logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב
תל אביב

מפת הגעה

קמפוס תל אביב
דוד אלעזר 8 תל אביב
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

לימודי שמאות מקרקעין



מבנה הלימודים

שוק הנדל"ן, המהווה כיום את אחד הצירים המרכזיים מבחינה כלכלית-חברתית, הפך לשוק מתוחכם ומורכב, בו מעורבים הממשלה, הבנקים, חברות ביטוח, חברות בנייה, משקיעים מהארץ ומחו"ל ואזרחים מן השורה.

הממשלה מעורבת בשוק ברמות ובשלבים שונים: ברמת הבעלות (מנהל מקרקעי ישראל), ברמת התכנון (תוכניות בנין ערים), בשלב הביצוע (חברות כמו מע"צ), בשלב המימון (משכנתאות לזכאים ומענקי סיוע לאזורים שונים בארץ) ובנושא המיסוי (מסי רכוש ושבח).

הבנקים וחברות הביטוח משמשים כמקור המימון העיקרי לרוב תוכניות הבנייה והרכישה של נדל"ן. הנדל"ן משמש כמנוף עסקי לחברות וליחידים בכך שהוא משמש כבטוחה להלוואות הניתנות על ידי המוסדות הפיננסיים. 

לחברות וליחידים שוק זה משמש כאחד מגורמי הייצור החשובים ביותר. מאחר ומחירי הנדל"ן האמירו מאוד בשנים האחרונות, הופכת הקרקע לאחד השיקולים המרכזיים בבחירת מיקום המפעלים, המחסנים, החנויות והשטחים החקלאיים. כמו כן תופס מרכיב הקרקע מקום מרכזי בשווי החברות והעסקים הפעילים.

משקיעים מהארץ ומחו"ל רואים בשוק הנדל"ן כר נרחב לפעילות הן בתקופות של שגשוג והן בתקופות של מיתון.

אזרחים מן השורה מעורבים בשוק כקונים וכמוכרים של נדל"ן כמו דירות, מגרשים ובניה עצמית.

תפקידו של שמאי המקרקעין במערכת העסקית-חברתית הזו הוא לשמש מעין 'מורה נבוכים' לכל הפעילים בשוק. שמאי המקרקעין נדרש לשמש כצופה נאמן בשוק המקרקעין הדינמי, להבין את הכוחות המשפיעים עליו ולשלוט בתחומי המשפט, הכלכלה, החברה וההנדסה, על מנת שחוות דעתו ועצותיו יעזרו לכל המעורבים בשוק לשקול את צעדיהם ולקבל את ההחלטות הנכונות לגבי הנדל"ן הספציפי.

לצורך הכשרת שמאי המקרקעין, כך שיוכלו למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר, הוכנה בטכניון תכנית לימודים, המבוססת על הניסיון רב השנים בהכשרת שמאי מקרקעין (הטכניון הוא המוסד הראשון בארץ בתחום זה ); על דרישות מועצת השמאים ועל הערכה לגבי הדרישות המקצועיות שיעמדו בפני שמאי המקרקעין.

במחזורים הקרובים הטכניון יחל ללמד ע"פ תוכנית לימודי שמאות החדשה של מועצת שמאי מקרקעין אשר פורסמה בתאריך 1/2/06.  התוכנית מפורטת בהמשך.  תקנות המעבר מפורטות באתר המועצה / לשכת שמאי מקרקעין.


תנאי קבלה

תואר ראשון

משך הלימודים

משך הלימודים  כשלוש שנים (6 סמסטרים).
הלימודים יתקיימו 3 פעמים בשבוע בשעות אחה"צ ו/או ימי ו' בבוקר.
הלימודים נפתחים  פעמיים בשנה בחודשים אוקטובר/מרץ.

תעודה / הסמכה

לבוגרי התוכנית תוענק תעודת גמר של הטכניון-היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ. רישיון ממשרד המשפטים יוענק למי שעמד בכל הבחינות והשלים את תקופת ההתמחות.

התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.