רשת אורט

 

רשת מכללות ללימודי הנדסאים

מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג רשת אורט?

השאר פרטים ונציג רשת אורט יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב, ירושלים, כרמיאל, כפר סבא, רחובות, נתניה וקריית ביאליק,
ירושלים
כפר סבא
כרמיאל
נתניה
קרית ביאליק
רחובות
תל אביב

מפת הגעה

אורט בראודה כרמיאל
סנונית 51, כרמיאל, 2161002
המשך...
מכללת אורט קריית ביאליק
רחוב ניר עם 1, קרית ביאליק
המשך...
סניף אורט הרמלין נתניה
אזור תעשיה ספיר החדש, המחקר 2, נתניה, 4250609
המשך...
מכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב
דרך הטייסים 28, תל אביב יפו
המשך...
strip

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה התמחות מחשבים (כרמיאל, קרית ביאליק)



מבנה הלימודים

הירשמו עכשיו ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה עם התמחות במחשבים ברשת מכללות אורט!

תכנית הלימודים מעמיקה עם משתתפיה בנושאי החומרה והתוכנה ומאפשרת השתלבות במגוון תפקידי בקרה, תחזוקה, פיקוח וניהול בענפים הטכנולוגייים בישראל. התכנית מועברת כיום בסניפים אורט שבכרמיאל ובקרית ביאליק. לשינויים ועדכונים מומלץ להתעדכן מול נציגי רשת מכללות אורט.

כיצד הנדסאי אלקטרוניקה רותמים את הבנתם במחשבים?
אלקטרוניקה ומחשבים הינם שני ענפים נדרשים וחיוניים לפיתוחים טכנולוגיים. הנדסאי אלקטרוניקה המתמחים במחשבים רותמים את הבנתם הייחודית לתכנון ובקרת מערכות אלקטרוניקה מורכבות המבוססות על מחשבים. למעשה מדובר בדרך חשיבה המאפיינת כמעט את כל הפיתוחים הטכנולוגיים של ימינו.

הנדסאי אלקטרוניקה יכולים להשתלב בהצלחה במגוון גופים, מוסדות וחברות טכנולוגיות במשק המחפשים אחר אנשי מקצוע בעלי ידע והבנה מעשיים המיומנים בחשיבה הנדסית ובמציאת פתרונות לייעול ושיפור תהליכים קיימים. את ההבנה הרבה ניתן לרתום לתעשיית המזון, התרופות, מתקני מים וחשמל ועוד.

למה לבחור ברשת מכללות אורט?

  • רשת מכללות אורט מציעה קמפוסים נעימים ומזמינים הכוללים פינות לימוד וישיבה, מתקני עזר לימודיים ועוד. המכללות ממוקמות באזורים הנגישים לבאים בתחבורה ציבורית ולבאים ברכב פרטי.
  • רשת מכללות אורט מקפידה על התשתיות הלימודיות המובילות בתחומן עם מעבדות חשמל מקצועיות הכוללות מכשירי מדידה, מכשור אלקטרוניקה ותקשורת, תוכנות מחשב ייעודיות, ציוד מערכות חשמל ועוד. המטרה היא לספק לסטודנטים את הסביבה הלימודית התומכת, המקצועית והמעשית ביותר.
  • רשת מכללות אורט מקפידה על צוות מרצים אקדמי מן השורה הראשונה המגיע עם וותק עתיר שנים בהדרכה וניסיון תעסוקתי ממושך שמביא מידע עדכני והבנה מקיפה לגבי הצורך בתעשייה. בדרך זו מקבלים הסטודנטים ערך מוסף יקר ערך.

במה עובדים הנדסאי אלקטרוניקה?
את תרומתם של הנדסאי האלקטרוניקה ניתן למצוא בכל מקום והשפעתם ניכרת בחיי היום יום של כל אחד ואחת מאיתנו. בעזרת ידע הנדסי המשולב עם הכרה מעמיקה בתורת החשמל והאלקטרוניקה, לוקחים ההנדסאים חלק אינטגרלי בפיתוחם של מכשורים ומערכות מתקדמים החל מטלפונים ניידים ועד לרכיבים מתקדמים ברכבים ממונעים.

בין היתר הנדסאים יכולים להשתלב בתפקידי בקרה לבדיקות תקינות מוצרים, בתפקידי תכנון לאיפיון המוצרים והמכשורים האלקטרוניים, בדיקות מעבדה ותיקון ועוד.

מבנה ומהלך תכנית הלימודים
לימודי הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות במחשבים במכללת אורט אורכים שנתיים וזאת בהתאם למתכונת לימודי הנדסאים בישראל. חשוב לציין כי מדובר בתכנית לימודים עמוסה ורוויה בתכנים ולכן ישנה האפשרות לבחירה במתכונת לימודי ערב המאפשרת פריסה נוחה יותר ושילוב עם לימודי בוקר בימי שישי. יש לציין כי תכנית הערב אורכת 3 שנים בממוצע.

