logo
הלימודים מתקיימים בעכו
עכו

מפת הגעה

קמפוס ראשי
דרך המכללה, עכו, 24121
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס צמחי מרפא



מבנה הלימודים

רקיחה וטיפול בסיסי בעזרת צמחי מרפא מקומיים מצויים
מנהל התוכנית: מר בועז צור
 
אודות המנחה: בועז צור - B.Sc (hons.) in Phytotherapy - בוגר מצטיין של הקולג׳ הגבוה לפיט ותרפיה בדרום אנגליה ובעל תואר ברפואת צמחים של אוניברסיטת Wales.
מאז חזרתו לארץ בשנת 2006 , בועז עוסק בריפוי בצמחים, בלימוד של הנושא לתלמידי רפואה משלימה ובפעילות בשטח צמחי המרפא בארץ כחבר הוועד המנהל של עמותת עיל״ם (העמותה הישראלית לצמחי מרפא).
 
הרבליזם (השימוש בצמחים לריפוי): הידע על הצמחים השונים, תכונותיהם המרפאות, השימושים האפשריים בהם לריפוי של מחלות והקלה על מגוון של תסמינים - עודו עובר מדור לדור ונשמר כאוצר בלום של האנושות גם בעיצומו של העידן הטכנולוגי.
מטרתו של הקורס היא הקניית ידע על רפואת הצמחים, גישות בטיפול באמצעות צמחים, צורות הכנה שונות של תכשירים לטיפול והכרה של צמחי המרפא הגדלים באזור, כמו גם גידולם בתנאי הגינה הביתית.
במסגרת הקורס נכיר בצורה בסיסית את מאפייניה של רפואת הצמחים כפי שהיא פועלת בימינו ונלמד על תכונותיהם ושימושיהם של כ- 40 צמחי מרפא הגדלים בארצנו והנמצאים בהישג יד על דוכנו של כל מוכר תבלינים מקומי. הקורס יכלול לימוד של זיהוי צמחים בטבע, דרכי איסוף ושימור והכנות של תכשירים מאותם הצמחים, על מנת לאפשר לכל בוגר ליצור לעצמו מעין ‘ארון תרופות׳ ביתי המבוסס על צמחי מרפא בלבד.
 
הקורס יתחלק לשלושה חלקים עיקריים:
* מבוא תיאורטי: רקע לרפואת צמחים, דרכי פעולה של צמחי המרפא, גישה הוליסטית לטיפול ולריפוי מחלות, איסוף צמחים ועיבודם, רקיחה בסיסית של תכשירים לטיפול, זיהוי צמחים בשטח.
* לימוד פרטני של כ- 40 צמחי מרפא מרכזיים, על תכונותיהם ואפשרויות השימוש השונות בהם. הקורס יתמקד בצמחים ארץ-ישראליים מצויים ו/או כאלו הניתנים להשגה בקלות בחנויות תבלינים.
* חלקו המעשי של הקורס ילווה את השיעורים מתחילתו ויכלול גידול של צמחי מרפא בגינה (הקמה של גינת מרפא בשטח המכללה), זיהוי צמחים בשדה, סיורי צמחים בשטח (כארבעה סיורים במהלך השנה), איסוף ועיבוד של צמחים - “מהשדה אל בית המרקחת הביתי״ – הכנת תכשירים לשימוש מצמחי המרפא השונים (סירופים, שמנים רפואיים, קרמים ומשחות, מיצויים בגליצרין ובאלכוהול, חליטות ומרתחים ועוד).
 

צמחי מרפא שנה ב׳- פיטותרפיה (רפואת צמחים מערבית) בקליניקה
מנהל התוכנית: מר בועז צור
 
במסגרת הקורס נדון במערכות הגוף השונות, הקשר ההדוק שביניהן וההפרעות הנפוצות המופיעות עם שיבוש האיזון באחת או יותר ממערכות אלו. ננתח את מאפייניהן של מחלות נפוצות בכל מערכת ונלמד להרכיב להן טיפול בצמחי מרפא. נדון בנושאי בטיחות, מינונים, תקשורת עם הרשויות הרפואיות, בניית טיפול משלים ותומך לטיפולים קונבנציונאליים, כמו גם טיפול אלטרנטיבי שלם.
כהמשך לשנת הבסיס, נמשיך גם את העבודה בחדר הרקיחות ונשלב גם סיורים בטבע להכרת צמחיית המרפא המקומית. לימוד של צמחים חדשים בכל מערכת גוף יהווה חלק חשוב של הקורס.
קורס פיטותרפיה בקליניקה יורכב מהנושאים הבאים: דיון על מבנה מערכת הגוף הנלמדת ועל מחלות נפוצות באותה מערכת, שנתקלים בהן בקליניקת הרפואה המשלימה. לימוד פרטני של צמחי מרפא מרכזיים לטיפול באותה מערכת גוף, על תכונותיהם ואפשרויות השימוש השונות בהם. הרכבת טיפול למחלות באמצעות הצמחים הנלמדים, דרך ניתוח של תיאורי מקרה קליניים ותוך דיון מעמיק בשאלות של בטיחות הטיפול ואפשרויות שילובו ביחד עם טיפולים קונבנציונאליים. חלקו המעשי של הקורס ימשיך ללוות אותנו במהלך שנת הלימודים ויכלול המשך טיפול וטיפוח של גינת צמחי המרפא במכללה; הכנת תכשירים שונים בחדר הרקיחה; כשלושה סיורים בשטח להכרת צמחיית המרפא המקומית.


תנאי קבלה

דרישות מקדימות לקורס פיטותרפיה בקליניקה: השלמת קורס צמחי מרפא בסיסי (מינימום 120 שעות אקדמיות) והשלמת קורס אנטומיה/ פיסיולוגיה/ פתולוגיה.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.