מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן?

השאר פרטים ונציג המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים בכנרת
טבריה
strip

.B.Sc בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה



מבנה הלימודים

  • תואר משלב ידע אקדמי לצד התנסות וחשיפה לתעשייה
  • שני מסלולי התמחות אפשריים : 
    התקנים ומחשוב – "מיקרואלקטרוניקה" פיתוח ויצור רכיבים אלקטרוניים
    מערכות הספק – "זרם חזק" – תכנון מערכות מתח גבוה ומערכות הספק גבוה
  • בוגרי התוכנית זכאים להרשם בפנקס המהנדסים והאדריכלים
  • בוגרי התוכנית משולבים בתעשיה

על התואר
למה כדאי ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה?

הנדסת חשמל ואלקטרוניקה הינה תחום מקצועי בעל השפעה מכרעת על כל מגזרי החיים. העובדה שהחשמל הוא צורת מקור האנרגיה הנפוץ ביותר ושרכיבים אלקטרוניים מהווים את לב המחשבים ואמצעי התקשורת, דיה כדי להמחיש זאת.

רכיבים אלקטרוניים הם הלב של: המחשבים, הטלפונים הסלולאריים ושאר אמצעי התקשורת (האזרחיים והצבאיים), המצלמות (לשימוש ביתי, לתעשייה, לקולנוע, ללוויינים בחלל), לייזרים לשימוש רפואי, תעשייתי וצבאי. הם גם הלב של מכשור רפואי: דימות (רנטגן, אולטרה-סאונד MRI ,CT) ורובוטים לניתוחים מדויקים.

מסיבה זו לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה מקיפה היום תחומי פעילות רבים ומגוונים וכוללת התמחויות השונות זו מזו במידה רבה, אך עדיין בעלי בסיס מדעי משותף. יש בארץ ביקוש גדול לאנשי מקצוע בעלי תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. לבוגר התוכנית מצפה עבודה מעניינת ומתגמלת בשכר.

מבנה תוכנית הלימוד

  • קורסי יסוד - בעיקר מתמטיקה ופיסיקה, הנותנים תשתית ידע להכשרה הנדסית טובה.
  • קורסי הנדסה בסיסיים - מקנים ידע בסיסי רחב בתחומים השונים של הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ומכינים את הסטודנט לפעילות בכל ענף מקצועי בהנדסת חשמל אליו הוא עשוי להגיע.
  • קורסי התמחות - במיקרואלקטרוניקה ובמערכות הספק (זרם חזק).
  • החלק האחרון של הכשרת המהנדס במחלקה ללימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה כולל ארבעה קורסי מעבדה, שבהם הסטודנט רוכש מיומנות בהפעלת מכשירים, בשיטות מדידה ובשימוש ברכיבים נפוצים. שלב זה כולל גם פרויקט מסכם, אשר בו מיישם הסטודנט את הידע שצבר במהלך הלימודים לפתרון בעיה הנדסית משמעותית.

כיווני התפתחות וקידום מקצועי
מגמת הלימודים “מיקרואלקטרוניקה” (“התקנים ומכשור”) מכשירה את הבוגרים בעיקר לתכנון מעגלים אלקטרוניים על שבבי סיליקון לכל המכשירים האלקטרוניים לסוגיהם (כגון טלפונים ניידים, מחשבים, מכשירי דימות רפואיים וכו’).

  • התוכנית כוללת לימודים בנושא “מערכות הספק” (“זרם חזק”) המיועדים לבוגרים ולמהנדסי אלקטרוניקה ממוסדות אקדמיים אחרים ולסטודנטים החל משנת לימודיהם השלישית, אשר מעוניינים לקבל רישיון לתכנון ומתן אישור למערכות מתח גבוה ומערכות בהספק גבוה. בוגרי תוכנית ההשלמה זכאים לתעודה נוספת של חשמלאי ומהנדס חשמל, מעבר לתעודת הבוגר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה מוכרת לצורך רישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים במדור אלקטרוניקה ובמדור זרם חזק.


תנאי קבלה



משך הלימודים



תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.