logo
הלימודים מתקיימים בחיפה
חיפה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

הנחיית קבוצות בגישה הפסיכואנליטית



מבנה הלימודים

הנחיית קבוצות במושגים פסיכואנליטיים מחייבת את המנחה, בצד הידע התיאורטי, יכולת להתבונן בהתנסויותיו הרגשיות ולהפיק מהן משמעות. כיוון שהעולם הפנימי של בני האדם אינו נגיש לחושים אלא לאינטואיציה בלבד, מציע ביון להכשיר את המטפל בעיקר על ידי שכלול יכולתו להשתמש באינטואיציה, תוך התבוננות מעמיקה בעצמו ובתופעה שהוא מנסה ללמוד על אודותיה. למידה  מתוך התנסות, ("Learning From Experience")  מכוונת  אותנו לסוג ייחודי זה של ידע ומאפשרת לקבוצה ולאינדיבידואל בתוכה להתפתח.

מטרות התכנית:

האוריינטציה התיאורטית והמעשית של התכנית נשענת על התיאוריה הפסיכואנליטית ועל מושגים מעולם הנחיית קבוצות. התכנית נועדה ללמד אנשי מקצוע שכבר עוסקים בהנחיית  קבוצות, או המבקשים ללמוד  הנחיה,  התבוננות מעמיקה בתהליכים ובתכנים הקבוצתיים  והמשגתם  במונחים תיאורטיים.   

למי מיועדת התכנית
התכנית מיועדת לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול  עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה לסוגיה, ייעוץ ארגוני, ניהול משאבי אנוש וסוציולוגיה ארגונית, עובדים בתחום הקהילתי-חברתי.  התוכנית מיועדת גם לאנשים שעוסקים בהנחיית קבוצות ממקצועות אחרים ומגלים סקרנות, פתיחות ועניין בתאוריה הפסיכואנליטית. התכנית אינה מיועדת לאנשים שמטרתם רק "לקבל ארגז כלים". התוכנית מאפשרת לכל מנחה להעמיק את הבנותיו כיצד לבנות, להבין   ולהוביל  קבוצה עובדת.

לתכנית יתקבלו מועמדים לאחר ריאיון אישי בפני ועדת קבלה. תואר ראשון הכרחי. רצוי ניסיון בהנחיה או בסביבה תעסוקתית המעודדת התערבות קבוצתית.

נושאי הלימוד:

הכרות עם מושגים פסיכואנליטיים מפרויד, דרך קליין, וויניקוט, ביון ואחרים.
פיתוח הבנה ומיומנות בשימוש במושגי המפתח להבנת תהליכים קבוצתיים: העברה, העברה נגדית והזדהות השלכתית.
הבנת המכשולים והאתגרים בתהליכים אלה.
תפקידים בקבוצה, תפקיד המנחה.
חקירת המאפיינים והמושגים התיאורטיים של סביבה קבוצתית המאפשרת התפתחות, ומהן העמדות הפנימיות של המנחה והמשתתפים המאפשרות לקבוצה לעמוד במטרותיה. 
 

מבנה הקורס:

הקורס מורכב מחלק תיאורטי בן שעה וחצי ואחריו התנסות בתהליך קבוצתי. החלק התיאורטי מושתת על הרצאות פרונטאליות ועל הצגות מקרים של  המשתתפים. סילבוס מפורט יחולק למשתתפים בתחילת הקורס.



תנאי קבלה




משך הלימודים

תכנית חד-שנתית בהיקף של 152 שעות – 112 שעות הוראה ו-40 שעות פרקטיקום (הנחיית קבוצה טיפולית). המפגשים ייערכו פעם בשבוע, בין השעות 16:30-19:45.

*נתון לשינויים

ייתכנו שינויים בימי לימוד, ובמועד פתיחה.
פתיחת כל תוכנית מותנית במספר נרשמים.


תעודה / הסמכה

תעודה
למשתתפים שיעמדו בדרישות התכנית, לרבות נוכחות מלאה, תוענק תעודת גמר מטעם היחידה ללימודי המשך וללימודי חוץ, באוניברסיטת חיפה.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.