רשת אורט

 

רשת מכללות ללימודי הנדסאים

מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג רשת אורט?

השאר פרטים ונציג רשת אורט יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב, ירושלים, כרמיאל, כפר סבא, רחובות, נתניה וקריית ביאליק,
ירושלים
כפר סבא
כרמיאל
נתניה
קרית ביאליק
רחובות
תל אביב

מפת הגעה

אורט בראודה כרמיאל
סנונית 51, כרמיאל, 2161002
המשך...
מכללת אורט קריית ביאליק
רחוב ניר עם 1, קרית ביאליק
המשך...
סניף אורט הרמלין נתניה
אזור תעשיה ספיר החדש, המחקר 2, נתניה, 4250609
המשך...
מכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב
דרך הטייסים 28, תל אביב יפו
המשך...
strip

לימודי הנדסאי מכשור ובקרה (ירושלים)



מבנה הלימודים

לימודי הנדסאי מכשור ובקרה ברשת מכללות אורט

תכנית הלימודים נלמדת כיום בסניף ירושלים בלבד.

מכללת אורט גאה להציג את המסלול לקבלת דיפלומת הנדסאי מכשור ובקרה. תכנית לימודים זו משלבת מספר תחומים מעולמות המחשבים, התקשורת, הבקרה והאלקטרוניקה והיא מיועדת להנדסאים המעוניינים להשתלב בענף ההייטק, המחשבים והתעשייה לתפעול, בקרה, תכנון ויישום מערכות אוטומטיות. הדבר נפוץ בעיקר בתחומים תעשייתיים ויצרניים שונים בהם נעשה שימוש תכוף ברובוטים או מערכות מכניות מורכבות הכוללות חיישנים.

הנדסאי מכשור ובקרה למעשה לוקחים חלק בבקרה, הפיתוח, התכנון, היישום והפיתוח של מערכות טכנולוגיות אלו ורותמים לצורך כך את ידיעתם במתמטיקה, פיזיקה, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, המחשבים, הרובוטיקה ועוד.

למה ללמוד ברשת מכללות אורט?

  • רשת מכללות אורט מקפידה על סביבה לימודית מתקדמת הכוללת כיתות לימוד חדשניות ומעבדות טכנולוגיות המאובזרות במיטב הציוד הנדרש לצורך הבטחת התמקצעותם של הסטודנטים והכנתם לקראת השתלבות בשוק התעסוקה.
  • ברשת מכללות אורט נהנים הסטודנטים מקמפוס לימודים מזמין, נגיש ונוח, נגישות לבאים ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית ושלל עזרים לימודיים נוספים דוגמת ספרייה מתקדמת ופינות לימוד נעימות.
  • רשת מכללות אורט מקפידה על צוות מרצים בכיר בעל וותק וניסיון עתיר שנים בהדרכה ולימוד כמו גם ניסיון תעסוקתי בתעשייה. בדרך זו מקבלים הסטודנטים מידע עדכני וחשוב וערך מוסף מאנשי מקצוע המגיעים מן התחום.

מבנה ומהלך תכנית הלימודים

לימודי הנדסאי מכשור ובקרה אורכים שנתיים בהתאם למתכונת בה נלמדים כלל תארי ההנדסאי. מועמדים המבקשים לשלב את תכנית הלימודים באופן נוח יותר עם חיי עבודה או קריירה קיימת, יכולים לבחור במתכונת לימודי ערב המשולבת עם ימי שישי בבוקר. מתכונת זו מציעה פריסה נוחה יותר והיא אורכת 3 שנים.

לאורך התואר רוכשים הסטודנטים ידע מעשי ותיאורטי עם לימודי מתמטיקה, פיזיקה, סטטיסטיקה, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, תורת החשמל, מערכות חשמל אלקטרוניות מתקדמות ועוד. במהלך התואר נדרשים הסטודנטים להגשת פרויקטים נקודתיים ובמהלך השנה האחרונה להגשת פרויקט גמר מעשי מקיף המשקף את כלל ההשכלה שרכש הסטודנט לאורך התואר.

פרויקט הגמר מועבר בהנחיית מרצים בכירים ומאפשר לסטודנטים לקבל הכנה מקיפה לקראת השתלבותם בשוק העבודה כמו גם לצבור ניסיון מעשי חשוב שמשקף את האתגרים השונים עמם מתמודדים ההנדסאים.

נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי הנדסאי מכשור ובקרה במכללת אורט ניתן למנות: לימודי מבואות הכוללים מתמטיקה, אנגלית טכנית, פיזיקה וכימיה, לימודים מקצועיים הכוללים את יסודות החשמל הואלקטרוניקה, תורת החשמל, מערכות הספק, קריאת וכתיבת שרטוט טכני ולימודים ממוקדים הכוללים בקרים מתוכנתים, מערכות אוטומציה, חיישנים, הנדסה תעשייתית, מערכות אלקטרוניות, רכיבי בקרה, רובוטיקה, תכנות, מערכות ספרתיות, מערכות פיקוד ובקרה ועוד.

