מעוניינים בייעוץ לימודים חינם מנציג אוניברסיטת אריאל בשומרון?

השאר פרטים ונציג אוניברסיטת אריאל בשומרון יחזור אליך בהקדם!
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
logo
הלימודים מתקיימים באריאל
אריאל
strip

המחלקה לביולוגיה מולקולרית



מבנה הלימודים

ביולוגיה מולקולרית התחילה כענף של ביולוגיה העוסק בעיקר במבנה ובתפקוד של גנים ברמה מולקולרית. מקצועות יישומיים, ביוטכנולוגיה והנדסה גנטית הם תוצאה של התקדמויות במחקר בסיסי בביולוגיה מולקולרית. שתי המילים "ביולוגיה ו"מולקולרית" מבטאות למעשה את מהות תחום זה כהבנת הבסיס המולקולרי של מדע החי. כלומר, הבנה ברמה של מולקולות ואטומים שמרכיבים מערכות של תאים חיים. כיום ביולוגיה מולקולרית אינה מוגבלת לתחום ספציפי של מחקר, אלא מייצגת גישות ושיטות מחקר שניתנות ליישום בכל תחומי מדעי החי והרפואה. בעת הלימודים ננסה להבין איך נוצר גוף שלם מתא אחד בודד, ואיזה תהליכים התפתחותיים גורמים להפרעות מולדות שונות. ניתנים דגשים למקצועות רלוונטיים לעולם הרפואה כגון: ביולוגיה התפתחותית, נוירוביולוגיה, ייעוץ גנטי, פיזיולוגיה, ביוכימיה וקורסים מתקדמים על תאי גזע. ייחודה של המחלקה הוא במגוון הרב של קורסים מעבדתיים שבהם הסטודנטים מיישמים את הידע התיאורטי הנרכש. בשנה ג' מחויב כל סטודנט בפרויקט מעבדתי באחת ממעבדות המחקר של המחלקה, בליווי מנחה מהסגל הבכיר שלנו. קיים כפל תואר - במדעי התזונה ובביולוגיה מולקולרית ב -4 שנים.

המחלקה לביולוגיה מולקולרית במסלול מדעי המוח

* תוכנית הלימודים:
- הבנת המוח האנושי מהווה את אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני המדע היום. חקר המוח עושה שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ועוסק במגוון תחומים כגון ביולוגיה, רפואה, התנהגות, מחשבים והנדסת חשמל.
 
תכנית הלימודים מקנה לסטודנטים תמונה רחבה ומקיפה של מהות ופעילות המערכת העצבית בגוף האדם. התכנית משלבת קורסים מתחום הביולוגיה וקורסים ממדעי ההתנהגות ומכשירה את הסטודנטים ללימודים מתקדמים בתחומים השונים של חקר המוח ולהשתלבות בתעשיות הביוטכנולוגיות, במכוני מחקר ובתעשיית התרופות בתחום.
 
- מסלול מצטיינים, כפל תואר עם המחלקה למדעי התזונה: המסלול המשולב הינו מסלול ייחודי בו לומד הסטודנט בשתי המחלקות במקביל ומקבל שני תארים. המסלול מכוון להכשרת תזונאים קליניים בעלי ידע ביולוגי - מולקולרי נרחב, והבנה מעמיקה יותר מכפי שמתאפשר במסגרת המסלול למדעי התזונה בלבד. השגת כפל תואר בתחומים אלו מרחיבה את פוטנציאל התעסוקה, ומאפשרת לבוגר השתלבות בשני התחומים.

תכנית אנליזה פרמצבטית בשיתוף עם
אפשרות ללמוד בתכנית אנליזה פרמצבטית בשיתוף חברת "טבע", ענקית התרופות מהמובילות בתחום בעולם, בהתאם לדרישות התכנית ולתנאי הקבלה. מדובר בתכנית חדשנית, המאפשרת לך להיות שותף בפיתוח תרופות העתיד.
מטרת התכנית היא להכשיר עובדים בתחום האנליזה תרכובות (כימיה אנליטית) בחברות תרופות. סטודנטים בוגרי תכנית זו יוכלו בקלות להשתלב בתעשיית התרופות, המזון וגם במפעלים אחרים בתחום, המצריכים ידע ייחודי זה. טבע מעניקה מלגות לימודים למתאימים וחוזה עבודה מובטח.
בעולם קיימת דרישה הולכת וגדלה לתחום וזוהי התכנית האקדמית הראשונה בישראל הנותנת מענה לצורכי התעשייה.

הערות ומידע נוסף:


* אפשרויות מחקר והמשך הלימודים:
 
- בוגרי המחלקה משתלבים בלימודי המשך בתואר שני בביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אריאל או באוניברסיטאות בארץ ובעולם.
 
- כמו כן הבוגרים מקבלים את הכלים למצוא תעסוקה אפשרית בחברות ביו-טק כאנשי מחקר, שיווק וניהול, במעבדות קופות החולים ובתי החולים ובמקומות רבים נוספים.


תנאי קבלה

בנוסף לסיפי הקבלה על סמך ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי כנהוג במחלקה נדרשות גם 9 יחידות ריאליות
לפרטים נוספים על סיפי הקבלה ניתן לפנות ישירות לאוניברסיטה


משך הלימודים

3 שנים


תעודה / הסמכה



התמחות



callus

כל הזכויות שמורות לפורטל ToStudy, פורטל הלימודים של ישראל. ToStudy מאפשר לכם לקבל מידע עדכני ומפורט על כל מוסדות הלימוד, האוניברסיטאות, המכללות, המכינות, בתי הספר, הקורסים וכלל אפשרויות הלימוד בארץ ובחו"ל. תוכלו לחפש במהירות ובקלות מקסימאלית בפורטל את המקצוע אותו חלמת ללמוד ולקבל הצעת מחיר מהמוסד הנבחר בתוך דקות. בין היתר תמצאו באתר מידע על לימודי:   תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בראיית חשבון, תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בתקשורת, קורס פסיכומטרי, מכינה לבגרויות, קורס הנהלת חשבונות, קורס שוק ההון, קורס ברמנים, קורס איפור, קורס בניית אתרים, קורס צילום, לימודי רפואה משלימה, קורס עיצוב פנים, קורס תיווך במרכז, קורס קואצ'ינג בצפון ועוד.