מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג אוניברסיטת אריאל בשומרון?

השאר פרטים ונציג אוניברסיטת אריאל בשומרון יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים באריאל
אריאל
strip

רב תחומי במדעי החברה והרוח



מבנה הלימודים

המחלקה הרב-תחומית עוסקת במגוון רחב של נושאים, ולמעשה זהו יתרונה על פני מחלקות אחרות. היא מיועדת לאנשים המבקשים לרכוש השכלה מגוונת, ולאו דווקא התמקצעות בתחום מסוים. תוכנית הלימודים במחלקה הרב-תחומית היא שילוב תכנים של כל מחלקות הפקולטה למדעי החברה והרוח, ומטרתה להעשיר את ידיעותיו של הסטודנט לתואר ראשון במגוון תחומים. התוכנית היא ייחודית וגמישה, ומאפשרת לסטודנטים "סלי בחירה" שונים ומגוונים של לימודים על-פי נטיותיהם וכישוריהם, אם-כי תוך הקפדה על כללים מפורטים ועל רמה אקדמית הולמת.
 
* החוגים המוצעים:
- החוג לכלכלה - מדינה ותקשורת / לימודי יהדות: לימודי כלכלה במגמת לימודים עיקרית למי שחפצים להכשיר עצמם לתפקידים מתאימים במגזר הציבורי, לרבות הוראה בבתי ספר העל יסודיים.

- החוג למדינה ותקשורת - לימודי האזור והחוג למדינה ותקשורת - סוציולוגיה / לימודי האזור: המגמה המשולבת של מדינה ותקשורת מציידת את תלמידיה בידע עיוני בסיסי בתפקודה של התקשורת, תהליכיה ומוסדותיה על זרועותיה השונות. המגמה עוסקת גם בקשת רחבה של היבטים ונושאים, הנוגעים לתחומי החברה, המשטר והממשל בעולם ובישראל. ייחודה של המגמה בכך, שהיא משלבת השכלה אקדמית בתחום התקשורת עם השכלה בסיסית וידע עיוני ויישומי בתחומים הרלוונטיים לתפקוד יעיל ומצליח בגופים פוליטיים וציבוריים, ובכללם ממשל, פוליטיקה ומינהל ציבורי.

- החוג למדינה ותקשורת - סוציולוגיה / מוסיקה עברית ויהודית: המגמה המשולבת של מדינה ותקשורת מציידת את תלמידיה בידע עיוני בסיסי בתפקודה של התקשורת, תהליכיה ומוסדותיה על זרועותיה השונות. המגמה עוסקת גם בקשת רחבה של היבטים ונושאים, הנוגעים לתחומי החברה, המשטר והממשל בעולם ובישראל. ייחודה של המגמה בכך, שהיא משלבת השכלה אקדמית בתחום התקשורת עם השכלה בסיסית וידע עיוני ויישומי בתחומים הרלוונטיים לתפקוד יעיל ומצליח בגופים פוליטיים וציבוריים, ובכללם ממשל, פוליטיקה ומינהל ציבורי.

- החוג למדעי המדינה - סוציולוגיה: מגמת מדעי המדינה: מטרת הלימודים במגמה זו להקנות לסטודנטים ידע שיטתי על העולם המדיני, על המבנים ועל המוסדות המרכיבים הפועלים בו. יילמדו תחומי הממשל,המנהל והמדיניות הציבורית, כמו כן גם הפוליטיקה הבינלאומית והמחשבה המדינית. תכני התכנית נותנים הדגש בשלושה תחומים עיקריים: מנהל ומדיניות ציבורית, שלטון מקומי ופוליטיקה ישראלית.

- החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה - קרימינולוגיה; החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה - משאבי אנוש / מדעי המדינה; החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה - ציונות / מדעי המדינה: התחום המשולב עם הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה מצייד את הלומדים בכלים המאפשרים את הבנת פעולתן בדרך שיטתית. העוסק בסוציולוגיה - אנתרופולוגיה מתמודד פנים אל פנים עם כמה מן הבעיות "הבוערות" בפניהן עומדים החברה הישראלית והעולים כיום.

* מצטיינים: אפשרות ללימודי מוקד חברה, אלימות וטראומה במסגרת B.A בסוציולוגיה אנתרופולוגיה וקרימינולוגיה.
 
