מכללת מהות

 

מכללה לרפואה משלימה בגישה אישית

logo
הלימודים מתקיימים בתל אביב
רמת גן
תל אביב
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

תקינות מול אי תקינות במנגנוני למידה



מבנה הלימודים

תמונת המצב, הכוללת תת-הישגיות בבית הספר, המלווה לעיתים בהפרעות קשב וליקויי למידה, לצד קשיי התנהגות בדרגה זו או אחרת, שכיחה ומוכרת היטב למורים, הורים ומטפלים. המודעות ההולכת וגוברת לבסיס הפיסיולוגי של הפרעות קשב וריכוז והרצון לספק לילדים אלה סביבה אופטימאלית לצמיחה ומיצוי פוטנציאל, מחייבת רכישת ידע מעמיק על מאפייני ליקויי הלמידה השונים, מקורות הלקות והדרכים ליצירת דיאלוג מצמיח איתה.

מטרת הקורס:
להקנות הכרות מעמיקה עם תקינות מול אי תקינות במגוון המנגנונים הקוגניטיביים הנמצאים בבסיס תהליכי למידה ומאפשרים תהליך למידה תקין או לא תקין.
לצד הבנת מהותם של מנגנונים אלה יוצגו הן ההשלכות היום-יומיות והן ההשלכות הלימודיות של אי תקינות במנגנונים אלה על הסובלים מליקויי למידה ברמות שונות, תוך הכרות עם דרכי הטיפול אפשריות. תוקדש תשומת לב להבנת מגוון המושגים המופיעים בדוחות מקצועיים שעניינם הערכת יכולות קוגניטיביות, על מנת לאפשר למטפלים הבנה מעמיקה של מאפייני ליקויי הלמידה.
קורס זה הינו קורס חובה למי שירצו ללמוד בהמשך בהיקף נרחב את הקורסים הוראה מתקנת בקריאה, הוראה מתקנת בחשבון, אסטרטגיות למידה וכדומה.

קהל יעד
צוותים חינוכיים, מורים, גננות, יועצים ומטפלים פרה-רפואיים, לרבות מטפלים הוליסטיים, שמסתייעים במגוון שיטות טיפול על מנת להגיש עזרה לסובלים מליקויי למידה שונים. הקורס פתוח גם להורים המעוניינים בהקשבה חופשית.

שיטת הלימוד
הקורס מבוסס על שעורים פרונטלים, סדנאות והדגמות.
חובות הקורס: נוכחות מלאה, קריאה ביבליוגרפית ומבחן הכולל שאלות ידע סגורות ושאלות יישום פתוחות.

נושאי הלימוד
מודלים של עיבוד מידע, מערכת הקשב כנקודת מוצא, מערכת הזכרון האנושית, שפה הבנתית והבעתית, עיבוד חזותי, עיבוד שמיעתי, חשיבה מילולית ובלתי מילולית. כל אלה יילמדו תוך הבנת תהליכים, מושגים מרכזיים, השלכות על תפקוד יום יומי ובית ספרי של ילדים עם ליקויי למידה ושל המערכת הסובבת, ובעיקר תוך הכרות עם מגוון אמצעי טיפול.

מנחה הקורס:  ד"ר הילה פלור-מדואל. תואר ראשון בחינוך מיוחד – אוניברסיטת תל אביב, תואר שני בחינוך מיוחד – אוניברסיטת בר אילן, תואר שלישי בחינוך- אוניברסיטת בר אילן.
עוסקת מזה 25 שנים באבחון דידקטי (מאבחנת דידקטית מוסמכת), טיפול בילדים בעלי ליקויי למידה והכשרת מטפלים ומורים לאבחון, לטיפול וליצירת דיאלוג מצמיח עם ילדים ומבוגרים הסובלים מליקויי למידה. בין מקומות העבודה ניתן למנות את מרכז ההדרכה של אגודת ניצן (הכשרת מאבחנות, הכשרת מורים להוראה מתקנת), מכללת אחווה לחינוך – מרצה במגמה לחינוך מיוחד, ומכללת אפיק להשתלמויות מורים בשנת שבתון. בנוסף מנהלת קליניקה פרטית לאבחון וטיפול בלקויות למידה, תוך שימוש במגוון טכניקות


משך הלימודים

145 ש"ל ( 30 מפגשים + פרויקט)


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.