תכנית הלימודים כוללת נושאים בסיסיים חשובים דוגמת מתמטיקה גבוהה, אנגלית טכנית וסטטיסטיקה, לימודי אלקטרוניקה הכוללים את תורת החשמל, מערכות תקשורת, אלקטרוניקה תקבילית, מערכות הספק ומערכות ספרתיות ולימודים ממוקמים המאפשרים התמקצעות בדגש על מחשבים דוגמת שפות תכנות, תכנון ובקרה ממוחשבת, עיבוד אותות, תקשורת מחשבים ועוד.

לקראת השנה האחרונה ללימודים על הסטודנטים להגיש פרויקט גמר מקיף ובהנחיית מרצים בכירים. הפרויקט הסופי משקף את ידיעותיו של הסטודנט אך מאפשר גם הצצה נוספת אל האתגרים השונים אליהם נדרשים הנדסאי אלקטרוניקה במסגרתם התמחותם בענף המחשבים.

לקבלת הדיפלומה על הסטודנטים לעבור בחינות חיצוניות הנערכות על ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע. בוגרים שיצלחו את הבחינות יקבלו את התעודה עמה יוכלו להשתלב במגוון חברות וגופים שונים במשק.

פרויקט גמר
עם תום הלימודים נדרשים המועמדים להגשת פרויקט גמר מקיף המשקף את כלל הידע שצבר הסטודנט במהלך התואר. הפרויקט מלווה על-ידי מרצים בכירים ומספק התנסות מעשית, התמודדות עם אתגרים והצצה אל המשימות השונות אותן נדרשים ההנדסאים לבצע במסגרת תפקידם.


תנאי קבלה

תנאי קבלה
הקבלה עבור לימודי הנדסאי אלקטרוניקה עם התמחות במחשבים הנה זהה בין כלל תכניות ההנדסאים. על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה או לחילופין בעלי תעודת בגרות חלקית. על תעודת הבגרות החלקית לכלול 3 יחידות לימוד במתמטיקה, 3 יחידות לימוד באנגלית ו-2 יחידות לימוד בלשון והבעה.

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הבסיסיים יכולים להירשם בכל זאת בכפוף למעבר מכינה טכנולוגית קדם הנדסאית. הרישום עבור המכינה הטכנולוגית הקדם הנדסאית כפוף להצגת תעודת 12 שנות לימוד ובמהלכה לומדים המשתתפים מתמטיקה, אנגלית, לשון והבעה ומיומנויות למידה. אורכה הכולל של המכינה הטכנולוגית הינו שנה, סך הכל 2 סמסטרים.

בני 30 ומעלה שמחזיקים בתעודת 12 שנות לימוד יכולים להתקבל לתכנית הלימודים ללא מעבר מכינה טכנולוגית קדם הנדסאית. עם זאת חשוב לציין כי המכינה מאפשרת הסרת חלודה ורענון החומר הנלמד כך שהיא מומלצת גם עבור אלו שאינם זקוקים לה לצורך הקבלה.

עם תום המכינה נדרשים המשתתפים למעבר בחינות חיצוניות על ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע. בוגרים שיצלחו את הבחינות בציון 55 ומעלה יוכלו להמשיך ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות מחשבים.

קהל יעד
אם אתם בעלי אוריינטציה לעולמות המדעים וההנדסה ובו זמנית מחפשים תחומים משיקים בעולם המחשבים, אז הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה. מומלץ להגיע עם אוריינטציה קודמת למחשבים ולקחת בחשבון שמדובר בתכנית לימודים אינטנסיבית, קשה ומאתגרת במיוחד.


משך הלימודים

משך הלימודים
אורכם של לימודי הנדסאי אינו אחיד בין כלל המכללות ועומד על שנתיים במתכונת לימודי בוקר. מועמדים שאינם יכולים לשלב את המתכונת הרגילה עם חיי משפחה או קריירה קיימת יכולים לבחור במתכונת לימודי ערב האורכת 3 שנים ומאפשרת פריסה נוחה יותר. חשוב לציין כי לימודים אלו מתקיימים גם בימי שישי בבוקר.

תעודה / הסמכה

תעודות
לבוגרים שהגישו ועברו בהצלחה את פרויקט הגמר ועברו את הבחינות החיצוניות הנערכות על ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע, תוענק דיפלומת הנדסאי אלקטרוניקה עם התמחות במחשבים.

עם תעודה זו ניתן להתקבל לחברות הייטק, חברות אלקטרוניקה וחשמל, מפעלי יצרניים, מעבדות מחקר מתקדמות ועוד.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.