המכללה האקדמית תל חי

 

כיום פועלות במכללה מעל 25 חטיבות לימוד בתחומים שונים

logo
הלימודים מתקיימים בתל חי
תל חי
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

הנדסאי בניין



מבנה הלימודים

לימודי הנדסאי בניין הינה נדבך חשוב ונחוץ לקיומה והתפתחותה של האוכלוסייה וסביבתה, במיוחד במדינה כמו ישראל, הנמצאת בתנופה ופיתוח של המגזר האזרחי והתעשיתי. ענף הבנייה והתשתית הוא אחד הענפים המרכזיים בכלכלת ישראל. לאורך 60 שנות קיומה של המדינה היווה הענף גורם משמעותי בפעילות המשקית תוך השפעה חשובה על כל מגזרי המשק הישראלי. לא פעם זכה ענף הבנייה והתשתית לכינוי "הקטר של הצמיחה" של המשק הישראלי.

ענף הבנייה בישראל אינו קופא על שמריו לרגע והוא מתאים עצמו כל העת לצורכי הלקוחות ולדרישותיהם, לתנאי השוק ולחידושים הטכנולוגיים בתחום. הענף שינה פניו ללא הכר בהשוואה לעבר וזאת בזכות יכולותיהן המקצועיות של חברות הבנייה והתשתית,קטנות כגדולות, המובילות לשיפור עקבי באיכות ובעיצוב בנייני מגורים, מבני תעשיה, מגדלי משרדים, מרכזי מסחר, מחלפים, גשרים ומתקני תשתית אחרים. בל נשכח כי תהליך הבנייה הוא ארוך ומורכב, המצריך לא רק ידע מקצועי וחוסן כספי, אלא גם יוזמה, סבלנות, חדשנות וחזון. השילוב בין כל אותם מרכיבים הוא הדוחף את חברות הבנייה והתשתית קדימה והופך את הבנייה בארץ למודרנית, איכותית ומעוצבת יותר, בהשוואה לשנים קודמות.

מטרת הלימודים
מגמת לימודי הנדסאי בניין של המכללה הטכנולוגית תל חי תכשיר סטודנטים שיהיו מוסמכים לערוך תכניות קונסטרוקציה למבנים עד לגובה 4 קומות, כולל תכניות קונסטרוקציה לשינויים ותוספת למבנים. הנדסאי בניין משמשים בתפקידי תכנון, פיתוח וביצוע בתחומי בנייה רבים, כמו בנייה לתעשיה, בנייה למגורים ובנייה ציבורית.

השתלבות בשוק העבודה
הנדסאי בניין, יכול להשתלב בעבודה בחברות נדל"ן ובנייה, משרדי תכנון, רשויות מקומיות, משרדי מהנדסים במגזר הפרטי או הציבורי (מהנדסי ערים) בתפקידים שונים, כגון: אחראי באתרי בנייה, מפקח עבודה או הנדסאי עבודה מטעם הקבלן המבצע ועוד.


משך הלימודים

התמחות תכנון מבנים: משך הלימודים 5 סמסטרים.
התמחות ניהול וביצוע הבניה: משך הלימודים 4 סמסטרים.

תעודה / הסמכה

לימודי הנדסאי בניין מתחלקים לשתי התמחויות:
1. ניהול וביצוע הבנייה
עם סיום הלימודים ועמידה בכל הדרישות, מקבלים הבוגרים דיפלומת הנדסאי בניין במגמת משנה ניהול הבנייה. דיפלומה זו מאפשרת רישום בפנקס הקבלנים במקביל לרישום בפנקס ההנדסאים. בוגר המגמה יהיה זכראי לקבלת תואר "מנהל עבודה" ולנהל אתר בנייה (לאחר שישלים בחינה נוספת במשרד העבודה).
2. תכנון מבנים
בוגרי מגמת לימודי הנדסאי בניין בעלי הישגים מתאימים יוכלו להמשיך וללמוד סמסטר חמישי, כ-320 שעות, לקראת התמחות שנייה. הדיפלומה הנדסאי בניין במגמת משנה תכנון מבנים, מקנה לבוגר זכות חתימה על תכנון קונסטרוקציות של מבנים ´פשוטים´ (עד 4 קומות), הגשת תכניות מבנים לאישור ועדות בנייה מקומיות, בנוסף לתואר ניהול וביצוע בנייה ותעודה של מנהל עבודה.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.