מבנה הלימודים | | המחלקה להפרעות בתקשורת הוקמה ע"י ד"ר אסתר בן יצחק. התוכנית שמה לה למטרה לעצב קלינאי עם ידע תיאורטי ומעשי נרחב, בעל כישורים מגוונים, ואיש טיפול רגיש. הכלים המעשיים הנלמדים במחלקה מאפשרים לתלמיד להתמודד בבוא היום עם אנשים בעלי מגוון של ליקויים בתחום. הלימודים במחלקה להפרעות בתקשורת מתמקדים בארבעה נושאים מרכזיים: מדעי יסוד, שפה ודיבור, מדעי השמיעה ויסודות במחקר. ארבעת נושאי הליבה מספקים לסטודנטים ידע מחקרי נרחב שיאפשר למעוניינים להמשיך ולהשתלם לתארים מתקדמים בתחום ההפרעות בתקשורת, ותחומים נוספים הקשורים לתחום. בתחומי הידע הנלמדים קיימת התייחסות למבנה, תפקוד והתפתחות תקינים של מערכות הקשורות לתקשורת האנושית ולמצבים פתולוגים וכן ברכישת המיומנויות התקשורתיות. בנוסף לנושאי הליבה יילמדו מקצועות טיפוליים נלווים כמו שפת סימנים ישראלית, מיומנויות תיווך ושילוב אומנויות בטיפול אשר מקנים לסטודנטים ראיית עולם מקיפה יותר. דגש מיוחד ניתן במחלקה לתחומי השפה והדיבור בקרב אוכלוסיות מיוחדות, כגון ילדים עם בעיות בתחומי האוטיזם, לקויות למידה ואחרים. קלינאי תקשורת בוגר המחלקה יוכל בבוא היום להוות איש טיפול מוביל בצוות רב מקצועי שיעסוק בתכנון ופיקוח של תוכנית טיפולית מקיפה עבור ילדים בעלי ליקויים מורכבים.
|