- החוג לקרימינולוגיה - סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; החוג לקרימינולוגיה - סוציולוגיה ואנתרופולוגיה / לימודי א"י ויהדות: מטרת הלימודים להקנות ללומדים תובנה עמוקה בנושא סטייה חברתית, גילוייה, מניעיה ומניעתה. בין הנושאים שיידונו במסגרת הלימודים: עבריינות נוער, עבריינות מין, זנות, אלכוהוליזם וסמים, אלימות ותוקפנות, עבריינות ועוד.
* מצטיינים: אפשרות ללימודי מוקד חברה, אלימות וטראומה במסגרת B.A בסוציולוגיה אנתרופולוגיה וקרימינולוגיה.
 
- לימודי האזור - מדעי המדינה: מגמת לימודי האזור: מטרת הלימודים בחטיבה היא להקנות לתלמיד מושגי יסוד להבנת המערכת הפוליטית במזרח התיכון על מרכיביה השונים בתחומי הדיפלומטיה, הכלכלה והמסחר באזור ההולך ונבנה על יסודות של כלכלה רב לאומית.
 
- תואר רב תחומי בהתמחות קרימינולוגיה - מסלול למנהלים ועובדים (4 שנים): מסלול התו?ר המוצע משלב ידע מעמיק בתחומי הקרימינולוגיה והפסיכולוגיה בשילוב נושאים נוספים המעשירים את הסטודנט ומעניקים לו השכלה רחבה. המסלול מציע קורסים בתחומים: קרימינולוגיה (32 נ"ז), פסיכולוגיה (20 נ"ז), סוציולוגיה ואנתרפולוגיה (32 נ"ז), מורשת - מקרא (28 נ"ז) וקורסי בחירה מתודולוגים (16 נ"ז). קורסי הבחירה יתמקדו בנושאי אכיפת חוק וביחד עם קורסי החובה בדיסציפלינה זו יכסו את נושא אכיפת החוק במלואו.

* מצטיינים: ניתן לשלב את המוקדים הבאים בלימודי התואר: מוקד שחיתות ועבריינות צווארון לבן, מוקד פשיעת מחשב, מוקד ביטחון וטרור, מוקד חברה, אלימות וטראומה.

הערות ומידע נוסף:
* קיים מסלול לאנשים עובדים.

- מסלולי לימוד ייחודיים לאנשי כוחות הביטחון. פתיחות מרבית ניתנת להעדפותיו של הסטודנט, לכישוריו, וללוח זמנים מגביל, ומשום כך מתאימה במיוחד לציבור משכיל המעוניין להעמיק את ידיעותיו בתחומי הרוח, למתלבטים שעדיין לא מיקדו את תחום העניין שלהם, וכן לאנשים עובדים שסדר יומם תלוי במקום עבודתם.

- ניתן ללמוד בתכנית ייחודית עם התמחות במשאבי אנוש ותעודת הסמכה מטעם העמותה הישראלית לניהול, חקר ופיתוח משאבי אנוש, ממובילות התחום בישראל.

תנאי קבלה



משך הלימודים

3 שנות לימוד

תעודה / הסמכה

מומחה משאבי אנוש

אוניברסיטת אריאל מציעה ללומדים לתואר ראשון, בלימודים רב-תחומיים או דו חוגיים, הסמכה מקצועית למומחים בתחום משאבי אנוש. בוגרי התואר יקבלו בנוסף לתעודת התואר הראשון תעודת הסמכה ברמת "מומחה" מטעם העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש. תעודת הסמכה זו מקנה מתן אישור על עמידה ברמת דרישות מקצועיות מוגדרות מגוף מקצועי מוכר ומוגדר.

* ההסמכה מקנה גם אפשרות לחברות בעמותה, בפעילויותיה, בכנסיה המקצועיים ובעדכון שוטף של ידע בתחום משאבי אנוש.

לימודי תעודת הוראה בניהול עסקי
ניתן לשלב את הלימודים בחטיבת כלכלה במחלקה הרב-תחומית עם תעודת הוראה בניהול עסקי.

מטרת התכנית הינה להכשיר סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים MBA או לתואר ראשון בתחומי הכלכלה (כלכלה ומנהל עסקים, כלכלה וחשבונאות, כלכלה דו-חוגי או בחטיבת כלכלה במחלקה הרב-תחומית) להוראת ניהול עסקי בבתי הספר התיכוניים. תחום הוראת ניהול עסקי הפך להיות תחום מאוד נפוץ עקב התפתחותם של מסלולי לימוד בבתי ספר התיכוניים אשר ניגשים במקצועות אלו לבחינות בגרות.


התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.