מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג מכון שכטר?

השאר פרטים ונציג מכון שכטר יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בירושלים
ירושלים

מפת הגעה

מכון שכטר - ירושלים
אברהם גרנות 4 ירושלים
המשך...
strip

תואר שני במדעי היהדות- התמחות בתולדות עם ישראל



מבנה הלימודים

תולדות עם ישראל
ד"ר ג'ורג סברן, יועץ אקדמי לתואר שני בתולדות עם ישראל

לימודי תולדות עם ישראל מבוססים על שילוב בין היכרות עם המקורות וספרות המחקר בתחום לליבון בעיות יסוד הנוגעות לקיום היהודי בעבר ובהווה. הסטודנטים נחשפים למגוון גישות – מסורתיות וחדשניות – ביחס לדרכי ייצוגו של העבר היהודי ומעת לעת גם לשיח המחקרי ההיסטורי הרחב יותר שמסייע לתת הקשר לדיון. מטרה מרכזית של הלימודים בתחום היא להציג את המחקר ההיסטורי של התקופות השונות, כמו את הזיכרון ההיסטורי בחברה בת זמננו, כמתפתחים ודינמיים ולדון באופן ביקורתי בעבודותיהם של היסטוריונים בני דורות שונים.        פרופ' גיא מירון, מרצה בכיר בתולדות עם ישראל

ניתן ללמוד תכנית זו כתחום ראשי או כתחום משני.

בין הקורסים הנלמדים במסגרת התכנית ללימודי תולדות עם ישראל:

מבוא לתולדות עם ישראל בתקופת המקרא 
ד"ר אמיתי ברוכי-אונא   
תולדות עם ישראל - החל מעלייתו על במת ההיסטוריה וכלה בתחילת ימי הבית השני - על הרקע התרבותי והמדיני של המזרח הקדום, יהיו הבסיס המרכזי של קורס זה. יושם בו דגש על השימוש במקורות כתובים - מקראיים וחוץ-מקראיים - תוך דיון באפשרות ללמוד מן המקורות השונים על המציאות ההיסטורית בת הזמן. הקורס בנוי ממבוא היסטורי ומתודולוגי, ולאחר מכן סקירה של תולדות עם ישראל לאורך התקופות, תוך עיון במקורות הרלוונטיים לכל תקופה.

מן החדר לבית הספר
פרופ' גיא מירון
הקורס יאיר את התהליכים המרכזיים בהתפתחות החינוך היהודי מהחדר המסורתי ועד למוסדות שונים בעידן המודרני. נדון בדמות החינוך ובתפקידו בחברה היהודית המסורתית באירופה, ברעיונות המשכילים ובפעילותם להתחדשות החינוך היהודי ובדרכי ההתמודדות של המחנכים היהודים עם אתגרי המודרנה והאמנציפציה. נקרא מקורות שיציגו תפישות חינוכיות שונות, נעסוק בהופעתם של מוסדות כמו בית הספר הקהילתי המודרני, הישיבה ובית המדרש לרבנים ונדון בהשפעת החידושים באירופה על החינוך היהודי בארצות המזרח התיכון.

האם הייתה ליהודים היסטוריה? יחסם של היהודים בימי הביניים לזמן ולמקום
ד"ר מוטי בנמלך
הקורס יעסוק במודעות לשינוי ובתפיסת ההיסטוריה של החברה היהודית בימה"ב וזאת על סמך מקורות ממגוון רחב של סוגות: סיפורים משפחתיים, אגרות תעמולה, כתבי פולמוס, אגדות מקומיות וכן גם ספרות היסטוריוגרפית. בקורס יושם דגש על בחינה השוואתית של המצב בחברה הסובבת, וכן על משמעותה של המודעות לתהליכי השינוי ולהיסטוריה מבחינת החברה היהודית אשר אירועים היסטוריים תופסים מקום מרכזי בלוח השנה שלה.

רקוויאם יהודי או רקוויאם גרמני: יהדות גרמניה בעת החדשה
פרופ' גיא מירון
יהדות גרמניה התנסתה באופן חלוצי בכמה מתופעות היסוד של המודרנה בעולם היהודי: השכלה, התבוללות, פיתוח זרמים דתיים חדשים ועוד. הקורס ידון בתופעות אלו, יבחן את משמעותן הכוללת בתולדות היהודים בעידן החדש ואף את השתקפותן בזיכרון ההיסטורי היהודי לאחר השואה. כמו כן נעסוק בהיערכותם של יהודי גרמניה אל מול האנטישמיות המודרנית ונסיים בהתייחסות לתמורות הטרגיות שחלו בחיי היהודים בגרמניה בשנותיו הראשונות של המשטר הנאצי.

קורס מיוחד:
אודסה – קייב - תל אביב: תחנות בתולדות היהודים בעת החדשה
ד"ר בת-שבע מרגלית שטרן
נחזור לזירת ההתרחשויות ההיסטוריות של היהודים במאות התשע עשרה והעשרים. הקורס מציע חוויית לימודים מיוחדת במתכונת של מחנה מחקר בן 5 ימים (4 ימים באוקראינה, יום סיור אחד בת"א) תוך שילוב בין-תחומי מרתק המשיק לתחומי דעת ההיסטוריה, אמנות, ספרות והגות. למחנה המחקר נגיעה ישירה לקורסים של העת החדשה הנלמדים במסלולים השונים במכון שכטר, והוא מאיר סוגיות מרכזיות בחיי היהודים במאה העשרים, בהן סוגיות הקשורות לתהליכי השכלה, הגירה, לאומיות והתגבשותה של זהות פוליטית, שואה והקמת מדינת ישראל. נלמד על גדולי המלומדים והסופרים הציוניים של מאות התשע עשרה והעשרים באירופה ונבקר במגוון אתרים יהודיים היסטוריים שהשפיעו על תרבותה והווייתה של החברה היהודית בארץ ישראל ולימים מדינת ישראל. מחנה המחקר מוצע כקורס בחירה לסטודנטים בכלל המסלולים במכון.


תנאי קבלה

א. בעלי תואר ראשון (B.A) עם ממוצע של 80 ומעלה. 
ב. תלמידים החסרים רקע במקצועות היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה .

משך הלימודים

M.A במדעי היהדות- התמחות בתולדות עם ישראל

תעודה / הסמכה

שנתיים

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.