מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג מכון שכטר?

השאר פרטים ונציג מכון שכטר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכון שכטר - ירושלים
אברהם גרנות 4 ירושלים
המשך...
strip

תואר שני במדעי היהדות- לימודי משפחה וקהילה



מבנה הלימודים

לימודי משפחה וקהילה
ד"ר פול שרל-פוקס, יועץ אקדמי לתכנית ללימודי משפחה וקהילה

התכנית ללימודי משפחה וקהילה נועדה לקשר בין מקורות היהדות והחברה הישראלית, בין מדעי היהדות ומדעי החברה והחינוך, בין העיון למעשה ובין לקחי העבר למשימות ההווה.

המשפחה והקהילה הם שני מבני יסוד חברתיים הממלאים תפקיד מרכזי ברמה האוניברסאלית, בתרבות המערבית ובעולם היהודי בפרט. במסגרת לימודי התחום נבחן את מעמדו של הפרט אל מול מבנים אלה בפתחה של המאה ה-21 בדגש על דור האינטרנט והגלובליזציה, עידן המעמיד את מושגי הזהות הקולקטיבית המוכרים לנו במבחן.

התכנית פותחת צוהר גם אל עולם הקהילה והמשפחה היהודית. נעיין בשאלת אופיין וייחודן של הקהילה והמשפחה הישראלית והיהודית - בערכים ובהגות, במסורות ובדרכי ההתמודדות הטיפוסיות להן. עיון זה יתבסס על מגוון של מקורות החל מן המקורות היהודים הקלאסיים וכלה במקורות ישראלים ותיאוריות עכשוויות.

ניתן ללמוד תחום זה כתחום משני בלבד.

התכנית ללימודי משפחה וקהילה מוצעת לסטודנטים בתכנית מרפא, שמעוניינים לשלב לימודים לתואר שני במסגרת הכשרתם בליווי רוחני.

בין הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית ללימודי משפחה וקהילה:

קבלת החלטות
ד"ר פול שרל-פוקס
למרות התקדמותו העצומה של חקר מדעי המוח והגנטיקה בעשור האחרון נראה שעדיין רב הנסתר על הנגלה בשאלה כיצד מתקבלות החלטות על ידי בני אדם. ברור, עם זאת, שמושג הבחירה החופשית מקבל הגדרה חדשה ורחבה יותר לאור חידושי המחקר. בקורס נעיין בסוגיות בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית על מנת לרדת לעומקו של תהליך קבלת החלטות ברמת הפרט וברמת הקבוצה. נדון גם במקורות היהודיים הקלאסיים כדי להבין את גבולות העיקרון של "הכל צפוי והרשות נתונה".

הפסיכולוגיה של הזהות הישראלית 
ד"ר נורית נוביס דויטש    
בקורס זה נפעיל עקרונות ותיאוריות של הפסיכולוגיה החברתית והתרבותית על המציאות הישראלית שבתוכה אנו חיים ונתמקד בשאלת המפתח: עד כמה ניתן לצפות לפלורליזם וסובלנות בחברה הישראלית, לאור מאפייניה הפסיכולוגיים והסוציולוגיים של זהות זו. במוקד עיוננו יעמוד מושג הזהות וחלקו הראשון של הקורס יוקדש לבירור גווניו: זהות אישית, חברתית וקולקטיבית. בהמשך, נבחן מזווית פסיכולוגית מספר סוגיות המאפיינות את החוויה הישראלית ונעיין בסוגיות פסיכולוגיות של מספר אוכלוסיות מיוחדות בישראל. אחת משאלות המפתח שנשאל במהלך הקורס הינה:

מאברהם ועד רבין - מודלים של מנהיגות
ד"ר פול שרל-פוקס
ישנן דרכים שונות להנהיג קבוצה. אפשר להורות, אפשר להציע ואפשר להכריח. ללא קשר לסגנון, יש תכונות מסוימות שכל מנהיג צריך לרכוש על מנת להביא את פיקודיו למטרה הרצויה. בקורס נדון על המודלים השונים של מנהיגות ומנהיגים, נבדוק מנהיגים מעברינו המקראית ועד דורותינו ונבין מה עזר להם להגיע ליעדיהם ומה לא.

דילמות ערכיות בחיי היומיום  
ד"ר גליה גלזנר חלד
בקורס זה נשאף להתמודד עם נושא הערכים מנקודת מבט אקטואלית, כפי שהוא בא לידי ביטוי במפגש בין הפרט לחברה בת ימינו, תוך עיון בכתביהם של פסיכולוגים דוגמת שלום שוורץ, אבי שגיא, חוקרי יהדות, אנשי חינוך כמו ס' יזהר ועוד. נדון בשאלות כגון: האם הטלוויזיה משחיתה אותנו מבחינה ערכית, כיצד כדאי והאם אפשר להתמודד אתה, מה מלמדת אותנו הזמרת מדונה על ערכי היהדות? האם יש בסיס ערכי משותף למאבק לצדק חברתי בישראל ובמדינות ערב, או שתהום פעורה בין השניים? סוגיות אלו ואחרות יזמנו עיון בשאלות "גדולות" על ההבדל בין נורמות לערכים, על היותם של ערכים תלויי אישיות או חינוך, על היותו של המוסר אוניברסאלי או פרטיקולארי, יחסי או מוחלט, חינוך לערכים ועוד.

מעגל החיים היהודי   
ד"ר פול שרל-פוקס
מהלידה ועד הקבורה, יהודים מציינים כמעט כל אירוע ואירוע עם טקס הנותן מענה לצרכים פסיכולוגיים בסיסיים של תענוג, שליטה, שייכות ומשמעות. הקורס ידון בבסיס ההלכתי/מסורתי של טקסי מעבר במעגל החיים היהודי ובמשמעות שניתן להפיק מהם גם בימינו. ננסה לעמוד על דעת ההוגים והיוצרים של הדורות הקודמים על מנת ליצור טקסים חדשים שיתייחסו לאירועים ומצבים חדשים בחיי היחיד והקהילה.


תנאי קבלה

א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה. 
ב.תלמידים החסרים רקע במעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .

משך הלימודים

שנתיים זמני לימוד: לימודי יום

תעודה / הסמכה

M.A במדעי היהדות- לימודי משפחה וקהילה

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.