logo
הלימודים מתקיימים בעכו
עכו

מפת הגעה

קמפוס ראשי
דרך המכללה, עכו, 24121
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

תוכנית להכשרת עובדים בתחום ההתמכרויות במגזר הערבי



מבנה הלימודים

*התוכנית בשיתוף הרשות למלחמה בסמים
 
רכז התוכנית: דר' (עו"ס) ווליד חדאד
 
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות וההבנה לתופעת השימוש בסמים ואלכוהול בחברה הערבית בישראל. השימוש בסמים ואלכוהול החל ממצבים של שימוש לרעה (drug abuse ) ועד למצב של תלות והתמכרות (drug dependence ) מציבים אתגר טיפולי הכולל התמודדות עם מצבים של גמילה פיזית  ויחד עימם יצירת מערכת תמיכתית שיקומית. אתגר זה אף גדול יותר בהתמודדות עם שימוש בסמים ואלכוהול בקרב האוכלוסיה הערבית. ייחודיותה של חברה זו דורשת התאמה של שיטות הטיפול המקובלות בתחום, למאפיינים תרבותיים וחברתיים תוך התייחסות רגישת תרבות במתן כלים להתמודדות עם התופעה. נדרש פיתוח של מסגרות טיפול ייחודיות למגזר, הגברת מודעות של גורמי טיפול קהילתיים, תוך שילוב עבודה משפחתית ומערכתית. התוכנית המוצעת מיועדת לאנשי מקצוע בתחום הרווחה והטיפול העובדים עם אוכלוסיית נוער ומבוגרים של משתמשים בחומרים פסיכואקטיבים. ייחודה של התוכנית הוא בשילוב בין הידע מתחום הסמים וההתמכרויות לבין לימוד הצרכים הייחודיים של החברה הערבית תוך הדגשת הכוחות הפועלים בחברה זו ורתימתם לעבודה הטיפולית.
 
 
קהל היעד:
התוכנית מיועדת לאנשי מקצוע מתחומי טיפול שונים אשר מעוניינים להרחיב ולהעמיק את היכרותם וידיעותיהם בתחום השימוש בסמים.
מתאימה לאנשי המקצוע הבאים: עובדים במערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בחברה הערבית, מתאמי ורכזי סמים, עו"סים, מתנדבים בתחום החינוך והרווחה, רכזי רשות שיקום האסיר, מדריכים חינוכיים ברשות חסות הנוער ובשירות לילד ונוער, קציני מבחן לנוער ומבוגרים.
 
בין הקורסים הנלמדים:
מבוא להתמכרויות, מבוא לתחום ההתמכרויות, סוגי סמים, קורס 12 הצעדים, גישות להתמודדות עם סמים ואלכוהול בחברה הערבית, סדנת חשיבה יצירתית. יושם דגש על לימוד של טכניקות עבודה מעשיות וכן על אופן שילוב הידע הנרכש בעבודה הטיפולית עם המגזר הערבי על מאפיניו הייחודיים.
 
מרצי התוכנית
דר' (עו"ס) וליד חדאד MA , בעל ניסיון רב בתחום עבודה מערכתית עם נפגעי סמים, מפקח ארצי למגזר הערבי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול- המשרד לביטחון פנים, קצין מבחן וחוקר נוער לשעבר.
חבר בצוות הבינלאומי למלחמה בסמים במסגרת ועדת האו"ם למלחמה בפשיעה וסמים באפריקה והמזרח התיכון ( UNODC ). 
אמג'ד מוסא – פסיכולוג חינוכי, מומחה בתחום של טראומה ומצבי חירום, ממלא תפקיד של רכז למצבי חירום במגזר הערבי. מומחה בתחום של טיפול, זיהוי ומניעה בעבודה עם נוער ומבוגרים נפגעי סמים ואלכוהול, איש צוות בכיר בשפ"י, מחוז צפון. משמש כמנחה ומרצה בתחום מניעת השימוש בסמים ואלכוהול. בעל ניסיון רב בהנחיית קבוצות רב תרבותיות בארץ ובעולם.
פאתן ח'ורי – סבאג – קרימינולוגית, בעלת ניסיון רב כמרצה בתחום הקרימינולוגיה, שימשה בעבר כחוקרת משטרה בהתמחות בתחום אלימות במשפחה ועבירות מין. מומחית בתחום ייעוץ ופיתוח ארגוני (חברה באיפ"א).  יו"ר לשכה משפטית ויצו חיפה. מנחת סדנאות לנשות מכורים ונשים מוכות, יועצת לתחום מניעת הטרדה מינית בארגונים ומקומות עבודה.


משך הלימודים

תוכנית חד שנתית , 156 שעות שנתיות, ימי ג' 13:00-19:00
שעות הלימודים כוללות לימודים פרונטליים, סדנת פרקטיקום שנתית וסדנאות ללימודי טכניקות התמודדות עם שימוש בסמים ואלכוהול.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.