רשת אורט

 

רשת מכללות ללימודי הנדסאים

מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג רשת אורט?

השאר פרטים ונציג רשת אורט יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב, ירושלים, כרמיאל, כפר סבא, רחובות, נתניה וקריית ביאליק,
ירושלים
כפר סבא
כרמיאל
נתניה
קרית ביאליק
רחובות
תל אביב

מפת הגעה

אורט בראודה כרמיאל
סנונית 51, כרמיאל, 2161002
המשך...
מכללת אורט קריית ביאליק
רחוב ניר עם 1, קרית ביאליק
המשך...
סניף אורט הרמלין נתניה
אזור תעשיה ספיר החדש, המחקר 2, נתניה, 4250609
המשך...
מכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב
דרך הטייסים 28, תל אביב יפו
המשך...
strip

לימודי הנדסאי חשמל (תל אביב, ירושלים, כרמיאל, קרית ביאליק, נתניה, ורחובות)



מבנה הלימודים

ברוכים הבאים לרשת מכללות אורט, המכללה הטכנולוגית המובילה בארץ המציעה מגוון רחב של מסלולי הנדסאים בהתאמה לדרישות שוק העבודה.

כמוסד לחינוך והשכלה מציעה אורט פריסה ארצית נרחבת הכוללת מכללות להנדסאים בעלות סביבת לימוד מתקדמת וברמה גבוהה. לימודי הנדסאי חשמל נלמדים בסניפים: תל אביב, ירושלים, כרמיאל, קרית ביאליק, נתניה, כפר סבא ורחובות.
עם תעשייה משגשגת בתחומי החשמל, האלקטרוניקה הזעירה, ההייטק ועוד, תואר הנדסאי חשמל עונה על הצורך הקיים במשק הישראלי ומכשיר את בוגריו לאיוש תפקידי מפתח בתחומי הפיתוח, התכנון, הבקרה והיישום במגוון מפעלים, תעשיות וחברות בארץ.

צעד אחר צעד רוכשים הסטודנטים ידע מעשי בהתאם לתקנות חוק החשמל בישראל תוך התנסות מעשית והשתתפות בפרויקטים מעשיים שונים.

בקבלת תואר הנדסאי חשמל, מקבלים הבוגרים למעשה את היכולת להשפיע על האופן שבו אנו חווים את היומיום תוך שהם לוקחים חלק משמעותי בתפקידי פיתוח משמעותיים הכוללים:

  • ניהול בקרה
  • תכנון וייצור מערכות חשמל מתקדמות
  • תכנון רשתות תקשורת
  • מכונאות חשמל
  • מערכות בקרה
  • תפקידי ביצוע למתקני חשמל
  • אחראי מערכות הספק
  • ועוד.

אילו סמכויות יש להנדסאי חשמל?

למחזיקים בדיפלומת הנדסאי חשמל הסמכות לבצע ולפקח על עבודות חשמל במתח של 3*630 אמפר. לצורך כך על הבוגרים לעבור בחינות בנושאים: תורת החשמל, מתקני חשמל, מערכות הספק ומתקני חשמל ומערכות פיקוד ובקרה.

מבנה תכנית הלימודים

משך הלימודים של לימודי הנדסאי חשמל הינו שנתיים בדומה ליתר מסלולי ההנדסאי הקיימים.

ניתן לקיים את הלימודים במתכונת בוקר או ערב כשערב אורך כ-3 שנים. מומלץ לבדוק מול הסניף הרלוונטי עבורכם בנוגע לקיום מתכונת לימודי בוקר או ערב ובאשר לקיום מתכונת לימודים המשולבים עם ימי שישי.

התכנית כוללת הרצאות פרונטליות ועיוניות, תרגולים מעשיים והשתתפות במעבדות טכנולוגיות מתקדמות לצורך הקניית ידע מעשי.

בין הנושאים הנלמדים לאורך תכנית הלימודים ניתן לציין מקצועות יסוד דוגמת מתמטיקה גבוהה, אנגלית טכנית, פיזיקה, תכנות מחשבים בסיסי, תורת החשמל ומבוא לאלקטרוניקה.

בלימודים מתקדמים יותר הנכללים עם מקצועות ההתמחות ניתן לציין נושאים דוגמת תורת הבקרה, מערכות מתח גבוה, מתקני חשמל, בקרים מתוכנתים ואלקטרוניקה תעשייתית.

פרויקט גמר

לקראת תום הלימודים נדרשים המשתתפים להגשת פרויקט גמר מעשי. מטרתו של הפרויקט היא לספק לבוגרים את ההכנה המקיפה ביותר לקראת הבחינות הנערכות על-ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע אך גם לספק למשתתפים ידע מעשי לצורך השתלבות מקסימלית בשוק העבודה עם ידע חשוב ונדרש.

הפרויקט מתבצע תוך קבלת הנחיה אישית המוענקת על-ידי המכללה ונחשבת לחלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים. מנחי הפרויקט מחזיקים בתואר אקדמי וברישיון מהנדס חשמל וזאת כדי להבטיח הנחיה איכותית שתקנה לסטודנטים ערך מוסף והיכרות מעמיקה עם התעשייה.

המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע

כלל תכני המסלול כפופים להנחיות הנקבעות במפורט על-ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (המה"ט). נוסף על כך, התכנים כולם מוקפדים ועוברים ביקורות תכופות על-ידי אנשי מקצוע המגיעים מתוך התעשייה.

חשוב לציין כי תכני התכנית עשויים להשתנות וזאת בהתאם להתנחיות שינוי המתקבלות על-ידי המה"ט.

