שונות, נעסוק בהופעתם של מוסדות כמו בית הספר הקהילתי המודרני, הישיבה ובית המדרש לרבנים ונדון בהשפעת החידושים באירופה על החינוך היהודי בארצות המזרח התיכון.

המימד היהודי בחינוך הישראלי      
ד"ר ברנדה בקון
הקורס יעסוק בהתמודדות עם תכנים דתיים של המסורת היהודית אשר העסיקה הוגים, מחנכים וקובעי מדיניות החל מהיווסדו של החינוך הציוני ועד לימינו.

"בצאת ישראל ממצרים" - שיעבוד וגאולה בספרות האגדה
ד"ר תמר קדרי
יציאת מצרים היא אירוע מכונן בהתהוותו של העם היהודי ובגיבוש זהותו. קורס זה יעסוק בתקופת השיעבוד, בחבלי הגאולה וביציאת מצרים מנקודת מבטם החינוכית של חז"ל. נבחן מה היו, לדעת החכמים, הקשיים וההתמודדויות של בני התקופה וכיצד עיצבו את דמותו של היחיד בזמן של משבר ושינוי. במהלך הקורס נחשוף את פניהם של עמרם, של המיילדות העבריות ושל בת פרעה כפי שהן מצטיירות במדרש. נעקוב אחר חינוכו של משה וצמיחתו כמנהיג, הסכנות השונות שנשקפו לחייו ומעשי הניסים שהבטיחו את התממשותה של הגאולה המיוחלת.

מנהיגים ואירועים מכונני זהות בציונות ובחברה הישראלית
ד"ר חגית כהן
הקורס מפגיש את הסטודנט עם מנהיגים  מרכזיים בציונות שהובילו או שניצבו מול אירועים היסטוריים שהשפיעו על דרכם ועל מהלך תולדות העם היהודי. הצגת המנהיגים והאירועים ההיסטוריים, נותנים בידינו כלים להבנת חלק מן המסגרות ומן הערכים והנורמות המגדירים עד היום את חיינו בארץ. במהלך הקורס נבחין בין נטיות המנהיגויות השונות לתחומי הפעולה המגוונים ביניהם המדיני, הרוחני-תרבותי, המעשי והצבאי. נבחן את עמדותיהם, מעשיהם, הישגיהם וכישלונותיהם ונעמוד על תרומתם למעשה הציוני. ננתח בכל אחד מן הצמתים המרכזיים את הדילמות שמולן ניצבו המנהיגים, את השיקולים, הערכים, העקרונות והאינטרסים שהועלו, ונברר מה הכריע בהחלטתם שהובילה בהמשך לתוצאות העתיד.

תפילה במרחב החילוני
ד"ר איתן שיקלי    
בקורס נלמד להבין אילו עקרונות תיאולוגיים עומדים מאחורי מספר מתפילות הקבע בסידור התפילה, וכיצד באו הדברים לידי ביטוי בנוסח התפילה. ננסה לתאר את דמות האל כפי שהיא משתקפת אל מבעד לתפילות, ובתוך כך נתהה על מעמד המתפלל/ת. יושם דגש על מדרשי חז"ל העוסקים בתפילה ונערוך השוואה בין כמה דוגמאות של תפילות במקרא לאלו שבחשבת חז"ל. נעסוק בשאלת האסתטיקה שבתפילה ובאופן המופע של מוביל התפילה במראה ובקול. כמו כן נעסוק בשאלה כיצד מנגישים רעיונות תיאולוגיים מופשטים למחונכים במסגרות השונות.

 

פירוט התכניות המיוחדות:

1) תכנית להוראת תרבות ישראל ומורשתו
התכנית מיועדת למורים במקצועות תרבות ישראל ומורשתו המעוניינים להרחיב את תעודת ההוראה/רישיון ההוראה שלהם בתחום. למעוניינים, ניתנת האפשרות להשתתף בתכנית כחלק מהלימודים האקדמיים לתואר שני בחינוך יהודי (לפי חוזר המנכ"ל של משרד החינוך, לסטודנטים בתכנית זו יינתן החזר כספי עבור ששת קורסי החובה של תרבות ישראל). הלימודים מתקיימים במסגרת יום הלימודים מרוכז אחת לשבוע ובקבוצת עמיתים, תיבדק אפשרות להסעות. התכנית היא בשיתוף קרן תל"י ומטה תרבות ישראל ומורשתו במשרד החינוך.

2) תכנית מנהיגות חינוכית תל"י
תכנית המנהיגות החינוכית של קרן תל"י הינה מסגרת ייחודית אשר מטרתה לשלב בין עולם יהודי של ידע וערכים לבין עשייה חינוכית לפי רוח תל"י. מטרת התכנית היא להקים, להכשיר ולטפח צוותים חינוכיים מובילים ללימודי היהדות בתוך מוסדות החינוך של קרן תל"י, אשר מבינים באופן מעמיק את התפקיד שחינוך תל"י שואף למלא בחברה הישראלית. התכנית מעניקה לעמיתיה הזדמנות להרחבת אופקים בתחומי היהדות, מפגש עם מגוון היצירה התרבותית היהודית לדורותיה, פיתוח כישורי מנהיגות בחינוך יהודי וחיזוק תחושת השליחות למען העמקת החינוך היהודי בחברה הישראלית בכלל ובקהילת בית הספר בפרט. סביבת הלמידה המיוחדת בתכנית מאפשרת התפתחות, החלפת דעות, יעוץ ותמיכה. הערך המוסף לתכנית היא ההיכרות עם העיר ירושלים על רבדיה השונים, כמעצבת ומעשירה את זהותנו היהודית והישראלית. 

תכנית מנהיגות חינוכית תל"י מיועדת למנהלים, רכזים ומורים בעלי תואר ראשון. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע במשך שנתיים, בקמפוס החדש והמרווח  של מכון שכטר למדעי היהדות בירושלים. כל הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית מוכרים לצורך השלמה לתואר שני במדעי היהדות ועד כה השלימו את לימודיהם למעלה מ-200 אנשי חינוך משורות קרן תל"י.


תנאי קבלה

א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה. .
ב. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .

משך הלימודים

שנתיים זמני לימוד: לימודי יום

תעודה / הסמכה

M.A במדעי היהדות- התמחות בלימודי חינוך יהודי

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.