logo
הלימודים מתקיימים בעכו
עכו

מפת הגעה

קמפוס ראשי
דרך המכללה, עכו, 24121
המשך...
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

קורס חוקרים פרטיים



מבנה הלימודים

כבר בשנת 1972 הבינה כנסת ישראל, שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה להתמודד לבדה מול המטלות הפליליות והאזרחיות שהעולם האמיתי מייצר. לכן, נחקק חוק החוקרים הפרטיים שבא להגדיר את תפקידו של החוקר הפרטי ולתת בידיו הרשאה לחקור את כל העבירות שהשוק האזרחי מפנה אליו, בין אם הן עבירות פליליות ובין אם הן עבירות אזרחיות, תולדה כאמור מחוסר יכולת של מערכת אכיפת החוק לטפל בכל.
החוק מגדיר קריטריונים לחוקר הפרטי, זמן התמחות, נושאים שעליהם הוא יבחן במשרד המשפטים- הליך מתמשך מרגע רצון האדם להיות חוקר עד לקבלת הרישיון לחוקר פרטי ועוד יותר מכך עד לקבלת רישיון להפעלת משרד חקירות (שני רישיונות שונים). החוקר במהותו נוגע בתחומים רבים הכוללים את תחומי הקרימינולוגיה, הפסיכולוגיה והמשפטים, משום תפקידו בטיפול באנשים ובחשיפת עבירות.
מקצוע הקרימינולוגיה הוא בסיס איתן להבנת נפש האדם ולהבנת תהליך חשיפת עבירות, ויחד עם לימוד דרכי חקירה ודרכי תשאול יקבל התלמיד ארגז כלים בבואו לעסוק כחוקר פרטי בשוק האזרחי.
החוקרים הפרטיים פועלים כזרוע נוספת של מערכת אכיפת החוק בשרות האזרח, בכך שתהיה כפופה למערכת.

נושאי הלימוד:
אומנות התשאול - במסגרת הקורס יידונו העקרונות המייחדים את המתשאל בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, שיטות התשאול, הכרת ספרות מחקרית, המשליכה על הנושא מתחומי הפילוסופיה, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה חברתית וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים. התשאול מהו, הכנות לתשאול, פסיכולוגיה של תשאול, מבנה האישיות של האדם, מנגנוני הגנה, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקטים, שיטות תשאול, היכולת להבחין בין אמת לשקר, תכסיסי חקירה, התשאול “כמדע האפשר״, “צדק במשפט״.
חוק חוקרים פרטיים - חוק חוקרים פרטיים שנחקק בכנסת בשנת 1973 נועד להסדיר את כניסתם של אזרחים לתחום החקירות הכלליות שהיה שייך אך ורק למערכת אכיפת החוק ולתחום האזרחי.
החוקרים הפרטיים מקבלים את רישיונם ממשרד המשפטים ולשם כך עליהם לעמוד במספר תנאי סף ובהכשרה בתחום החקירות. חוק חוקרים פרטיים מול חוקים אחרים, אתיקה מקצועית, דיני עונשין, דיני ראיות, הכנת תיק לבית משפט, הכנה למבחן של משרד המשפטים, מבחנים לדוגמה: ניתוח ותוצאות.
תורת החקירות, הלכה למעשה - במסגרת הקורס יידונו העקרונות המנחים את החוקר בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, לימוד שפת החקירות, ניתוח זירת עבירה וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים.
החקירה הפלילית, ניתוח זירת עבירה, המדע בשירות החוק, מה משפיע על ראיית הדברים לעד, תכונות הנדרשות מחוקר, לחצים המופעלים על חוקר, מה גורם לנחקר לשתף פעולה או לא, תהליך החקירה - עקרונות מילוליים, תרגול שחזור זירות עבירה.
ניתנת אפשרות להרחבת הקורס במסגרת אקדמית (מותנה בתוספת תשלום).
הקורסים שיתקיימו במסגרת לימודים אקדמיים, הסטודנטים יוכלו להירשם כשומע חופשי.

להלן הקורסים במסגרת האקדמית:
תיאוריות בקרימינולוגיה: במסגרת הקורס יוצגו התיאוריות הקרימינולוגיות השונות להבנת הפשיעה, תוך הצגה מחקרית של הפשיעה והסטייה החברתית
דיני עונשין: קורס זה עוסק בהתפתחותו של המשפט הפלילי, מקורות דיני עונשין בישראל, רכיבי האחריות הפלילית, המחשבה הפלילית, המעשה הפלילי, צידוקים ניסיון לעבירה.
הסייגים לאחריות הפלילית: הכרת הדין הפלילי בישראל, בהתבסס על החקיקה והפסיקה,
הסטודנטים ילמדו את עקרונות המשפט הפלילי, תוך התמקדות בסייגים המעניקים פטור מאחריות פלילית, וכן בחינת מחקרים ותיקים, אשר נידונו בבתי משפט בישראל ואשר עמדו על סדר היום הציבורי.


תנאי קבלה

 


משך הלימודים

100 שעות אקדמיות , בין פעם לפעמיים בשבוע אחה״צ.


תעודה / הסמכה

 


callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.