אורט הרמלין נתניה

 

מכללה טכנולוגית חדשנית

logo
הלימודים מתקיימים בנתניה
נתניה
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

הנדסאי חשמל



מבנה הלימודים

הנדסאי חשמל
הגידול העולמי בצריכת אנרגיה חשמלית והאצת הגידול והפיתוח העירוני, יחד עם פיתוח המודעות הסביבתית לחשיבות של חיסכון והתייעלות אנרגטית, הגדילו את הצורך בהכשרת כוח אדם מיומן בתחום החשמל, שיוכל לתת מענה לדרישה הגוברת בשוק התעסוקה. לימודי ההנדסאים מתמקדים בתכנים המהווים את התשתית לעיסוק בתכנון, בייצור, בהתקנה, בפיקוח, באחזקה ובבקרה של מערכות חשמל.

תכנית הלימודים
ייחודה של תכנית הלימודים בהנדסת חשמל הוא בהתמקדותה בהתמחות פיקוד ובקרה, והיא מספקת ידע תיאורטי ומעשי הנדרש להבנת פעולות של מערכות המוזנות בחשמל ונשלטות באמצעות מערכות בקרה מתוחכמות. במהלך התכנית נלמדים מקצועות קלאסיים של הנדסת חשמל כגון תורת החשמל, אלקטרוניקה ספרתית, הנע חשמלי, מכונות חשמל, מערכות הספק, מתקני חשמל, בקרה ורכיבים מתוכנתים. במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים בפעילויות כגון בניית מערכות בקרה ומערכות המופעלות על ידי בקרים.



תנאי קבלה

על כל מועמד לעמוד בתנאים הבאים:
תעודת בגרות מלאה (בעלי תעודת בגרות מחו"ל יציגו תעודה מתורגמת ע"י נוטריון ומאושרת ע"י משרד החינוך).
תעודת בגרות חלקית הכוללת: 3 יח"ל במתמטיקה, 3 יח"ל באנגלית, 2 יח"ל בעברית בציונים חיוביים (במקצועות אנגלית ומתמטיקה יתקבל גם ציון 50 בבחינות הבגרות ברמה של 4 או 5 יח"ל בגרות).
מסיימי מכינה טכנולוגית להנדסאים שעמדו בהצלחה בבחינות מה"ט במקצועות: מתמטיקה, אנגלית, הבעה עברית.
בוגר מכינה אקדמית או מכינה אוניברסיטאית ממוסד מוכר בישראל.
מועמדים בני 35 ומעלה בעלי תעודה ממשרד החינוך המעידה על סיום 12 שנות לימוד.
 
הערה:
נוסף על התנאים האלו, מתקיים מבדק רמה במתמטיקה בחלק מהמחלקות.
המכללה מקיימת מכינה טכנולוגית להשלמת תנאי הקבלה.

משך הלימודים

התכנית נלמדת בשני מסלולים:

  1. לימודי יום במשך שנתיים (ארבעה סמסטרים).
  2. מסלול המשלב לימודי ערב עם לימודי יום (יומיים בשבוע בשעות הערב ובימי שישי בשעות הבוקר) במשך שלוש שנים (שמונה סמסטרים).



תעודה / הסמכה

דיפלומת ההנדסאי שהבוגר זכאי לה עם סיום לימודיו היא דיפלומה מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (מה"ט) במשרד הכלכלה. נוסף על כך, בוגר לימודי הנדסאות חשמל נרשם לאחר סיום לימודיו בפנקס ההנדסאים והטכנאים, ובמקביל הבוגר נרשם מיד עם תום לימודיו כחשמלאי מוסמך במשרד העבודה. לאחר שנת ניסיון מעשי הבוגר מקבל באופן אוטומטי דרגת חשמלאי ראשי, ולאחר שנתיים נוספות של ניסיון מעשי הוא מקבל דרגת חשמלאי הנדסאי.

אפשרויות תעסוקה
הבוגרים יוכלו להשתלב בתפקידי תכנון, פיתוח, התקנה, פיקוח, שירות ואחזקה בכל סוגי התעשיות שפועלות בהן מערכות חשמל, אנרגיה ובקרה כדוגמת תעשיות ייצור (כגון תעשיות מזון ותרופות), חברת החשמל, תעשיות ביטחוניות, תעשיות הייטק, חברות הנדסה במגזר הפרטי, בתי חולים ובתי מלון, חברות העוסקות בפיקוח על מתקני חשמל, חברות העוסקות בתכנון ויישום מערכות פיקוד ובקרה, חברות העוסקות באנרגיה (כגון אנרגיה סולארית), חברות בנייה וכדומה. הנדסאים רבים מצליחים להתפתח גם כקבלני חשמל עצמאים.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.