המכללה האקדמית תל חי

 

כיום פועלות במכללה מעל 25 חטיבות לימוד בתחומים שונים

logo
הלימודים מתקיימים בתל חי
תל חי
מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.

על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791

strip

B.Sc בביוטכנולוגיה



מבנה הלימודים

כללי
הביוטכנולוגיה היא ענף של מדעי החיים העוסק בפיתוח מערכות ביולוגיות לתועלת האדם. הביוטכנולוגיה עושה שימוש בגנים, בחלבונים שונים כאנזימים ונוגדנים, בהורמונים, במקרו- ומיקרו-מולקולות, בתאים, בתרביות תאים ורקמות, במיקרואורגניזמים ואף בצמחים שלמים ובבעלי חיים. זהו מקצוע רב-תחומי ובין-תחומי, המשלב קשת רחבה של נושאים במדעי החיים עם מדעי הטבע, מדעים מדויקים ואף הנדסה, ותובע לכן מן העוסקים בו מגוון רחב של התמחויות בכל רמות הידע.

תכנית הלימודים
התכנית בנויה על תשתית כפולה: האחת - לימודי חובה של מדעי היסוד: ביולוגיה,כימיה, פיזיקה ומתמטיקה, ונושאים מתקדמים יותר: ביוכימיה, מיקרוביולוגיה, פיזיולוגיה, גנטיקה וגנטיקה מולקולרית, אימונולוגיה, וירולוגיה, ביואינפורמטיקה ואחרים, וכן שני סמינרים בתחום מדעי החיים. השנייה - קורסי בחירה מגוונים המאפשרים התמחות נוספת בביוטכנולוגיה כללית, ביוטכנולוגיה רפואית או ביוטכנולוגיה סביבתית. הסטודנטים הלומדים בחוג זוכים לשעות מעבדה רבות ומקבלים הכשרה יישומית מקיפה לפעילות מחקרית. בין היתר יכול כל תלמיד, כחלק מתוכנית הלימודים, לבחור ולבצע פרויקט מחקר בתחום הביוטכנולוגיה במעבדות של מכון המחקר מיג"ל, בבתי חולים, במוסדות אוניברסיטאיים, בחברות ביוטכנולוגיה ועוד. המרצים בחוג הינם מדענים פעילים במסגרות מחקר שונות ומעניקים לכל סטודנט יחס אישי ותמיכה מרבית.

בוגרי החוג
הלימודים בחוג מוכרים ע"י כל המוסדות להשכלה גבוהה. עד היום למעלה מ- 40% מבוגרי החוג המשיכו בלימודים לתארים מתקדמים בכל המוסדות בארץ וחלקם אף בחו"ל. החל משנת תשס"ט גם יכולים בוגרי החוג להמשיך בלימודים בתוכניות לתואר השני המחקרי או הנלמד במכללת תל-חי. החוג גם בולט במספר הרב של בוגרים הלומדים לתואר השני אשר זכו במלגת המר היוקרתית. בפני הבוגרים פתוחות הדלתות של כל חברות הביוטכנולוגיה ותעשיית התרופות, המזון והכימיקלים, כמו גם מעבדות של בתי חולים ומוסדות שונים העוסקים במחקר ופיתוח.

מסלולי התמחות:
ביוטכנולוגיה כללית - ללא התמקדות בנושא מסויים
ביוטכנולוגיה רפואית - התמקדות במחקר ופיתוח בתחום הרפואה
ביוטכנולוגיה סביבתית - התמקדות במחקר בתחום הסביבתי
ביוטכנולוגיה של בעלי חיים - מתמקד בתחום של בע"ח ומהווה מבוא ללימודי וטרינריה
ביוטכנולוגיה פרמצבטית - התמקדות בתחום הפרמצבטיקה ומאפשר השתלבות בתעשיית
ביוטכנולוגיה במסלול "חקלאות במגמה ירוקה" - תחום חדש ומרתק המשלב לימודי חקלאות והיבטים "ירוקים" על חקלאות בת זמננו.


תעודה / הסמכה

תואר B.Sc בביוטכנולוגיה.

callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.