הלימודים הינם מעשיים ולצד ההרצאות העיוניות, רוכשים הסטודנטים ידע מעשי בכיתות מעבדה טכנולוגיות מתקדמות.

הטבות לחיילים משוחררים

חיילים משוחררים עד תום 5 שנים מיום השחרור, זכאים למימון של עד 100% משכר הלימוד לשנתיים הראשונות בתואר וזאת בכפוף להנחיות האגף והקרן לחיילים משוחררים של משרד הביטחון ובמימונה. מומלץ לבדוק זאת מול מזכירות החוג.
כמו כן, חיילים משוחררים יכולים להשתמש בפיקדון חיילים משוחררים לצורך תשלום שכר הלימוד.


תנאי קבלה

קהל יעד

לימודי הנדסאי מכשור ובקרה באורט מתאימים למי שמבקש או מבקשת לרכוש מקצוע נחשק ונדרש בעיקר בענפי התעשייה והמפעלים השונים. התחום דורש אוריינטציה טכנית אך גם זיקה לטכנולוגיה ולמחשבים.

אם אתם אנשים אנליטיים, בעלי יכולת שימת לב לפרטים שמחפשים אתגרים, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.

תנאי קבלה

הקבלה עבור לימודי הנדסאי מכשור ובקרה הינה זהה לכלל תכניות ההנדסאים ומותנית בהצגת תעודת בגרות מלאה או לחילופין הצגת תעודת בגרות חלקית הכוללת בתוכה 3 יחידות לימוד במתמטיקה, 3 יחידות לימוד בשפה האנגלית ו-2 יחידות לימוד בלשון והבעה עברית.

אם אינכם עומדים בתנאי הקבלה הבסיסיים עבור לימודי הנדסאי, ניתן להתקבל גם בכפוף למעבר מכינה טכנולוגית להנדסאים האורכת שנה ומפוקחת על ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע.

המכינה אורכת כשנה ומתחלקת ל-2 סמסטרים. לאורך המכינה לומדים המשתתפים את הנושאים מתמטיקה, אנגלית, לשון והבעה ומיומנויות למידה כשהמטרה היא ליישר קו ולהבטיח את השתלבותם של התלמידים במסגרת תואר ההנדסאי. עם תום הלימודים נדרשים המשתתפים למעבר בחינות חיצוניות הנערכות מטעם המה"ט כשהציון העובר הוא 55 ומעלה. חשוב לציין כי למכינה יתרון גדול והיא מאפשרת הסרת חלודה ורענון הידע לקראת ההשתלבות בלימודים.

הרישום למכינה כפוף בהצגת תעודת 12 שנות לימוד. אם אתם בני 30 פלוס ובעלי 12 שנות לימוד, באפשרותכם להשתלב בתואר הנדסאי מכשור ובקרה ללא מעבר המכינה. זכרו כי מומלץ לעבור אותה לצורך הסרת חלודה ורענון החומר.


משך הלימודים

משך הלימודים

תכנית הלימודים אורכת שנתיים בהתאם למתכונת לימודי הנדסאי. מועמדים המעוניינים לשלב את התכנית יחד עם עבודה קיימת או חיי משפחה יכולים לעשות זאת במסגרת מתכונת לימודי ערב המשולבים עם שישי בוקר.


תעודה / הסמכה

פרויקט גמר

במהלך השנה האחרונה ללימודים נדרשים המשתתפים להגשת פרויקט גמר מקיף הכולל את כלל נושאי הלימוד ומשקף את התקדמותם לאורך התואר. הפרויקט מועבר לצד הנחיה מטעם מרצים בכירים ומאפשר התנסות מעשית, חיזוק ההבנה בנושאי הלימוד השונים ושיקוף האתגרים השונים מולם מתמודדים הנדסאי מכשור ובקרה בתפקידם.

תעודה

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה, יגישו את פרויקט הגמר ויעברו את הבחינות הנדרשות מטעם המכון הממשלתי

להכשרות בטכנולוגיה ובמדע יקבלו דיפלומת הנדסאי מכשור ובקרה.

אפשרויות תעסוקה להנדסאי מכשור ובקרה

המערכות המכאניות השונות הלכו והפכו למורכבות יותר ויותר במרוצת השנים וכיום חברות יצרניות שונות עושות שימוש במערכות אוטומטיות לצרכים תעשייתיים המאפשרים ייצור המוני, דיוק ותפוקה בקנה מידה נרחב.
הדבר איננו מתבטא רק בתעשיות כבדות, וניתן למצוא את תחום האוטומציה ענף הטכסטיל, בתעשיית התרופות, תעשיות המזון, לוגיסטיקה ועוד. איפה אתם נכנסים לתמונה? ובכן, הנדסאי מכשור ובקרה הם אלו שמספקים את המענה המקצועי לתחזוקת, פיקוח ובקרת מכשורים אלו. מערכות שכאלו כוללות חיישנים שונים הדוגמים נתונים חשובים דוגמת לחץ אוויר, משקל וכן הלאה המאפשרים דיוק מירבי וייצור מבוסס בינה מלאכותית.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.