מימון

לחיילים משוחררים האפשרות לקבל 100% מימון לשכר הלימוד. למידע נוסף מומלץ להתעדכן בהנחיות האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון או לפנות אלינו לקבלת הכוונה נוספת ובירור מימוש הזכויות כפי שמוגדר בחוק.

רישום הנדסאים

חשוב לדעת כי על-פי החוק, רישום במרשם ההנדסאים הינו דרישה מחייבת וזאת לצורך קבלת רישיון חשמל והוא מהווה את ההכרה הרשמית בסמכויות ההנדסאי. על הרישום אחראית היחידה לרישום הנדסאים וטכנאים מוסמכים.


תנאי קבלה

תנאי קבלה

כדי להתקבל ללימודי הנדסאי חשמל על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה או חלקית הכוללת ציון עובר בלימודי מתמטיקה 3 יחידות, לימודי אנגלית 3 יחידות והבעה עברית 2 יחידות לימוד.

למועמדים שאינם ע?מדים בתנאי הקבלה הבסיסיים מומלץ לפנות אלינו לצורך קבלת פרטים על מכינה טכנולוגית להנדסאים הכפופה גם היא להנחיות המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע.

המכינה אורכת כשנה וכפופה בהצגת תעודת 12 שנות לימוד. במסגרת התכנית ילמדו המשתתפים תכנים באנגלית, מתמטיקה והבעה כמו גם בגיבוש מיומנויות למידה נכונות. לתכנית יתרון מובהק שכן היא מאפשרת "הסרת חלודה" ומקנה ידע שימושי ביותר לתחילת תכנית הלימודים עצמה להנדסאי חשמל.

אם אתם בני 35 ומעלה ואינכם עומדים בתנאי הקבלה מומלץ לפנות אלינו לקבלת פרטים נוספים באשר לתנאי קבלה מקלים ואפשרויות קבלה נוספות. חשוב לדעת כי ישנן אפשרויות קבלה בתהבסס על וועדת חריגים או בהתבסס על תעודות השכלה ומקצוע נלוות דוגמת הסכמת טכנאים של המכון הטכנולוגי או תעודת תואר ראשון.


משך הלימודים

משך הלימודים

היקפה של תכנית הלימודים בהתאם למתכונות לימודי הנדסאים נוספות הינה שנתיים.

רשת מכללות אורט מאפשרת לימודי בוקר וערב כשלימודי ערב אורכים שנה נוספת ומסתכמים ב-3 שנות לימוד. לימודי ערב עשויים להתאים למועמדים ומועמדות המבקשים לשלב עם מקום עבודה קיים או חיי משפחה. אנו ממליצים לבדוק מול הסניף הרלוונטי עבורכם באשר לקיום מתכונת לימודי הבוקר והערב ולצורך קבלת פרטים נוספים.


תעודה / הסמכה

תעודות

בוגרים שיעמדו בכל התחייבויותיהם הלימודיות, יצלחו את בחינות המה"ט, יגישו ויעברו בהצלחה את פרויקט הגמר וינכחו במרבית תכנית הלימוד כפי שנדרש על-ידי רשת מכללות אורט, יקבלו תעודת הנדסאי חשמל מטעם המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע ומטעם סניף מכללת אורט הרלוונטי.

אפשרויות תעסוקה

בוגרי תואר הנדסאי חשמל יכולים להשתלב בתפקידי בקרה, תחזוקה, פיתוח, תכנון ויישום של מערכות חשמל ואנרגיה במתח גבוה.

תחום לימוד זה פונה לענף התעשייה וההייטק בישראל, אך גם מאפשר יציאה לדרך עצמאית.

בין המשרות ניתן למנות מפקחי חשמל לעבודות תעשייתיות הכוללות חלוקת משימות, ניהול פרויקטי חשמל ועבודה עם קבלני משנה, ראשי צוותים לחשמל בבניין תחום המתקשר בעיקר לענף התשתיות בישראל וכולל פיקוח אחר עבודות חשמל באתרי בניה ופרויקטי תשתית בארץ, מפקחי מערכות חשמל ועוד.

לא בטוחים מה ללמוד?

דברו איתנו! השאירו פרטים בתיבת צור הקשר ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי. במהלך השיחה תקבלו פרטים מלאים על תכנית הלימודים ותוכלו לקבוע פגישת ייעוץ והרשמה עם נציג מכללת אורט.

ברשת אורט תוכלו למצוא בנוסף את המסלולים הבאים: מכשור ובקרה, אלקטרוניקה התמחות במחשבים או תקשורת, קירו ומזיוג אוויר, מכונות באלקטרו אופטיקה/מכטרוניקה/תכנון ויצור ממוחשב, תעשיה וניהול בהתמחות יצוןר/שיווק וניהול/תיירות ומלונאות/לוגיסטיקה, תוכנה, טכנולוגיות מים, כימיה תרופתית, ביוטכנולוגיה, עיצוב תעשייתי, אדריכלות ועיצוב פנים\ אדריכלות נוף, עיצוב מדיה והנדסה אזרחית ובניין.


התמחות

כחלק מן התכנית נדרשים המשתתפים להגשת פרויקט גמר מעשי הכפוף בליווי והנחיה אישית של מרצים בעלי תואר אקדמי וניסיון מעשי בתעשייה.

מטרת הפרויקט לדמות לסטודנטים את הדרישות והאתגרים המאפיינים את שוק העבודה, לחזק את הידע הנלמד לאורך התואר ולאפשר השתלבות חלקה ומקצועית יותר במשק הישראלי.


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.