מנטור – המכללה למקצועות העיצוב

 

המכללה לצילום , גרפיקה ועיצוב למדיה דיגיטלית- תלמד לעבוד!

logo

בוגרים ממליצים

בואו להמליץ על:

מנטור – המכללה למקצועות העיצוב

כבר במהלך הקורס ביצעתי מספר עבודות צילום והתחלתי
גלית אשל

לרשימת כל הממליצים

הלימודים מתקיימים ברמת גן
רמת גן

מפת הגעה

רמת גן
זבוטינסקי 1 רמת גן
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

מסלול עיצוב ופיתוח משחקים



מבנה הלימודים

עיצוב ופיתוח משחקים
המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים הינו מסלול חדשני שנועד להכשיר אנשי מקצוע בולטים לתעשיית המשחקים.
תוכנית הלימודים נבנתה בשיתוף אנשי מקצוע מהמובילים בארץ וכוללת הכשרה יישומית מקיפה בכל התחומים המרכזיים של יצירת משחקים (עיצוב, גרפיקה, תכנות וסאונד), יצירת תיק עבודות והפקה בפועל של משחקים לדסקטופ ולמובייל.
במהלך הסימסטר האחרון מתקיימים מפגשים דו-שבועיים עם בכירים בתעשיית המשחקים בארץ ומספר סיורים בחברות לעיצוב ופיתוח משחקים. המפגשים והסיורים בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל.
שימו לב: למצטיינים מובטח סטאז'.

קהל יעד
המסלול מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים - אנשים מתחומי העיצוב, התוכנה והתוכן, סטודנטים, אנשי חינוך, חיילים משוחררים וכל מי שרוצה להתמקצע בתעשיית המובייל והאינטראקטיב.

הנושאים הנלמדים
חלק 1: מכינה גרפית
- פוטושופ
- יסודות העיצוב הגרפי

חלק 2: מבוא לתעשיית המשחקים
- היסטוריה וז׳אנרים
- יחסי הכוחות בין הגורמים השונים
- טכנולוגיות בפיתוח משחקים – הכרת הכלים, טכנולוגיות ומתודולוגיות הנפוצות

חלק 3: עיצוב משחק - א'
- מבוא לעיצוב משחקים
- מה זה משחק? מה הופך משחק לכיף?
- רעיון, סיפור, דמות, עולם
- Gameplay
- אוייבים ומכשולים
- ניתוח משחקים (Deconstruct)
- כתיבת מסמכי עיצוב (GDD)

חלק 4: גרפיקה ואנימציה למשחקים
- מושגים ועקרונות עבודה
- תהליך העבודה מול המעצב הגרפי
- תאימות בין סגנון העיצוב לסיפור
- אופן בחירת עיצוב למשחק
- דמויות - מה הופך דמות למוצלחת?
-‏UX/UI - עיצוב ממשק - מקווי מתאר ועד עיצוב המראה הגרפי
- טכניקות עבודה: Frame by Frame Rigging, Tweens

חלק 5: תכנות - Unity
- הכרת ממשק המשתמש
- היכרות עם פלטפורמות שונות (iOs, Google Play, Windows ועוד)
- מצלמה וסצנה
- אובייקטים ומיקומם על המסך
- ספרייטים
- היכרות עם Scripts ו- Colliders
- אנימציה בסיסית, אנימציה מתקדמת
- פיזיקה
- תנאי הפסד וניצחון
- התממשקות ל - WEB
- UI & MENUS
- Debugging
- הטמעת סאונד
- הוצאת המשחק לחנויות השונות

חלק 6: סדנת קונספט ותסריט
- תסריטאות במשחק
- איך בונים סיפור
- דמויות - בנייה נכונה של דמות
- יצירה ועריכה של Storyboard

חלק 7: סדנת הפקה | עבודה בצוותים
- עיצוב קונספט למשחק
- בניית תכנים גרפיים ומסמכי עיצוב
- תכנון ובנייה של תכנית עבודה
- ניהול והפקה של משחק

חלק 8: עיצוב משחק - ב'
- חוקים
- Controls
- Engagement & Core Loops
- מכניקות, דינמיקות, אסטתיקות
- התקדמות, תנאי נצחון/הפסד

חלק 9: ניהול מוצר
- איך מפתחים משחק שיעשה גם כסף
- מציאת הפלטפורמה והקהל הנכונים
- ויראליות
- Retention
- ניהול משחק לאחר השקתו
- בניית קהילה

חלק 10: עיצוב סאונד
- התפתחות הסאונד במשחקים
- השפעת המוזיקה על המשחק
- יצירת סיפור דרך סאונד
- מרכיבי פס הקול במשחק
- מסמך עיצוב סאונד - הסבר, דוגמאות וניתוח מסמכים
- צורות עבודה בין מעצב המשחקים למעצב פס הקול
- סימולטור, הדגמות יצירה בכיתה

חלק 11: עיצוב משחק - ג'
- Level Design
- Virality
- מתודולוגיות עיצוב
- Retention loops
- Economies & Monetization

חלק 12: קורס לעיצוב חווית משתמש (UX)
- מבוא לחוויית משתמש
- תהליך אפיון
- ניתוח מרכיבי המשחק
- שיווק משחקים
- חוויות שמחוץ למשחק

חלק 13: פיתוח עסקי ויזמות
- התייחסות למשחק כמוצר מסחרי
- יזמות עסקית
- חקר שוק וכתיבה של מודל עסקי
- שיווק משחקים
- ויראליות
- ניהול סטודיו עצמאי (אינדי)
- שימוש במדיה חברתית ואתרי אינטרנט

חלק 14: אנליטיקות
- סוגי אנליטיקות ומערכות למשחקים
- אילו נתונים לחפש ומה הם אומרים?
- A/B testing
- Funnels

חלק 15: סדנת גיימיפיקציה
- מהי גיימיפיקציה
- דוגמאות ליישום גיימיפיקציה בשטח
- מתודולוגיות
- שימוש במנגנוני משחק
- הפסיכולוגיה של הגיימיפיקציה

חלק 16: סיורים ומפגשים
- סיורים מקצועיים בחברות וסטודיו לעיצוב ופיתוח משחקים
- סדרת מפגשים עם התעשייה
- הרצאות וכיתות אומן שבועיות עם מומחים
- כל הסיורים והמפגשים מתקיימים ‏בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים

חלק 17: פרוייקט גמר
- בניית פרויקט הגמר בצוותים – תכנון, עיצוב ופיתוח משחק בצוותים
- תהליכי הפקה – תכנון, גאנט, תעדוף, מעקב, טיפול בבעיות
- מנהל פרוייק? מול מעצב משחקים
- לחלום בגדול מול לבצע בפועל
- לדעת מתי, מה ואיך לחתוך
- Crunch Time


תנאי קבלה

מבחן התאמה.
ראיון אישי עם מנהל המגמה.
רצון ומוכנות להשקעה גם מחוץ לשעות הלימודים.
נסיון בתחום התכנות ו/או העיצוב הגרפי - יתרון.


משך הלימודים

המכינה כוללת 14 מפגשים של 3.5 שעות כל אחד
ובנוסף 21 שעות תרגול מונחה.
המסלול כולל 72 מפגשים של 5 שעות כל אחד.
סה"כ: 430 שעות לימוד ותרגול (573 שעות אקד׳).
משך הלימודים (כולל המכינה) כ- 11 חודשים.


תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.